بسیج سازندگی فومن در سال ۹۴بازارچه مجازی و غرفه های اقتصاد مقاومتی ایجاد می کند.

بب

ناصر جوانمرد در گفتگوی اختصاصی با صبح فومن بیان داشت؛بسیج سازندگی سپاه فومن در سال ۱۳۹۴ بازارچه مجازی و غرفه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان فومن ایجاد می نماید.

مسئول بسیج سازندگی فومن گفت:اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی می تواند در درون کشور به موفقیت چشمگیری برسد و همچنین اگر همدلی و همزبانی باشد می توان انسجام درونی و بیرونی ایجاد کرد و اثر بخشی این نوع اقتصاد را دید و صادرات محصولات اقتصاد مقاومتی مهمترین آن باشد.

جوانمرد گفت؛بسیج سازندگی یکی از رده هایی است که برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان تلاش می کند و بصورت تخصصی و با توجه به توانمندی مردم و با استفاده از ظرفیتهای موجود برای ایجاد امنیت غذایی و کمک به معیشت مردم در حوزه های مشخص برنامه خود را اجرا کرده است.

وی بیان کرد؛تعدادی از واحد های فعال شده در سال ۹۳ تعداد ۱۱۱ واحد شامل ایجاد دامداری،مرغ بومی،انواع ماکیان،زنبورداری ،قارچ،پرورش ماهی،ورمی کمپوست،صنایع تبدیلی،گلخانه و… بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فومن گفت در این واحد ها ۲۳۵ نفر مشغول بکار هستند که در مجموع ۱/۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و عقود اسلامی پرداخت شده است.

جوانمرد مهمترین برنامه های امسال را ایجاد بازارچه مجازی و غرفه در شهرستان خواند و گفت باید به کیفیت توجه جدی شود و نیز برای جوانان محروم  و به افرادی که از شهر به روستاها برگردند تسهیلات تعلق می گیرد.

وی خاطر نشان کرد ۱۲۵ طرح اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی از برنامه های سال ۹۴ می باشد و مهم تریت مشکلات را نبود بازارچه خواند و گفت که ان شاا… این مشکل رفع گردد و بانکها نیز در پرداخت تسهیلات بیشتر ما را یاری نمایند.

ناصر جوانمرد بیان داشت؛انتظار می رود ۱/۳ اعتبارات توسعه بخش کشاورزی شهرستان به بسیج سازندگی جهت اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گیردو درخواست ما نیز فعال نمودن قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان می باشد که همه دستگا ههای مربوطه عضو آن باشند.

وی در ادامه از همکاری بیشتر دستگاههای مرتبط شهرستانی سخن گفت تا برای تسهیل و تسریع در روند واگذاری و اجرای عرصه های صنایع تبدیلی در سال ۹۴ با توجه به ظرفیتهای بالای شهرستان اقدام نمایند و این نیز خواسته بسیج سازندگی فومن بوده است

وی در پایان از همه دستگاههای اجرایی مرتبط تقدیر و تشکر نمود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :