تشریح عملیات تجسس برای یافتن گروه کوهنوردی از زبان امین حاجتی

به گزارش صبح فومن؛تشریح عملیات تجسس برای یافتن یک گروه کوهنوردی از زبان امین حاجتی مسئول صعودهای ورزشی و نیز روابط عمومی هیات کوهنوردی شهرستان فومن،وی همچنین یکی از کوهنوردان و مربیان برجسته منطقه می باشد.

عصر روز جمعه هنگامی که اغلب گروههای کوپیمائی در حال پائین آمدن از مسیرهای کوهستانی بودند، یک گروه کوهپیمایی که افراد آن را پرسنل بیمارستان قلب شهید رجاعی تهران تشکیل میداد، از مسیر دررام وارد خاک گیلان شده بود و قرار بود که در همان روز برنامه شان در شهرک ماسوله به پایان برسانند اما ناگهان متوجه شدند مسیر و موقعیت منطقه را گم کرده اند. مه تمام جا را پوشانده بود، با کمی تعلل و مشورت سرپرست برنامه تصمیم به تماس با جمعیت هلال احمر شد.
همانند حوادث گذشته خبر حادثه به نجاتگران کوهستان آن جمعیت انتقال داده شد و آنها نیز بوسیله تماس تلفنی با افراد حادثه دیده و ارزیابی داده های موجود ، تصمیم به حرکت به منطقه حادثه گرفتند. ابتدا فرض براین بود که آنها در مسیر للندیز به قله ی کله قندی باشند.
ساعت ۲۱:۱۰ بود که بهمراه و امین طلوع  به سمت شهرک ماسوله حرکت کردیم .
پس از رسیدن به شهرک بلافاصله به سمت منطقه کله قندی حرکت کردیم،. مه غلیظ وسعت دید را بشدت محدود کرده بود، بعد از پیمایش مسیری نسبتا کوتاه به للندیز رسیدیم . سپس از آنجا مسیر را بسمت کله قندی ادامه دادیم ‌، رفته رفته به نزدیکی تی تی بارگاه رسیدیم اما خبری از گروه نبود و ما کم کم از بودن تیم تهرانی در این منطقه نا امید شده بودیم ، حرکت متوقف شد ، باتلاش بسیار تماس مجدد برقرار شد و با گرفتن اطلاعات بیشتر مطمئن شدیم که آنها در منطقه دیگری هستند . این بار فرض بر این بود که آنها در منطقه خلیل دشت قرار حضور دارند البته به احتمال قوی تر با وجود این ، دو راه بیشتر برای رسیدن به آنجا وجود داشت ،

راه اول : ابتدا تا مرز ۲۰۰۰ متر صعود کرده و از آنجا به صورت حرکت ارزی به خلیل دشت برسیم.
راه دوم : تا نزدیکی شهرک به پایین برویم و از ابتدای مسیر کوه روبار به سمت منطقه مورد نظر حرکت کنیم .
 بدلیل سرمای زیاد و نبود پوشاک کافی راه دوم برای ما منطقی تر بود .. بدون توقف  و با سرعت زیاد به سمت پایین حرکت کردیم و از نزدیکی شهرک وارد مسیر اصلی شدیم .
درحالی که عقربه های ساعت ۱ بامداد را نشان میداد پس از یک استراحت کوتاه به مسیر ادامه دادیم . خستگی برنامه کوهپیمایی روز جمعه و خواب آلودگی مقداری بر سرعت حرکت تاثیر گذاشته بود، اما باوجود این دلایل عملیات با سرعت خوبی پیش میرفت . به هر ترتیب در ساعت ۳:۳۰ وارد دشت شدیم و همانطور که پیش میرفتیم متوجه نور  هدلامپهای افراد گروه شدیم، طولی نکشید که در ساعت ۳:۴۵ دقیقه به تیم تهرانی رسیدیم . خوشبختانه حال همگی خوب بود و بعد از جمع کردن چادر و لوازم کمپینگ ، در حدود ساعت ۴:۳۰ به سمت پایین حرکت کردیم . از آنجا که من و امین در جلوی صف بعنوان راهنما حرکت میکردیم، باوجود تاریکی هوا مشکلی در پیدا کردن مسیر نبود وسرانجام در ساعت ۷ صبح روز شنبه تمامی افراد تیم صحیح وسالم به ماسوله رسیدند

IMG_7083

کلیدواژه ها : , , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :