حسن اشجاری؛عده ای اعلام حمایت و مساعدت میلیونی به تیم داده اند اما در عمل اینگونه نبوده

اختصاصی/مصاحبه صبح فومن؛ یکی از بازیکنان محبوب و سرشناس باشگاه شهرداری فومن کاپیتان حسن اشجاری می باشد که از افتخارات این شهر بوده که درسطح ملی و آسیایی و لیگ برتر ایران در تیم های صاحب نام کشور توپ زده است.

صبح فومن/با توجه به اینکه یک ملی پوش بوده در سطح آسیا و لیگ برتر ایران بازی داشته اید ارزیابی شما از تیم شهرداری که روز یکشنبه نیز با تیم بالای جدولی مقاومت تهران که حرفی برای گفتن دارد چگونه می باشد؟

ضمن عرض سلام خدمت همه همشهریان عزیز ،این که گفتید مقاومت بالای جدول است این صدر نشینی را خودمان تقدیم کردیم و اگر روال عادی بازی ها و امتیازاتی که می توانستیم کسب نماییم چه با این تیم و تیم رضوانشهری فکر کنم حدود ۶ امتیاز جلوتر بودیم،پس تیم بسیار قوی ایی نمی تواند باشدما در بازی های گذشته خود بازی ۲ بر صفر را در دقیقه ۹۳ بازی با نتیجه ۳ بر۲ واگذار کرده ایم،البته تیمی هستیم که در خارج از خانه خوب ظاهر می شویم،از نظر روحی بچه های ما همه خود ساخته هستند،چون حمایت خاصی مشاهده نمی شود،در بازی های گذشته دقت کرده باشید در زمینی که یک وجب در آن آب بوده و حتی تگرگ باریده تیم شهرداری توپ زده و به ۵ گل رسیده و شرایط سختی را گذرانده است و پاداش ها در حد ناچیزی بوده است.

بنده سابقه حضور در لیگ برتر را داشته و خیلی چیزها را به عینه دیده ام ،در استقلال بدون باخت با توجه به شرایطی که بود پاداش چندانی به ما پرداخت نمی کردند، اما در این مجموعه(باشگاه شهرداری) که حتی بودجه اش به لیگ دسته ۳ نمی رسد چطور انتظار می رود به لیگ دسته دو کشور برویم.اگر ورود کنیم شاید امتیاز باشگاه به ۷۰۰ میلیون تومان برسد این کار بزرگ در شهری انجام شده که فوتبال مدتهاست در آن مرده ،تیمی که پشتوانه ای ندارد اما بازیکنانش با جان و دل می دوند و بازی هایشان را با موفقیت سپری می کنند.

DSC06932

عده ای پشت تریبون اعلام حمایت و فلان میلیون قول مساعدت به تیم می دهند اما در عمل هیچ چیزی دیده نمی شود.شاید خیلی از مسئولین تیم نتوانند بیان کنند اما بنده تا کنون سکوت نموده ام وحالیه بعنوان کاپیتان تیم و کسی که در سطح های کشوری و اسیایی بازی داشته ام می گویم مگر می شود برای پاداش به تیم شرط و شروط بگذارند که اگر این بازی را پیروز شدید مبلغی پرداخت می شود این جای تاسف داشته و اینها عادلانه نیست.

از شهردار ورزشی و شورای اسلامی فومن تقاضامندیم که کمک بیشتری به تیم محبوب و مردمی فومن داشته باشند،خیرینی هستند که برای تیم شهرداری با توجه به کمبودهای مالی کمک و حتی لباس خریداری نموده که از آن بزرگواران تشکر می نمایم.

حالیه ۳ ماه است که حقوقی پرداخت نشده و رییس شورا که مدتی پیش در باشگاه حاضر و بیان داشتند که از کمک نمودن به تیم شهرداری دریغ نخواهیم کرد در همین زمینه مصوبه ای نیز داشته ایم که ان شاا… با پیگیری جدی ایشان محقق گردد و انتظار بازیکنان و مردم را برآورده کنند.

از مجید مرآت نیز باید تشکر نمود ایشان فردی سختکوش و پیگیر امورات و پرداخت دست مزد بازیکنان بوده اند،اما با این شرایط موجود رفتن به لیگ بالاتر بسیار مشکل است،ایا این امتیاز به شهری دیگر برود خوب است…

اشجاری در ادامه صحبت هایش به تیم سپیدرود اشاره داشت:

این تیم (سپیدرود)هزینه میلیاردی نموده اما خروجی را در بر نداشت،دیدید که ما در بازی دوستانه این تیم را شکست دادیم،برای مجموعه ما ارزشمندترین چیز، مردمی هستند که با جان و دل در افتاب و باران در بازی هایمان چه در خانه حریف و چه در فومن شرکت می نمایند،اگر تیم شهرداری شکست خورد نگران تیم و از برد بازی نیز خوشحالند این جای تشکر دارد.

برای تیممان شخص سیاسی ملاک نیست و پشت پرده نیز خبری از کمک های مالی وجود ندارد،البته جا دارد از مهندس موسوی تقدیر کنم،چند ماه حقوق و دستمزد بازیکنان توسط این بزرگوار پرداخت شده،وی هم بعد از موردی که برای تیم والیبال فومن شیمی بوجود آمد کمی از فضا دور شده اما برای تیم شهرداری فومن حقیقتا کم نذاشته است.

در لیگ دسته ۳ کشور خوش درخشیدیم و با بهترین خط دفاع و خط حمله بازی ها را از پیش برده ایم

هدف از بیان این مطالب دلسوزی بنده نسبت به تیم و بازیکنانیست که متاهل و شغلشان فقط فوتبال بوده و بیشتر حقوقشان را صرف ایاب و ذهابشان می کنند است و مسئولین نگاهشان را باز و متوجه باشند که تیم شهرداری یک تیمی است که در لیگ حرفی برای گفتن دارد ،بفکر این نباشند که این تیم محله ای و استانی است.

حال حاضر رسانه ها و روزنامه ها از شهرداری قلم می زنند،روزنامه ای دیدم که نیم صفحه برای شهرداری فومن مطلب نوشته بود و بنده یادم نمی آید که فومن تیمی داشته باشد و در رسانه ها و جراید استان و حتی خارج از استان از آن سخن بگویند.

اشجاری یکی از مهم ترین گفته هایش این بود؛

برای مجموعه ما نام فومن مهم ترین چیز است تا آن را به اوج برسانیم،تا کنون که سکوت کردم تصورم این بود دلسوزی وجود دارد اما اینگونه نیست،درگیر جناح بازی و یک سری از آدم های غیر فوتبالی هستیم،انها از کمک نمودن نماینده شهرستان به تیم جلوگیری نموده اند که این ناراحت کننده است.

DSC06933

بازیکن سابق تیم ملی از جلسه موفقیت آمیز با ناصر عاشوری سخن گفت؛

با ایشان جلسه مفیدی برگزار نمودیم،البته توقع نداریم که وی از جیبش برای تیم خرج نماید اما با توجه به شناختم ،یقین دارم که ایشان قدرت این را دارند تا به مجموعه باشگاه شهرداری فومن کمکی حاصل نمایند.نباید به دلالیل مختلف و سلیقه های غیر فوتبالی به تیم و روحیه بازیکنان لطمه وارد شود،حتی این ناملایمتی ها به رییس هیات فوتبال و کادرفتی تیم نیز رسیده است.

عضو سابق تیم استقلال تهران و بازیکن فعلی تیم شهرداری فومن انتقاد سازنده را مفید دانست؛

انتقاد چیز خوبی است اما یک غیر ورزشی بیاید انتقاد نماید زیبنده نیست،منتقدینی که عنوان می کنند تیم غیر بومی است،بعنوان کاپیتان تیم از آنها خواهشمندم ۱۰ بازیکن بومی به تیم شهرداری معرفی نمایند،تاکید خودمان بر بومی بودن است و در درجه دوم بازیکن غیر بومی.

دلسوزی اشجاری نسبت به تیم فومنی/ انتقاد وی از نماینده شهرستان

با تیمی که مدعی صعود بود در رضوانشهر دیدار داشتیم و انها از همه نقاط منطقه خود تماشاگر برای ان دیدار اورده و توهین های تندی با توجه به شناختی که از بنده داشتند به بنده نسبت دادند،ایا من دلسوز تیم شهرم نیستم.چرا نماینده محترم نباید دل بسوزاند،از وی انتقاد می کنم چون بدور از مسائل سیاسی و ورزشی دوست بنده هستند و می دانم که از دستشان کار بر می آید اما سنگ اندازی می شود،جمع نمی بندم اما عده ای خاص بطور غلط خط می دهند و بدنبال منافع شهر نیستند بلکه بدنبال منافع شخصی خود هستند و نمی گذارند ایشان عنایتی کنند.

فردی که مردمان این دیار به او رای داده اند و شخص اول سیاسی شهرستان است چرا از ورود به استادیوم برای تماشای بازی باید واهمه داشته باشند،فوتبال فومن با تیم شهرداری زنده شده و حالیه مردم بدنبال مدرسه فوتبال کودکان و نوجوانان هستند تا فرزندانشان را به انجا بفرستند.

اشجاری از تماس تلفنی افراد از استانها سخن گفت؛

به بنده از اصفهان تماس حاصل شده و تقاضای فرستادن بازیکن به تیم شهرداری را دارند و حتی از فدراسیون فوتبال ابراز داشته اند تا اگر آنالیزور و یا مربی بدنساز نیاز دارید به فومن بفرستیم،این یک افتخار بوده که افرادی همچون صادق ورمرزیار و حسن خان محمدی به فومن می آیند و دلیلش وجود این تیم بوده و اگر وجود این تیم نبود هرگز شما این مربیان و پیشکسوتان فوتبال کشور را در این مستطیل سبز نمی دیدید و برایم خیلی خوشحال کننده است.

