رییس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  فومن؛جشن بزرگ کریم آل طاها در فومن برگزار می شود

نیک-انجام1

به گزارش صبح فومن؛ یوسف  نیک  انجام  رییس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  فومن  با اعلام این  خبر  گفت: بمناسبت  میلاد  با  سعادت  امام  حسن  مجتبی  (ع) جشن بزرگ میلاد   کریم  اهل  بیت  روز  دوشنبه ٣١ خرداد ماه  جاری در  سالن  شهدای  خدمتگزار فومن  برگزار  می  شود.

وی با  اشاره  به اهمیت  برگزاری  مراسم و جشن ها  در اعیاد ، به  بیان  ویژگی  های  شخصیتی این امام  همام   پرداخت  و  اظهار  داشت: محبت و عطابخشی اهل بیت(ع)به ویژه امام حسن مجتبی(ع)زبانزد عام و خاص گردیده بود. او که دارای قلبی پاک و رؤوف و پرمهر نسبت به دردمندان و تیره بختان جامعه داشت، همانند پدرش علی بن ابی طالب(ع)با خرابه نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم درآمد همراه و همنشین می شد، درد دل آنان را با جان و دل می شنید و به آن، ترتیب اثر می داد.

نیک انجام با  اشاره  به  آیه  شریفه  قران  کریم ؛( الَّذینَ یُنْفِقُونَ أمْوالَهُم بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرّاً وَعَلانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلاخَوْف عَلَیْهِمْ وَلاهُمْ یَحْزَنُونَ)، “( آنانی که اموال خود را شب وروز، پنهانی و آشکارا انفاق می کنند، مزدشان در نزد پروردگارشان خواهد بود، نه ترسی و نه غم و اندوهی بر دل آن ها راه پیدا خواهد کرد)، امام  حسن  مجتبی (ع)  نیز در این حرکت انسان دوستانه جز خدا را نمی دید و اجرش را جز از او نمی طلبید.

این مسئول در ادامه یکی از رسالت های مهم امامان معصوم تبلیغ دین، بیان احکام و تفسیر قرآن دانست.

وی تصریح کرد: میراث قرآنی باقی مانده و ارزشمند وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع) از نمونه های اعلی و عظیم ذخایر تفسیری معصومان(ع) است.

این  مسوول  در  پایان  ضمن تقدیر و تشکر  از  انجمن  قران  و عترت (ع)  شهرستان، خاطرنشان  کرد: جشن  بزرگ   کریم  اهل  بیت  به  همت   انجمن  قران  و عترت (ع) با همکاری  ستاد  برگزاری  مراسم  قرانی شهرستان  بعد  از  قرائت  جزء چهارم  قران  کریم   برگزار  خواهد شد  . مولودی  خوانی ،  اجرای  مسابقه، اهداء جوایز  به  برندگان ، تواشیح از جمله برنامه های پیش  بینی  شده  این  جشن  بزرگ  می باشد.روابط عمومی ارشاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :