مراسم يادبودمعلم فداكار(حسن اميدزاده)در مسجداعظم پيرسراي شفت با سخنراني نماينده فومن و شفت برگزار مي شود

 رئیس آموزش و پرورش شفت از برگزاری مراسم یادبود معلم فداکار «حسن امیدزاده» در مسجد اعظم پیرسرای این شهرستان خبرداد.
به گزارش صبح فومن؛سالار نجفی اظهار کرد:امسال نیز همانند سال های گذشته مراسم یادبودی برای معلم فداکار شفتی «حسن امیدزاده» در این شهرستان برگزار می شود.

وی زمان برگزاری مراسم را ۱۳ مرداد اعلام کردو افزود: این مراسم رأس ساعت ۱۰ صبح در مسجد پیرسرای شهر شفت برگزار می شود.

رئیس آموزش و پرورش شفت با اشاره به حضور مهمانان استانی و شهرستانی در این مراسم، گفت: حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت نیز سخنران این مراسم است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم یادبود برای نمادهای ایثار و فداکاری وظیفه همگان است، خاطرنشان کرد: «حسن امیدزاده» معلم شفتی نیز نمادی تمام و کمال از ایثار، شهامت، شجاعت و فداکاری بود.

نجفی ادامه داد: این معلم فداکار در روز ۱۸ بهمن ماه سال ۷۶ زمانی که دانش آموزان مدرسه خود را در محاصره آتش دید تحمل نکرده و با به خطر انداختن سلامتی خود ۳۰ دانش آموز را از بند آتش نجات و از ناحیه سر، صورت و دست به شدت دچار جراحت شد.

وی یادآورشد: جراحت های وارده به این معلم فداکار به حدی بود که وی ۱۷ مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفته و سرانجام در تاریخ ۲۸ تیرماه سال ۹۱ براثر شدت جراحات و تحمل رنج ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد.

رئیس آموزش و پرورش شفت با بیان اینکه این معلم فداکار با این عمل خود به همه ما درس از خودگذشتگی و ایثار را آموخت، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره چنین معلمی و انتقال پیام عمل فداکارانه او وظیفه ما است.مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :