صدوسي وششمين جلسه شوراي شهر فومن برگزارشد/سوالات نورالدين نعمتي عضوشوراي شهرفومن از شهردارچه بود؟؟؟

ابراهیم فلاح / به گزارش صبح فومن ؛ جلسه ۱۳۶ شورای اسلامی شهر فومن ساعت٢٢ شب چهارشنبه ۲۶ خرداد با حضور شهردار فومن برگزار شد.

مختار ابراهیمی در ابتدای جلسه با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داست: به جهت آسفالت خیابانها که باعث آبگرفتگی در سطح شهر میشود اقدامی صورت گیرد.

image

رییس شورا گفت: بازار هفتگی را قرار است با حمایت اعضای محترم شورا انجام انتقالش انجام شود است و پیشرفت خوبی داشته ایم و در بحث اجرا همت بیشتری باید صورت گیرد و البته از مدیریت محترم شهری در خصوص کارهای انجام شده تشکر می کنیم و البته پس از ماه مبارک رمضان ورود گردشگران را داریم که خواستار تسریع هستیم و تا باعث رضایت شهروندان شود.

ابراهیمي افزود: در خیابان شهدا و اصولاً در اداراتی که رفت و آمد زیاد است ورودی نباید نارسایی داشته باشد مثلا در ورودی اداره امور مالیاتی ۳۰-۴۰ متر بهسازی پیاده رو را داریم که البته وضع موجود در شان مردم نجیب فومن نیست. وی گفت: بازار برنج فروشان فومن شرایط مناسبی ندارد این در حد لکه گیری است و انجام شود.

image

وی افزود: آقای شهردار آنچه که نظر دوستان بود ارتباطی های شهر، ما ۴ ارتباطی را در مرکز شهر داریم که منظر آن باید خوب باشد مثلاً کوچه بانک صادرات در خیابان امام و ارتباطی خیابان امام به میرسرا که جدولگذاری انجام شده است و جنب دادگستری سابق شهرستان فومن و مورد بعدی ورودی جنب پارک است که این را به صورت ویژه نگاه کنید.

وی گفت: بخش دوم آسفالت برای کوی فرهنگیان شهر بیجار و امامبر و مسیر مدرسه امام جعفر صادق(ع) موجب نارضایتی شهروندان شده است و اگر گزارش را در این خصوص ارایه دهید خیلی بهتر است.

وی گفت: سید نورالدین نعمتی، علی ولیزاده و سید سینا میری نرگسی ناطقان پیش از دستور جلسه امروز شورا هستند.

سید نورالدین نعمتی در نطق پیش از دستور گفت: در این مدت که جلسه نداشته مرقومه ای را نوشتیم تا تقدیم نماییم:

image

ریاست محترم شورای اسلامی شهر فومن
با سلام و تحیات الهی
احتراما ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، با توجه به گذشت مدت ۲۸ ماه از دوران مسئولیت شهردار محترم و تذکرات اعضای محترم شورای شهر و عدم رفع تذکرات؛ لذا خواهشمند است دستورات لازم جهت ابلاغ سئوالات ذیل به شهردار محترم جهت پاسخ ابلاغ گردد :
۱-بدهی شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی چقدر است ؟
۲-با توجه به تصویب مرکز خرید محله در خیابان جانبازان در سال ۹۳ تا کنون چه اقداماتی انجام شده است؟
۳-زمان دقیق خاتمه پروژه هایی که توسط شهردار محترم شروع شده است اعلام گردد؟
۴-در مدت ۲۸ ماه مسئولیت شهردار محترم تا کنون با کدام کانونهای تبلیغاتی قرارداد بسته شده است و مبلغ دریافتی در این مدت چقدر می باشد؟
۵-به چه دلیل شهرداری فومن پیشنهاد ایجاد ایستگاهای کرایه برون شهری را به داخل شهر نموده و در شورای ترافیک شهرستان به تصویب رسیده است و باعث تداخل و اختلاف بین رانندگان برون شهری و درون شهری شده است؟
۶-لکه گیری خیابان علامه طباطبایی- شهدا که توسط آبفای فومن حفاری شده است کی انجام می گیرد ؟
۷-لکه گیری کنار گذر شهید شکوری که مدت سه سال می باشد برای انتقال کابل برق توسط اداره برق فومن حفاری شده است کی انجام می گیرد؟
۸-با توجه به اینکه ممنوعیت استفاده داربست بجز در مراسم های ملی و مذهبی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان به تصویب رسیده است و همچنین تذکر شهرداری به عوامل نصب داربست و تاکید به عدم استفاده از درختان چگونه می باشد که برای اطلاع رسانی شهرداری از داربست حتی بر روی درختان استفاده می نماید؟
۹-اقدامات انجام شده به جهت جابجایی درختان کاج ورودی حاجی آباد و بلوار علامه طباطبایی و ارتباطی شهید منتظری اعلام گردد؟
۱۰-اقدامات انجام شده برای رفع سدمعبر (مغازه داران و دست فروشان) گزارش گردد .
۱۱-اقدامات انجام شده در مورد ممیزی املاک گزارش گردد.

image

در ادامه علی ولیزاده در نطق پیش از دستور با تشکر از تیم فوتبال شهرداری فومن گفت: پاسخهای سوالهای مردم در جلسه پرسش و پاسخ داده شود.

