مشاور وزير كشوردر مراسم اجلاسیه بانوان نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان؛ مادران شهدا فرزندان خود را به رستگاری هدایت کردند

به گزارش صبح فومن؛ مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بنای زندگی از نوع واقعی سراسر مجاهدت و تلاش است، گفت: مادران شهید و زنان رزمنده ما این گونه زندگی را برای فرزندان خود معنا کرده‌اند و فرزندان خود را به رستگاری هدایت کردند.

20160501104149_IMG_7518

فهيمه فرهمندپور مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده در اجلاسیه زنان کنگره هشت هزار شهید استان گیلان که هم اکنون در میدان شهدای ذهاب در حال برگزاری است با بیان اینکه مادران شهدا و زنان رزمنده پیشکسوتان دفاع از ارزش‌ها هستند، اظهار کرد: این اجلاسیه در راستای تجلیل از زنان از عرصه جهاد، شهادت و همچنین حراست از ارزش‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه پدران و مادران ارزشمندترین معلمان زندگی ما هستند، گفت: پدران و مادران فلسفه اخلاق و هستی‌شناسی را به فرزندان خود می‌آموزند.

فرهمندپور با بیان اینکه از نگاه کلان زندگی تعریفی از چرایی و چگونگی است، افزود:دو نوع تبیین از معنای زندگی یک تبیین در زندگی مادی و نوع دیگری تبیین از زنگی واقعی و الهی است.

مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زندگی از نوع هیچ و مادی برای انسان هیچ منفعت و سودی ندارد، تصریح کرد: در این نوع زندگی فداکاری در مسیر خود و دیگران خودکشی و تلاش برای زندگی بهبود انسانها و تربیت مرزهای متعالی یک زحمت و رنج بیهوده است.

فرهمندپور با بیان اینکه بنای زندگی از نوع واقعی سراسر مجاهدت و تلاش است، اضافه کرد: مادران شهید و زنان رزمنده ما این گونه زندگی را برای فرزندان خود معنا کرده‌اند و فرزندان خود را به رستگاری هدایت کردند.

مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده به دیدار خود با مادران شهیدان مدافع حرم در گیلان اشاره کرد و گفت: این مادران عشق را به خوبی برای فرندانشان معنا کرده‌اند و زندگی حقیقی را به فرزندان خود نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه مادران شهدای مدافع حرم فرزندان‌شان را در مسیر دفاع از ارزش‌های انقلاب پرورش داده‌اند، خاطرنشان کرد: واژه جنگ وقتی تبدیل به جهاد می‌شود برای مادران مقدس است و کشتن و کشته شدن که هر دو معنای تلخی دارد وقتی در لباس رزم و جهاد قرار می‌گیرد ارزشمند می‌شود.

فرهمندپور در پایان با بیان اینکه زنان امروز با تاسی و دفاع از آرمان‌ها گام بر می‌دارند،گفت: ما تربیت شده تاریخی هستیم که در آن یک روزی فاطمه زهرا(س) می‌خروشد و امیرالمومنین(ع) سکوت می‌کند.

ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :