به گزارش صبح فومن مدیر حوزه علمیه فومن در گفت‌وگويي-با بیان اینکه زادگاه آیت‌الله بهجت فومن است، اظهار کرد: وی از این شهر برای تحصیلات به عتبات عالیات، حوزه نجف رفته و شاگرد بسیاری از بزرگان در فقه و اصول و فلسفه بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت در علم اخلاق شاگرد میرزا علی‌آقا قاضی بودند، افزود: وی بعد از فراگیری علوم فقه به ایران آمدند و ساکن قم شدند و حدود نیم قرن اشتغال به علوم و سطوح عالیه داشت.

مدیر حوزه علمیه فومن با بیان اینکه آیت‌الله بهجت در طول عمر پربرکتشن شاگردان بزرگ و متشخصی مانند آیت‌الله مصباح یزدی و … تربیت کرد، گفت: بارزترین مشخصه آیت الله بهجت در بعد مجاهده با نفس، سیر و سلوک و اصلاح اخلاق بود که در بین مراجع و علما، شخصیت خاصی پیدا کرد به حدی شخصیتشان خاص و برجسته بود که تمام بزرگان در محضرش کرنش و کسب فیض می‌کردند.

شیوه نماز آیت‌الله بهجت یک درس اخلاق بود

حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه شیوه نماز آیت‌الله بهجت یک درس اخلاق بود، تصریح کرد: جذبه‌، اشک و آهی که در نمازش بود حقیقتا قلوب و اخلاق نمازگزاران را متحول می‌کرد و نمازگزاران شارژ معنوی و قلبی می‌شدند و برمی‌گشتند.

وی ادامه داد: در شب جمعه وقتی آیت‌الله بهجت امام جماعت بود مردم از شهرها و استان‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند تا بتوانند از نفس گرم این بزرگوار بهره‌مند شوند.

مسئول حوزه علمیه خواهران صومعه‌سرا اظهار کرد: آیت‌الله بهجت در کنار این قوت و قدرت علمی و در بعد سیر و سلوک و عرفان، بینش و بصیرت خاص سیاسی داشت که همگانی و همکاری با انقلاب اسلامی در آن بزنگاه‌ها بود.

حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت مونس، همدم و یار مقام معظم رهبری بودند، افزود: با توجه به سنگینی مسئولیت راهبری و هدایت جامعه که بر عهده مقام معظم رهبری بود و توطئه‌هایی که علیه نظام و مملکت می‌شد، مقام معظم رهبری نیاز به یک پشتوانه‌ای قوی که با وی مانوس باشد و بتواند برخی از مشکلات را بگوید، داشت و آیت‌الله بهجت یار ایشان بود.

وی گفت: تا مادامی که این عالم ربانی زنده بودند مقام معظم رهبری به طور مرتب از تهران به قم مسافرت می‌کردند و بعد از نشستی با آیت الله بهجت به سمت تهران بر می‌گشتند.

آیت الله بهجت چشمه پایان ناپذیر معرفت و عرفان است

مدیر حوزه علیمه فومن با بیان اینکه آیت الله بهجت در جاهای مختلف از مقام معظم رهبری تعریف می‌کردند، تصریح کرد: تعبیر مقام معظم رهبری از آیت‌الله بهجت این است که ایشان چشمه پایان ناپذیر معرفت و عرفان هستند.

حجت‌الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: وقتی آت الله بهجت رحلت کردند یک خلاء به تمام معنا در جامعه به وجود آمد و جای خالیشان در حوزه‌های علمیه به خوبی محسوس است.

وی اظهار کرد: مراسم یادبود با شکوهی هر سال برای آیت‌الله بهجت در فومن برگزار می‌شود که امسال همه کارها انجام شده و تبلیغات کشوری و استانی انجام گرفته و مراسم یادبود روز پنجشنبه(۲۴ اردیبهشت) ساعت۱۷ در مسجد بالامحله با حضور همه اقشار و با سخنرانی آیت‌الله قربانی این مراسم برگزار می‌شود.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :