در جلسه ای در محل فرمانداری فومن مطرح شد؛فروش سهام تعاونی توسعه عمران شهرستان فومن در نیمه شعبان


جلسه شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان فومن با حضور معاون فرماندار فومن، رییس توسعه تعاون اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان، رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و کارشناس تعاون شهرستان فومن و اعضای هیات موسس شرکت تعاونی، در روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه سالجاری در سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد .

image(3)
مهدی عباسپور/به گزارش صبح فومن؛در این جلسه معاون فرماندار شهرستان فومن گفت : به منظور تـسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایـت منابع مردمـی به بخشهای تولیدی، بسترسازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیتهای اقتصادی و انجام طرحهایی که به دلیل افزونه‌زا (رانت‌زا)بودن آن، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، در این خصوص شرکتهایی با عنوان « شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی» که تابع این قانون،( قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران) و قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی می‌باشند، براساس این قانون تشکیل می‌گردد.
مهندس جواد عامر افزود : اعضاء این تعاونی‌ها کلیه افراد حقیقی متولد یا ساکن یا شاغل در آن شهرستان می‌باشندو حداقل تعداد اعضاء جهت ثبت تعاونی باید به میزان نیم درصد جمعیت آن شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن به تأیید اداره تعاون شهرستان باشد.
وی اضافه کرد : شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی موظف هستند ترتیبی اتخاذ نمایند تا سهام تعاونی به میزان کافی برای عرضه به متقاضیان واجد شرایط جدید در هریک از ادوار تهیه و ارائه گردد.

image(2)
معاون فرماندار فومن خاطرنشان : حوزه فعالیت تعاونی‌های مذکور محدود به حوزه شهرستان است و این شرکتها مجاز به انجام فعالیتهای مستقل برون شهرستانی نیستند. تأسیس دفاتر فرعی فراتر از محدوده شهرستان مشمول این ممنوعیت نمی‌گردد.
سپس رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن گفت :تاسیس تعاونی اقدامی نهضت گونه و فرصت استثنای جهت پیشرفت و آبادانی شهرستان است .
مهندس حسین واقفی افزود :تعاونی توسعه عمران طرح است که در اشتغالزای و افزایش سرمایه و درآمد مردم و تسریع در رشد شهرستان موثر است .
وی اضافه کرد : واگذاری کار ها به خود مردم و استفاده از توان مردم برای توسعه برای تشکیل تعاونی به عینیت میرسد .
وی افزود : در سطح استان پنج تعاونی توسعه عمران در مرحله هیات تاسیس و فروش سهام هستند .
مهندس واقفی خاطر نشان کرد : با عنایت به توجه ویژه و حمایت مقام معظم رهبری و توجه به سند چشم انداز بیست ساله و قانون پنج ساله کشور و تخصیص سهم ۲۵ درصد اقتصاد کشور در بخش تعاونی می توان از این فرصت نیز استفاده کرد.
رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تشریح کرد : این شرکت ها در استان های دیگر توانسته است با حمایت خود سهامداران به رشد و موفقیت چشم گیری دست یابند که یک نمونه می توان شرکت توسعه عمران شهرستان رامسر را نام برد .
همچنین نماینده هیات موسس شرکت توسعه عمران شهرستان فومن گفت : بنده در این مدت سعی کردم کارهای اولیه شرکت را برای فروش سهام و واگذاری به مردم آماده نمایم که در این خصوص ابتدا دفتر شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان را در داخل شهر جنب اداره آموزش و پرورش فومن دایر نمودیم و همچنین کارهای اداری آن را به مرحله اتمام رسانید یم .
مهندس علی خوش سعادت افزود : شرکتهای تعاونی موضوع این قانون می‌توانند در تملک اراضی واقع در بافتهای فرسوده شهری و روستایی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیونهای ماده (۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری از طریق پرداخت حقوق دولتی، از تسهیلات قوانین مربوط به تملک اراضی واقع در طرحهای مصوب شهری و روستایی استفاده نمایند.

image(1)
وی افزود : در مواردی که شرکت تعاونی، سرمایه‌گذاری در طرح یا طرحهایی را برای توسعه شهرستان ضروری بداند به‌صورت شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) عمل نموده و با تشکیل شرکتهای اقماری زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌نماید.
مهندس خوش سعادت در خاتمه افزود : نماینده شرکت توسعه عمران شهرستان فومن گفت : تبصره۱ـ اعضاء هیأت مدیره در قبال عملکرد شرکت تعاونی مسؤولیت مشترک دارند موظف به پاسخگویی می‌باشند.
در پایان جلسه هر یک از اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را مطر ح نمودند و مصوب شد فروش سهام از اول خرداد ماه سالجاری مصادف با نیمه شعبان شروع و تا پایان تیرماه فرصت برای متقاضیان برای فروش سهام می باشد.
شرایط خرید سهام و عضویت برای کلیه افراد متولد یا شاغل شهرستان فومن با داشتن ۱۸ سال تمام شامل می شود و حداقل سهام قابل خرید ۶۰ سهم ۱۰۰۰۰۰ریالی وحداکثر ۱۵۰سهم ۱۰۰۰۰۰ریالی(واریز یک سوم مبلغ سهام خریداری شده الزامی می باشد)

نشانی مرکز جهت دریافت فرم عضویت در سطح شهرستان فومن، خیابان امام خمینی –جنب اداره آموزش وپرورش شرکت تعاونی توسعه وعمران شهرستان فومن ونشانی خرید سهام خیابان امام روبروی پارک کودک بانک توسعه وتعاون ،
شماره حساب جهت واریز مبلغ خرید سهام ۱/۲۵۰۰۲۷۹/۱۱۱/۳۲۱۰ به نام شرکت توسعه وعمران شهرستان فومن در بانک توسعه وتعاون شهرستان فومن .
جهت خرید سهام وعضویت در شرکت تعاونی مذکور علاوه بر واریز حق عضویت ،تکمیل فرم ودرخواست عضویت الزامی می باشد وصرفا واریز حق عضویت حقی جهت عضویت وخرید سهام ایجاد نخواهد کرد.

image
در آخر اینکه افرادی می توانند سهامدار شرکت باشند که دارای شناسنامه صادره از فومن یا محل سکونت یا اشتغال شان شهرستان فومن باشد .

این خبر را به اشتراک بگذارید :