فرماندار فومن؛ رسيدگي به معيشت مردم، افزايش درآمد مردم و ايجاد اشتغال براي آنها از سياست‌هاي دولت است

به گزارش صبح فومن؛ميرشمس مومني‌زاده، فرماندار فومن (۲۳ارديبهشت) در جلسه بررسي مشکلات گردشگري فومن اظهار کرد: فومن در کنار مزيت‌هاي اقتصادي به دليل اقليم و موقعيت جغرافيايي از ظرفيت‌هاي گردشگري بالايي برخوردار است.

وي با بيان اينکه اميد است با برگزاري چنين جلساتي شاهد تحولي عظيم در وضعيت گردشگري اين شهرستان باشيم، افزود: فومن داراي قلعه رودخان و شهرک تاريخي ماسوله است که داراي شهرت جهاني است.

فرماندار فومن با بيان اينکه اين شهرستان در زمان تعطيلات و به خصوص تابستان ميزبان مهمانان و گردشگران زيادي است، گفت: صنايع دستي ماسوله که زبانزد عام و خاص است و نزديکي اين شهر به مرکز استان از جمله دلايل جذب گردشگر است.

صنعت گردشگري يکي از مقوله‌هاي اجرايي اقتصاد مقاومتي است

مومني‌زاده با بيان اينکه تاکيد سياست کل کشور بر اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است، تصريح کرد: صنعت گردشگري يکي از مقوله‌هاي اجرايي اقتصاد مقاومتي است که بايد در اين شهرستان رشد پيدا کند.

وي خاطرنشان کرد: رسيدگي به معيشت مردم، افزايش درآمد مردم و ايجاد اشتغال براي آنها از سياست‌هاي دولت است که بايد از مزيت‌هاي تاريخي، طبيعي و گردشگري اين شهرستان در اين راستا بهره‌گيري کنيم.

فرماندار فومن با بيان اينکه شهر فومن با سوابق طولانيزماني به دليل پارک و کلوچه‌اش شهرت داشت اما نبايد براي هميشه به اين دو مورد اکتفا کرد، اظهار داشت: بايد براي توسعه و فعاليت‌هاي گردشگري اين شهرستان برنامه‌هاي خوبي ازائه داده شود.

مومني‌زاده با بيان اينکه ماسوله مجموعه‌اي از ظرفيت‌هاي گردشگري است که بايد در راستاي توسعه آن کارهايي انجام شود، افزود: نوع غذا، پوشش، توليدات، گياهان دارويي، شيريني‌جات و … ماسوله زمينه‌هايي است که نياز به توسعه دارد.

وي گفت: بخش سردار جنگل اين شهرستان با دارا بودن اکوتوريسم و احداث تله کابين، سورتمه و پارک جنگلي توجه مسئولان امر را به اين بخش بيش از پيش مي‌طلبد.

فرماندار فومن با بيان اينکه فومن، ماسوله و قلعه رودخان به عنوان مثلثي است که بايد در راستاي ايجاد تحول گردشگري در شهرستان باشند؛ تصريح کرد: جلسه امروز شروع تحول گردشگري است و اين شهرستان از وضعيت کنوني راضي نيست و ۵۰ درصد خلا در اين شهرستان احساس مي‌شود.

IMG_7072

سند جامع گردشگري فومن تدوين شود

در ادامه مازيار دارايي، عضو کميسيون گردشگري کشوربا بيان اينکه ماسوله داراي دو پژوهشگاه مطالعاتي ميراث فرهنگي است، خاطرنشان کرد: اين امر نشان از گردشگرپذيري فومن است.

وي با بيان اينکه بايد سند جامع گردشگري فومن تدوين شود، اظهار کرد: اين سند بايد در مدت زمان مشخص انجام و اجرايي شود و از امکانات و پتانسيل‌هاي سازمان ميراث فرهنگي در اين شهرستان استفاده گردد.

شوراي شهر ماسوله با بيان اينکه از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي انتظار مي‌رود ظرفيت‌هاي شناخت گردشگري فومن در سطح کشور تبليغ شود، افزود: از آنت صدا و سيما مي‌توان براي شناساندن فرهنگ ماسله به مردم کشور استفاده شود.

رضا عليزاده مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان گيلان با اشاره به اينکه ماسوله و قلعه رودخان نقطه ثقل و حجم تردد گردشگران گيلان است، اظهار داشت: اين دو نقطه داراي بيشترين گردشگر خارجي است.

وي با بيان اينکه ماسوله و قلعه‌رودخان در فومن مي‌تواند به قطب بين المللي گردشگري تبديل شود، افزود: با نگاه محلي  و جهان بيني بين‌المللي پيشرفت حاصل مي‌شود.

مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي گيلان گفت: ثبت‌جهاني ماسوله آسيب‌شناسي مي‌شود و شهردار و مردم اين شهرک تاريخي بايد با همگامي در برنامه‌ها ما را در به ثبت رساندن ماسوله کمک کنند.

عليزاده تصريح کرد: از محدوديت و تنگناها موجود در شهرک تاريخي ماسوله با ثبت جهاني رفع مي‌شود و  منافع طولاني مدت ماسوله در به ثبت رساندن جهاني آن ارزش افزوده و انتظارات مورد انتظار است.

وي با اشاره به وضعيت بازارچه ماسوله و پارکينگ و صنايع دستي آن خاطرنشان کرد: فعاليت‌هاي اقتصادي و گردشگري بايد يه گونه‌اي اجرا شود که هيچگونه آسيبي به بناي تاريخي ماسوله وارد نشود.

مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي گيلان با تأکيد بر حمايت از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي، گفت:  به دنبال سرمايه‌گذاران با نگاه جامع‌نگر هستيم و مي‌خواهيم با ورود سرمايه‌گذار  خدمات گردشگران را افزايش دهيم.

عليزاده با بيان اينکه مسافرکشانه‌هاي گيلان بايد افزايش يابد، تصريح کرد: افزايش اين واحدهاي اقامتي در روستاها سبب تحول در حوزه گردشگري گيلان است./روابط عمومی

این خبر را به اشتراک بگذارید :