رييس تبليغات اسلامي فومن و شفت؛امام حسن (ع) باصبر و بردباري سفره‌هاي کريمانه را پخش می کرد، دست فقرا و ايتام را می گرفت و به همين دليل به کريم اهل بيت مشهور است.
امام حسن مجتبی(ع) ، تنها به وظيفه خودشان عمل کردند

image
رئيس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت گفت: امام حسن مجتبی(ع) ، تنها به وظيفه خودشان عمل کردند.
به گزارش صبح فومن، حجت الاسلام عليرضا ابراهيم زاده ۳۱ خرداد ۹۵ در شب میلاد فرخنده کريم اهل بيت امام حسن مجتبي (ع) ضمن تبريک این مناسبت فرخنده طی سخناني، به بيان گوشه اي از ويژگي هاي شخصيتي آن حضرت پرداخت.
وی با اشاره به شخصيت امام حسن و امام حسين (ع) از ديدگاه نبي اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بيان داشت: امام حسين(ع) به صورت قيام کننده و امام حسن مجتبي (ع) نيز در نقش صلح ظاهر شدند و ايفاي هر يک از اين نقش‌ها به اقتضاي شرايط دوران امامت ايشان بر مي‌گشت.
رئيس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت ادامه داد: آنچه را که امامت اقتضا مي‌کند بر اساس فهم امام از مسائل سياسي آن زمان است و امام تنها به وظيفه خودش عمل مي‌کند.
این کارشناس دینی با بیان اینکه معيار زندگي امامان معصوم (ع) عمل به وظيفه‌اي است که در هر شرايطي برايشان تبيين شده و بايد در اين زمينه به درستي تصميم بگيرند خاطرنشان کرد: زمان امام حسن مجتبي(ع) شرايط به گونه‌اي بود که چهار خليفه حکومت کرده بودند و آخرين خلافت به حضرت علي (ع) رسيده بود.

امام جمعه موقت شهرستان شفت با بيان اينکه در اين زمان مباحث انحرافي در جامعه رواج يافته بود تصريح داشت: بايد اين جريانات که پس رحلت حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) به وجود آمده بود با يک ظرافت خاصي پيگيري شود و آن ظرافت خاص توسط امام حسن مجتبي(ع) که داراي علم و حلم خاصي بودند انجام شد.
حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: امام حسن مجتبي (ع) با وجود صحبت‌هاي ناروا و برخوردهاي ناجوانمردانه حکومتي‌ها سراسر حلم بود.
وی اظهار داشت: انحراف در زمان اين امام همام به قدري جدي بود که ولايت و نبوت به خلافت تبديل شده بود. ايشان در اين دوران در نهايت صبر و بردباري تصميم‌گيري کرده و به مهره‌سازي مي‌پرداختند.
رئيس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت با بيان اینکه امام حسن(ع) براي مهره سازي، مردم را بر سر سفره محبت می آورد و اين مسئله يکي از برگ‌هاي برنده‌اي بود که امام حسن مجتبي(ع) به کار می برد افزود: امام حسن (ع) با حلم و بردباري سفره‌هاي کريمانه را پخش می کرد، دست فقرا و ايتام را می گرفت و به همين دليل به کريم اهل بيت(ع) مشهور است.
این کارشناس حوزه دین ابراز داشت: به دليل انفاق‌، صدقات و انعام عمومي که امام حسن مجتبي(ع) در آن زمان براي تربيت نفوس انسان‌ها انجام داد توانست پايگاه‌هاي مقاومت ايجاد کرده و فرماندهاني تربيت کنند تا سربازان امام حسين(ع) در کربلا باشند.
خطیب جمعه شفت با بيان اينکه يکي از مسائلی که مي‌تواند مردم را از راه حقيقي منحرف کند نخست قدرت و سپس پول و ثروت است خاطرنشان کرد: بايد اوضاع سياسي آن زمان را تجزيه و تحليل کنيم و شرايط امام حسن(عليه السلام) را در آن زمان بسنجيم.
حجت الاسلام ابراهیم زاده گفت: براي اينکه مردم را از ولايت جدا کنند افرادي را در زمان پيغمبر که خوش نام بودند با فرستادن کيسه‌هاي آرد، نان، پول، وعده دادن مقام به ويژه مقام‌هاي دولتي و خلافتي خريدند و شرايطي را براي امام حسن(ع) به وجود آوردند که چهره‌ها با رفتن پول و دادن قدرت زير لاک نفاق پنهان شدند.
وي عنوان داشت: جبهه نفاق در زمان امام حسن(ع) به گونه‌اي شکل گرفت که گفتند اگر بخواهيد ما يک شبه امام حسن را به شما تحويل مي‌دهيم که اين مسئله نشانه عدم شناخت ولايت است.
رئيس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت در پایان تاکيد کرد: اگر مردم ايمان و حقانيت را بشناسند سر سفره نفاق نمي‌نشينند و اگر ولايت را به معناي واقعي کلمه درک کنند حاضر نيستند ولايت را با همه دنيا عوض کنند.روابط عمومي تبليغات

این خبر را به اشتراک بگذارید :