مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان: هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی با حضور ۱۹۰ دانشجو در دانشكده پرديس فومن افتتاح شد.

image

به گزارش صبح فومن، کامیار مهدی‌پور مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان شامگاه(۲۱تیر) در مراسم افتتاحیه طرح ولایت در دانشگده فنی فومن اظهار کرد: با توجه به وجود شبهات مختلف اندیشه مبانی اسلامی در داخل دانشگاه‌ها و با توجه به تاکیدات فراوان امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر حل مسائل اعتقادی بسیجیان که بر عهده دانشگاه و حوزه علمیه گذاشته شده، از سال ۸۶ با محوریت بسیج دانشجویی و موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با محویت حضرت علامه مصباح دوره‌های مبانی اندیشه اسلامی با نام طرح ولایت تشکیل شد.
 
وی با بیان اینکه این دوره‌ها در مراحل اولیه فقط در سطح کشوری به صورت دوره‌های ۴۵روزه مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شد، افزود: از  سال ۸۸ این دوره‌ها مرحله استانی پیدا کرد که امسال هشتمین دوره طرح ولایت است.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه ۱۹۰ نفر از دانشجویان گیلان در دوره طرح ولایت در دانشکده پردیس فومن که از دانشکده‌های تهران است حضور دارند، گفت: از تعداد مذکور ۱۱۰ نفر خواهر و ۸۰ نفر برادر هستند و جمعی از دانشجویانی که در سال‌های گذشته دوره طرح ولایت را گذرانده‌اند به عنوان خادم  در این دوره حضور دارند.

image
 
مهدی‌پور با بیان اینکه زمان این دوره  ۱۰ روزه است، تصریح کرد: دروس آموزشی طرح ولایت در سه سطح معرفتی،  بصیرتی و تشکیلاتی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: دروس معرفتی شامل معرفت‌شناسی، خداشناسی و راه و راهنما شناسی است و دانشجویان در این حوزه از  اساتید موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بهره‌مند خواهند شد.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه در شش روز نخست صبح‌ها کلاس‌های معرفتی در سطح مقدماتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: بعدازظهرها موضوعات بصیرتی مانند مسائل روز آموزش داده می‌شود که در این خصوص از سخنرانان برجسته کشوری استفاده خواهد شد.
 
مهدی‌پور افزود: در دو روز پایانی طرح ولایت با حضور جمعی از خبرگان و کارشناسان بسیج دانشجویی، آموزش اخلاق تشکیلاتی، اصول کارفرهنگی، سیاسی، مبانی بسیج دانشجویی و کارکردهای بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

 
وی گفت: اردوهای تشکیلاتی و گفت‌وگو و مباحثه به صورت حلقه‌ای، برگزاری یاواره شهدای مدافع حرم، مسابقات ورزشی، انتشار نشریه و کارگاه‌های تشکیلاتی از دیگر برنامه‌های طرح ولایت است.شبستان
 

این خبر را به اشتراک بگذارید :