مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در مساجد شهرستان فومن برگزارشد

مراسم احیای شب قدر همزمان با شب شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام علی(ع) در نقاط مختلف شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش صبح فومن؛مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان، یکشنبه شب همزمان با شب شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام علی(ع) در مساجد شهرستان فومن برگزار گردید.

photo_2016-06-27_12-51-07

مردم این شهرستان در دومین شب از لیالی پربرکت قدر و شب شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع) با حضور در مساجد و تکایا و مصلی ها در جای جای این شهر و روستاها ضمن شب زنده داری این شب سراسر نور، در عزای امام اول شیعیان(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند
شب ۲۱رمضان درشهر فومن  درحالی گذشت که در لحظه لحظه آن صدای العفو و استغاثه مردم به درگاه الهی و فریاد “وا علیا” در عزای امام اول شیعیان جهان در جای جای این سرزمین طنین انداز بود

در شهر فومن،مساجد اصلی این شهر از جمله ولیعصر(عج) بالامحله،گلزار شهدا و امامزاده میرزا،جامع،پیامبر اعظم(ص)مهدیه،روستای شنبه بازار(سیدجواد) و…این شهرستان  نیز ویژه برنامه باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرائت ادعیه و مناجات برگزار شد.

این مراسمات با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز و شرکت‌کنندگان با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی‌همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

DSC08001

عزاداران اعم از پیر و جوان، زن و مرد، در این شب به راز و نیاز و عبادت پرداخته و با قرائت ادعیه ویژه شب‌های قدر، دعای جوشن کبیر، برگزاری آیین قرآن به سر و خواندن نوحه و روضه در غم شهادت پیشوای عدالت و تقوا حضرت امام علی (ع)، به عزاداری پرداختند.
همچنین ، مردم مومن و خداجوی شهرستان فومن با حضور در بقاع متبرکه وحرم مطهر امامزادگان  و مساجد به راز و نیاز و قرائت ادعیه در شب نزول قرآن و شبی از شب های قدر پرداختند.

افتخاری

لازم بذکر است که در آستان مقدس امامزاده میرزا و گلزار شهدای این شهر حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده مردم این شهرستان مراسم احیای شب قدر را برگزار نمود.

شب زنده داران، عاشقان و شیفتگان مولای متقیان حضرت علی مرتضی (ع) در حالی در مساجد به دعا و نیایش پرداختند که از هر سو ندای سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب ، اوج معنویت و اخلاص‌شان را به نمایش گذاشته بود.

DSC08174

و اینگونه مردم دیار حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره)در عزای خورشید آسمان امامت و ولایت امام نخست شیعیان جهان با چشمی اشکبار با اقتدا به مقتدا و امام خود خاضعانه در دومین شب از شب های قدر به درگاه باریتعالی دست تضرع بلند کرده و از خداوند متعال ضمن طلب رحمت و مغفرت درخواست خیر و برکت کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :