مصاحبه اختصاصی صبح فومن با احمد قدیمی رییس هيات موتورسواری و اتومبیلرانی فومن

FE

به گزارش پایگاه خبری صبح فومن هيات اتومبيل راني و موتورسواري شهرستان فومن يكي از هيات هاي ورزشي تازه تاسيس در شهرستان فومن بوده كه از هيجان هاي خوبي برخوردار است،
اين رشته ها در سطح كشور داراي علاقه مندان زيادي مي باشند.
در شهرستان فومن مدتي پيش به همت مهندس احمد قديمي شهردار اسبق فومن اين رشته هاي ورزشي راه اندازي و فعاليت آنها شروع گرديد،لازم بذكر است كه قديمي خود يكي از افرادي است كه از ماشين هاي كلاسيك در گذشته استفاده نموده و به اين رشته علاقه مند مي باشد.
حاصل تلاش و زحمات وي بر اين شد كه مصاحبه اي با ايشان انجام دهيم؛

١/آقاي مهندس قديمي براي ما از دوره هاي آموزشي كه براي بانوان وآقايان تشكيل داديد توضيح دهيد

 یکی از برنامه های هیات که در دست اقدام داريم، برگزاری کلاس های آموزشی است برای ارتقاء مهارت های علمی و عملی متقاضیان و علاقمندان به این ورزش مهیج که البته با استقبال خوب شهروندان فهیم فومن اعم از بانوان و آقایان روبرو شده است. این دوره ها در مقطع مبتدى رایگان می باشد و در رشته هاى ريس، رالى، اسلالوم، دريفت، درگ و موتورسوارى در حال برگزاری است. پس از این دوره مبتدى، شرکت کنندگان بنابر علاقه خود می توانند در یک رشته بصورت نیمه حرفه ای آموزش ببینند. در پایان هم دوستان اگر متقاضی ادامه دوره بودند می توانند در دوره های حرفه ای شرکت کنند. البته جا دارد از استقبال خوب همشهریان، بخصوص بانوان ورزش دوست و با فرهنگ فومن تشکر نمایم.

٢/از همايش خودرهاي كلاسيك و افرود كه اولين همايش در شهرستان فومن ميباشد توضيح كامل بفرماييد

 همایش خودروهای کلاسیک و آفرود بنا به پیشنهاد مسول کمیته کلاسیک و موافقت سایر اعضای هیات موتورسواری و اتومبیلرانی فومن و هماهنگی با اداره ورزش و جوانان، برای هفته دولت برنامه ریزی شده است. در این همایش از خودروهای کلاسیک و آفرود استان دعوت خواهد شد که در محل مجتمع تفریحی قلعه رودخان مورد بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت. البته در تلاشيم که در صورت هماهنگی با مسولین، از موتورهای سنگین هم در این همایش استفاده کنیم که علاقمندان خاص خود را دارد و به کیفیت و جاذبه این همایش خواهد افزود. همانطور که اشاره داشتید این همایش، اولین همایش خودروهای کلاسیک و آفرود هست که به صورت حرفه ای در سطح شهرستان فومن با همت و تلاش جوانان و اعضای پرتلاش هیات و مساعدت مسولین برگزار خواهد شد.

٣/ظرفيت و پتانسيل شهرستان فومن را درباره ورزش اتومبيل راني و موتورسواري چگونه ارزيابي مينماييد

 یکی از انگیزه های تشکیل هیات موتورسواری و اتومبیلرانی فومن، پتانسیل و ظرفیت بالای این شهرستان در این ورزش بود. حضور جوانان مستعد و علاقمند که به ناچار برای فعالیت به سایر شهرها مراجعه می کردند. احداث طولانی ترين پيست کارتینگ شمال کشور در مجتمع تفریحی هفت اقلیم که از فرصت های خوب شهرستان برای فعالیت جوانان در این رشته ورزشی است. مناطق زیبا و مستعد طبیعی برای اجرای تمرینات و مسابقات شهرستانی، استانی و حتی کشوری از دیگرظرفیت های این شهرستان است.

٤/آيا اين هيات براي آينده هم برنامه ريزي هايي براي برگزاري همايش و كلاس هاي آموزشي دارد؟

بله، در ابتدای تشکیل این هیات و در طی چند جلسه با اعضاء، یک برنامه چهارساله و تقویم اجرایی با تبیین اهداف آن تدوین کرده ايم و سعی و تلاش داریم که به اهداف چهارساله آن برسیم. البته مشکل همه هیات های ورزشی و از جمله این هیات، مشکلات مالی است. در صورت رفع موانع مالی، با تلاش دوستان و جمع اعضاء، حتما برنامه های تدوین شده را اجرا و به اهداف خود خواهیم رسید.
هدف نهایی هیات ما این است که در کنار فعالیت سایر رشته ها، حداقل در یک رشته،( که انتظار ما کارتینگ است) حرف اول را در استان، فومن بزند. البته با توجه با آن ظرفیتی که قبلا عرض شد، دور از انتظار نیست!

٥/حرف آخر

 هیات تازه تاسیس موتورسواری و اتومبیلرانی فاقد کوچکترین امکانات است. همه چیز را باید از ابتدا تهیه و به انجام برسانیم. حتی تعریف و چارچوب خیلی از چیزها رو باید با تلاش زیاد معنی کنیم. هنوز در بخش موتورهای سنگین مشکلاتی داریم که از مسولین خواهش می کنیم با ورزشکاران این رشته همکاری کنند. برای اجرای پيست مخصوص، به مساعدت نماینده محبوب و ورزشکار شهرستان و فرماندار مردمی و نگاه کارشناسی فرمانده محترم نیروی انتظامی و راهور و سایر مسولین ذیربط، نیازمندیم. این هیات نماینده فدراسیون و هیات استان در شهرستان است که فعالیت های مشابه و مرتبط را با هماهنگی اداره ورزش و جوانان انجام می دهد. نیازمند مساعدت ویژه هستیم. ظرفیتش را داریم، امکاناتش را داریم، جوانان مستعد و علاقمند اعم از بانوان و آقایان را داریم، برنامه هم داریم، هدف ما گسترش فرهنگ ورزش، کشف استعدادها و بالابردن سطح مهارت های ورزشی است، جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی ناشی از استفاده نادرست و البته خطرآفرین وسایط نقلیه در سطح خیابان های شهر برای جوانان و شهروندان است. تخلیه انرژی جوانان در مسیر درست زیر نظر مربیان و در مکان های تعریف شده است. بالابردن فرهنگ ترافیک و استفاده درست از وسایل نقلیه است، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است. استفاده درست از کمربند ایمنی، کلاه، دستکش و لباس موتورسواری است. پاسخ درست به علایق و سلیقه جوانان است. درست زندگی کردن با کمک ورزش است.
البته با همه مشکلات، از همت و تلاش همه اعضای و مسولین کمیته ها، از راهنمایی کارشناسانه و مساعدت دلسوزانه فرمانده محترم نیروی انتظامی و راهور شهرستان، از حمایت خوب ریاست محترم اداره ورزش و جوانان، از تشویق های شهروندان فهیم فومن بسیار سپاسگزاریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :