جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور امام جمعه شهرستان در ارشاد اسلامی فومن برگزار شد.

به گزارش صبح فومن؛ یوسف نیک  انجام  با  اعلام  این خبر  گفت: راستای بهره بردن کافی از قرآن در ماه رمضان، آئین تفسیر قرآن کریم در  مراسم  سی روز با قران بعد از  قرائت جزء یازدهم  عصر روز جمعه  بیست  هشتم  خرداد ماه  در سالن  شهدای خدمتگزار  برگزار شد.

صفوی

وی تصریح کرد: انجمن قران و عترت (ع)  اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی   با  همکاری ستاد  برگزاری  برنامه های  قرانی  ، اقدام به برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم کرده است که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

حجت الاسلام  صفوی  با بیان اهمیت  نزول  سوره انعام  اظهار داشت این سوره، ١٦٥آیه دارد و همه‌ی آیاتش یک‌جا در مکه و با تشریفات خاصی نازل شده است. دقت در آیات این سوره مى‏تواند روح نفاق و پراکندگى را از میان مسلمانان برچیند و گوشها را شنوا، چشمها را بینا و دلها را دانا سازد.

امام جمعه فومن در ادامه افزود : در آغاز این‌ سوره‌، خداوند همراه‌ با ستایش‌ خود، از قدرت‌ کامله‌ خویش ‌خبر می‌دهد، حقیقتی‌ که‌ یگانگی‌ و شایستگی‌اش‌ برای‌ تمام‌ ستایش‌ها را اثبات‌می‌کند و‌ می‌فرماید: ستایش‌ آن‌ خدایی‌ راست‌ که‌ آسمانها و زمین‌ را آفرید سیاهی‌ شب‌ و روشنی‌ روز و تاریکی‌های‌ کفر و نور ایمان‌ را پدید آورد را برای حاضرین تشریح کرد.

صفوی آیات این سوره، سرنوشت کافران و مشرکان در قیامت، هنگامى که با آتش جهنم روبرو می‌شوند معرفی نمود  و گفت :گروهى که خدا را فراموش کرده‌اند و به خود مغرور شده‌اند و بلاهایی که خداوند بر آنان نازل کرده است، متذکرشده است.

وی در پایان اخاطر نشان کرد: حضرت رسول(ص) در شآن سوره انعام فرمود: خداوند به وسیله این سوره به من و مسلمانان عزّتى داد که هرگز پس از آن خوار نگردند.روابط عمومی ارشاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :