یعقوب سلطاندوست بخشدار احمد سرگوراب شهرستان شفت:حدود ۲۰ کیلومتر از راههای روستایی بخش آسفالت شده است

مهدی عباسپور/به گزارش صبح فومن ؛ این بار به سراغ یکی دیگر از مدیران بومی شهرستان شفت رفتیم کسی که اهالی یکی از روستای بخش احمد سرگوراب و ساکن دائمی در شهر احمد سرگوراب مرکزبخش می باشد این مدیر بومی تجربیاتی چون سابقه کارهای آموزشی و اجرایی در دستگاههایی چون آموزش و پرورش، دانشگاه، بخشداری مرکزی شفت، کارشناس فرمانداری رشت , بخشدار مرکزی رودبار، سرپرست بخشداری رحمت آباد وبلوكات را به همراه دارد. یعقوب سلطاندوست بخشدار احمد سرگوراب شفت دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس در رشته مدیریت می باشد بر آن شدیم مواردی از بخش احمد سرگوراب از ایشان جویا شویم :

image١-ضمن عرض سلام و خسته نباشيد بفرماييد كه بخشداري احمد سرگوراب شفت در حال حاضر چه خدماتي را توانسته به انجام برساند؟

ضمن عرض سلام و اداب خدمت همه مخاطبان محترم ابتدا تشکر می کنیم از تمامی رسانه ها که خدمات نظام و دولت اسلامی مخصوصاً در این عصر و زمانه دولت تدبیر و امید دولت آقای دکتر روحانی را اطلاع رسانی می نمایندتشکر می نماییم.

٢-از این که فرمودید بخشداری احمد سرگوراب در حال حاضر چه خدماتی انجام داده است باید عرض کنم که نمی دانم منظور از زمان حال حاضر چیست؟

اگر مقصودش این در دوره تصدی اینجانب باشد یک پاسخی خواهیم داشت و اگر زمان حال یک ماه گذشته ۹۵ باشد پاسخ دیگر که مسلماً این در این ماه رصد امورات انجام شده گذشته و نیازمندیهای بخش با همکاری دستگاههای اجرایی برای ارائه به مسئولین بالادستی برای برنامه ریزی و نیز طرح در کمیته برنامه ریزی برای جذب اعتبار و انجام امورات وفق مقررات تدوینی و ابلاغی در چهارچوب شرح وظایف.
اگر اجازه بفرمایید بخش احمد سرگوراب را مختصری برای خوانندگان نشریه معرفی کنید ، این بخش با ۳۸۷ کیلومترمربع دارای ۵۵ روستا و آبادی در دو دهستان چوبر و احمدسرگوراب(نصیر محله) می باشد.
در سطح روستاها با مدیریت محلی یعنی دهیاران با سیاست گذاری شوراهای اسلامی در حال مدیریت درامور ضمن هماهنگی و تعامل با بخشداری می باشد.

این بخش با زنجان ، رودبار، فومن، و بخش مرکزی شفت هم مرز می باشد. این بخش با مساحت ۳۸۷ کیلومتر مربع از کل مساحت شهرستان می باشد و مردمان مومن و خونگرم آن به شغل کشاورزی و مواردی مشغول هستند و در صحنه های اجتماعی همواره حضور دارند و در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی ایفای نقش می نمایند. اما برگردیم به سوال شما می دانید که بخشداری یک دستگاه نظارتی است در درجه اول وظیفه آن ایجاد و حفظ هماهنگی بین ادارات و سازمانهای دولتی است.
برای ارائه خدمات به مردم و از وظایف دیگر آن حفظ سیاست های عمومی دولت در حوزه ماموریت مراقبت نسبت به امور آموزشی خاصه در امر تعلیمات ابتدایی و جلب همکاری اهالی در امر سواد آموزشی، نظارت در امر بهداشت و بهداری نظارت در ساختن راهها و خدمات عمرانی و هکذا با توجه به مطالب ذکر شده مشخص است کار بخشدار و اما باید عرض کنم در سال ۹۴ کارهای زیادی در بخش های عمرانی، ورزشی و آموزشی و فرهنگی با تلاش و تعامل در دستگاههای اجرایی و حمایت مسئولین استانی و شهرستانی وپیگیریهای فراوان فرماندار محترم, نماینده محترم در بخش انجام گرفته و یا در حال انجام اند؛که می توان به آغاز عملیات گاز رسانی به ۲۸ روستای بخش اشاره کرد که در دهه مبارک فجر۹۴ چند روستا با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح گردید. یعنی می توان اینطور عنوان کرد که در این فاز کلیه روستا گازدار خواهند شد.
غیر از روستاهای بالای لاسک که اون هم پس از تعیین تکلیف و اجرای سد لاسک انشالله برنامه ریزی خواهد شد. و یک روستای زیارتی، سیاحتی امام زاده اسحاق که پیگیریم انشالله بتوانیم در برنامه قرار دهیم.
وهمچنین می توان گفت : چیزی حدود ۲۰ کیلومتر از راههای روستایی بخش را هم آسفالت شده است و چندین رشته تعریض زیرسازی و آماده برای آسفالت شدند که انشالله پس از تخصیص اعتبار آسفالت خواهد شد. از دیگر کارهای انجام شده ساخت و بهره برداری چندین خانه بهداشت،پایگاه اوژانس جاده ای چوبر، سیل بند در روستای چوبر( سازماندهی رودخانه) ، پروژه های آب شرب روستایی، پروژه های تسطیح اراضی که در حال حاضر هم این امر در چند روستا در حال اجرا است که فواید خاص خودش را دارد.
افتتاح و بهره برداری از پروژه های گاز رسانی با حضور استاندار محترم جناب آقای دکتر نجفی، افتتاح و بهره برداری از سالن ورزشی شهید احمد سرگوراب که از آرزوهای دیرینه جوانان این شهر بود.

حفر حلقه دوم چاه آب شرب شهر احمدسرگوراب نصب چندین ترانس برق برای جبران ضعف و تقویت برق، آغاز احداث چندین ساختمان پایگاه مقاومت ، احداث چندین دهه پل ارتباطی احداث خانه عالم ,در بحث مدیریت پسماندها با تلاش اداره محترم محیط زیست و دهیاران و نیروهای مردمی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

٣-در حاليكه بخش احمد سرگوراب يكي از قطب هاي گردشگري شهرستان بحساب مي آيد براي جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين منطقه تا كنون چه كارهاي را انجام داديد ؟

اشاره خوبی کردید،بخش احمد سرگوراب دارای جاذبه های گردشگری زیادی است و قطب گردشگری شهرستان است که شاخص آن وجود دو بقعه امام زادگان، ابراهیم، اسحاق و خواهرشان خیرالنساء است که امام زاده اسحاق و خواهرش خیرالنساء در یک مکان معروف به امام زاده اسحاق مدفون هستند و این امام زادگان هر ساله مورد زیارت خیل عظیمی از مردم قرار می گیرند این امام زادگان در مناطقی زیبا از چشم اندازهای طبیعی که همه از نشانه های خداوند بزرگ هستند. قرار دارند علاوه بر آنها بقعه سید کاس آقا و سید رضی از زیارتگاه های دیگر در منطقه سیاهمزگی می باشند و نیز بقعه آقا نوری تن در چهار رودخان و سید منصور در لیفکوخندان اما از قطب های زیارتی که بگذریم مناطق طبیعی دیگر همچون آبشار دودوزن و وزن بن را به ترتیب می توان در خرمکش ، سفید مزگی، و سیرود و نیز آبشارهای زیبای دیگر و مناظر دیدنی در جای جای این بخش نام برد که با گفتن نتوان در حد کمال بیان کرد.

از مردم و گردشگران دعوت می شود تشریف بیاورند و خود نیز از زیبائیهای خلق شده خدا را در این بخش از شهرستان عالم پرور شفت اما از باب سرمایه گذار باید عرض کنم در امام زاده ابراهیم و در مسیر امام زاده اسحاق چندین پروژه در این راستا توسط سرمایه گذاران بومی و غیر بومی اجرا شده اند ما این آمادگی را داریم که در خدمت سرمایه گذاران محترم بوده و در اجرای دستور استاندار محترم و فرماندار محترم در این راستا تلاش مضاعف نموده و زمینه های لازم را فراهم نمائیم و مدیران مربوطه در شهرستان و بخش هم در این را تعامل خوبی دارند.

باید یادآور شوم در سال ۹۴ در جهت احداث کارخانه چای سازی در سیاهمزگی در خدمت یک نفر سرمایه گذار که در حال حاضر فرایند اداری آن برای احداث هستیم .

٤-مهمترين وظيفه اي شوراها و دهياران در روستاها چيست و مردم روستا در عمران وآباداني در روستا چقدر مي توانند نقش بسزايي داشته باشند ؟

وظیفه شوراها سیاست گذاری و نظارت برای اجرای امور در روستاهاست که می تواند عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می باشد که می توان ارائه پیشنهاد جهت رفع کمبودها، نارسایی ها و نیازها به مقامات ذیربط، تبیین و توجیه سیاست های دولت، همکاری با مسئولین، انتظامی و امنیتی در برقراری نظم و امنیت در روستا و فراهم نمودن زمینه مشارکت و جلب همکاری مردم در جهت ایجاد و تسعه نهادهای مدنی، کتابخانه و مراکز فرهنگی، آموزشی، سوادآموزی و سایر امور با موفقت و هماهنگی مراجع ذیربط و غیر…

دهیاران هم مدیر ارشد روستا هستند که در اجرای مصوبات شورا و جلب مشارکت های عمومی برای تسریع در پیشبرد اهداف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روستا تلاش می کنند و در تعامل با شورا و مسئولین نقش به سزایی عمران وآبادانی روستاها ایفا می نمایند به تعبیر من دهیاران سنگ زیرین آسیایند .

٥-براي ارتقاء هر چه بهتر بخش در آينده چه برنامه هاي در دست اجرا داريد ؟
براي ارتقاء هر چه بهتر بخش در آينده جاده چوبر به امام زاده ابراهیم، احداث ساختمان ، دهیاریها، توسعه کالبدی روستای امام زاده اسحاق، اجرای طرح های هادی روستایی ادامه پروژه های در حال اجرا مثل گاز رسانی به ۲۸ روستا و جلب و جذب سرمایه گذار در بعد گردشگری و اشتغال که می توان گفت از سرمایه گذاران گرانقدر دعوت بعمل می آوریم.

٦-در حالي شاهد هستيم در شهرستان كارهاي عمراني در حال انجام مي باشد بفرمايد به شورا و دهياران در اين خصوص چه وظایفی داريد؟

شوراها و دهیاران به شرح وظایف خود کاملاً آگاه اند و در کمک به دستگاه های اجرایی و جلب همکاری اهالی در انجام این امور بسیار کوشا هستند و زحمات فراوانی را متحمل می شوند ضمن تشکر و قدر دانی از تلاش این عزیزان انتظار دارم بسان گذشته در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و تلاش و امید که رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری در پیامهای نوروزی خود فرمودند اقدام و عمل و تلاش مضاعف داشته باشید.

٧-در پايان اگر صحبت خاصي داريد بفرماييد :

تشکر می کنم از وقتی که در اختیار بنده گذاشتید لازم می دانم از حضور چشم گیر و حداکثری مردم در انتخابات هفت اسفند تشکر نمایم و از تلاشهای اقاي ناصر عاشوری که در پیگیری امورات شب و روز نمی شناخت به نوبه خود قدردانی نموده و ضمن تبریک به نماینده منتخب، حجت الاسلام حاج مهدی افتخاری آرزوی موفقیت روز افزون برای خدمتگزاری به مردم عزیز را برای ایشان دارم.

خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار .

این خبر را به اشتراک بگذارید :