وی گفت: سطلهای زباله شهر جا به جا میشود/ خیابان شهدا چندین وقت است منتظر لکه گیری است به خصوص جلوی اداره حمل و نقل/ کارمندان شهرداری در سطح شهر می گردند آیا کنترلی در ورودی نداریم مثلاً سازمان حمل و نقل/ وضعیت بیمه کارگران مشخص شود/ برخی جاها اطلاع رسانی شد و قول داده شد اما هیچگونه آسفالتی صورت نگرفت/ به فضای سبز توجه ویژه ای شود./ شب ها سرویس بهداشتی خیابان مولوی بسته است و مردم در کوچه زورخانه کار خودشان را انجام می دهند که صورت خوشی ندارد/ مغازه دارها سدمعبر می کنند و جا برای پارک خودروها وجود ندارد/ کوچه سالن شهید چمران بسیار خراب است که رفت و آمد پیاده یا نمی توان رفت و آمد کرد.

image

سید سینا میری نرگسی در نطق پیش از دستور گفت: متن دستور رئیس جمهور به معاون اول را قرائت می کنم/ ما دو سه سال است مطرح می کنیم آیا کارپرداز می تواند حقوق کمیسیون ماده ۱۰۰ حق الجلسه دریافت نماید آیا کارپرداز عضو است/ آماری درباره فروش زمین ها داده شده است مثلا در لیست اسامی آقای شجونی و آقای مهیمنی نیست و این لیست قابل باور نیست/ سوالاتی را که اعضای شورا مطرح می کنند لطفا پاسخ ها داده شود تا رفع ابهام شود.

زهرا نظری در نطق پیش از دستور که از وقت میری نرگسی گرفته شده بود با تبریک ۲۴ خرداد گفت / ۵ پیشنهاد داشتم اما ترتیب اثر داده شد با برنامه ها کارها صورت گیرد مثلا در خصوص آسفالت شیوه ای در نظر بگیریم تا کوچه ها را بعداً خاص و ارتباطی نکنیم/ افرادی را که برای مراسم نیمه شعبان دعوت نموده اید حق و حقوق آنها را پرداخت نمایید.

شهردار فومن: بحث های عمرانی ار مهمترین موضوعات بحث آسفالت است که رضایت مردم جلب شد و دوستان به جای اینکه به نتایج آن کارها بیشتر اهمیت بدهند به ضعف می پردازند زیرا در پشت صحنه فعالیت های بسیار طاقت فرسایی صورت می گیرد تا کارها انجام شود آقای استاندار نیز اعلام داشتند کار شهرداری سخت است زیرا باید درآمد جذب نمایید تا کار انجام دهید ،اگر اداره برق دوبار فیش اش را پرداخت نکنید قطع می کنند هنوز ادارت پول حفاری به ما بدهکار هستند/ موارد مربوطه به آسفالت را شخصا تعقیب می کنم و همان فضایی که در خصوص آسفالت در سطح شهر داشتیم دوباره شروع خواهیم کرد/ ما باید با برنامه برویم و کمیته عمران لیستی را تهیه نموده است و اگر نظری دارید نظر خودتان را اعلام دارید/ در موضوع کف پوش هم اولویت بندی را به ما بدهید و جاهایی را که مد نظر شما است را اعلام دارید البته نظر من کار در ابتدا در مرکز شهر است/ در بحث نیمه شعبان فکر می کنم شورا دیگر خیلی اجرایی شده اند بله ما بدهکار هستیم پول کارگر هم بدهکاریم البته حاج خانم اخبارشان سوخته است/ آمار فروش زمین با درآمد تفکیک ایشان فرق می کند و این از اختیارات من است، ماده ۱۰۱ را مطالعه بفرمایید و زمانی که من اختیار تفکیک را دارم/ شهرداری در دوره قبل ۳۱ قطعه زمین را آگهی نموده و فروخته است یعنی از ۸۸ تا ۹۲ ولی ما مجموعاً ۵ قطعه زمین فروخته ایم/ در اشکالاتی که در شهرداری وجود دارد بله ما می پذیریم/ قسمتی از کف پوش ها را می فرمایید ترمیم کنید ولی چه تضمینی وجود دارد و باید کل آن باز سازی شود و البته ایراداتی که اعضای شورا در خصوص طولانی شدن است را حق دارند.

image

در ادامه جلسه در خصوص ورودی جایگاه سی ان جی شماره۲ در خیابان شاهد صحبت نمودند. که علیرضا عیلدوست عضو حقوق دان شورای شهر در این خصوص صحبت و راهنمایی نمود و ایرادات لازم را متذکر شد.

در ادامه جلسه شهردار پیشنهاد نمود ساختمان زیر شیروانی زمین چمن مصنوعی بعنوان قرائت خانه استفاده شود که البته با ۴رای ایجاد قرائت خانه تصویب شد. نظری، میری نرگسی و نعمتی مخالف بودند.

در خواست کمک ۴۰۰ هزار تومانی به عوامل شهرداری به صورت مایحتاج و به صورت غیر نقدی با ۷ رای تصویب شد.

شهرداری فومن در نظر دارد ۵ میلیون بابت پرداخت هزینه های مراسم ارتحال امام (ره) پرداخت نماید که با ۷ رای تصویب شد.

ابراهیمی در پایان از حضور خبرنگاران در جلسه شورا تشکر نمود.

image image image image

این خبر را به اشتراک بگذارید :