کاپیتان تیم شهرداری فومن از اخلاص در بازیکنان گفت؛

بازیکنان تیم شهرداری بدون ادعا بازی می کنند اما پاداش نفری ۵۰ هزار تومان برای هر نفر چیز خاصی نبوده وجمعاً به تعدادسی نفر  مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ تومان مگر برای هر بازی چقدر است.ان شاا… عنایتی به این بازیکنان صورت بگیرد تا با روحیه خوب بتوانند در بازی ها موفقیت کسب کنند.

صبح فومن/آیا به شما پیشنهاداتی از تیم های لیگ برتری است؟

باید قبول کنم که حرفه ای فوتبال کرده ام و حرفه ای فکر می کنم،بنده ۳۵سال سن دارم ،پیشنهاد از لیگ دسته ۱ داشته ام اما با توجه به شرایط هرگز ورود نمی کنم و ارزش تیم شهرداری که حالیه بدنبال صعود به لیگ دسته دو است برایم بیشتر است. بنده نیاز به تعریف ندارم اما عده ای مطالبی در فضای مجازی درج می نمایندکه برایم ناراحت کننده است.بازیکنی بوده ام که زمانی خبر بنده تیتر اول روزنامه ها و سایتهای کشور بوده است.

این همه افتخار کسب نمودم در تیم ملی در باشگاههای صاحبنام کشور و… کسی یک تشکر خالی از بنده ننمود،حال اگر خلافی از بنده سر می زد اسم بنده سریع بر زبانها جاری  می شد.

DSC06896

صبح فومن/ایا خداحافظی حسن اشجاری با فوتبال در تیم شهرداری صورت می گیرد؟

با شرایط موجود فعلا حرفی از خداحافظی نمی زنم بنده حرفه ای ورزش کرده ام و حال حاضر  تا زمانی که بدنم اماده باشد ورزش می کنم.بازیکننان دوران خودم به زور کنار گذاشته شدند،اما خدا را شاکر هستم که بازیکنی نبودم که در تیم شهرداری فقط از نامم جولان دهم.زننده گل و پاس گل و بازی ساز بوده ام و اگر حرفی هم از زبان بنده زده شده و باعث ناراحتی افرادی شده فقط و فقط برای تیم محبوب شهرداری فومن بوده است.مطمئناً برخی از جمله آقای عاشوری از این مطالب که در سایت درج می شود ناراحت خواهند شد اما بنده واقعیت ها را بیان داشتم و در پشت سر کسی مطلبی به زبان نیاوردم،در جایی سخن گفتم چون می دانم به سمع و نظر مسئولین و نماینده محترم خواهد رسید،مطمئن باشید سربلندی تیم شهرداری یعنی سربلندی و موفقیت نماینده،مردم و مسئولین و…این کارنامه خوبی خواهد بود برای همه ما و آنهایی که به تیم کمک داشته اند.

اشجاری از سختی های بالا امدن تیم گفت؛

این پروسه شاید دیگر اتفاق نیفتد و الان با این مهره ها محقق نشود احیانا اگر سقوط کنیم مجدد بالا امدن به این راحتی ها نیست،تیم هایی مثل مس کرمان،برق شیراز،ابومسلم و…باید عبرتی باشد برای ما،و ان شاا… دوستان ورزشی تر فکر نمایند،به فرد و شخص کاری نداشته باشند و یکدل به دنبال کمک و پیروزی تیم شهرداری فومن باشیم.

مدت ۲۰ سالی که در ورزش فوتبال کشور بوده ام همه من را به انزلی می شناسند اما با افتخار در همه جا عنوان داشته ام که فومنی هستم دلیل این است که در انزلی بیشتر حمایت شده ام و توقعی هم نداشته ام.برای یک فردی که مدرک می گیرد سریع در شهر پرده علم می کنند اما بنده با این همه بازی در سطح اول کشور و ملی و اسیا وقتی در مقدماتی جام جهانی درتیم ملی بازی کردم  پرده ای در شهر  نصب شد اما  سریع پاره کردند و در پایان خدا را شاکرم که دست نیاز به روی کسی دراز ننموده ام و فقط خواسته ام به نام شهرم کمک نمایم،تیم شهرداری با این نداری ها ساخته و با این ۳ بازی هم می سازد و منتظر این هستیم که بعد از قهرمانی ببینیم چه افرادی جلو می آیند و مدعیه کمک کردن به تیم هستند.

از مردم عزیز و همشهریان که همیشه یار و یاورما بوده اند تشکر می نمایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :