رییس بنیاد مسکن فومن؛برای روستاهای ۱۷ گانه نزدیک به شهر در شهرستان فومن طرح های هادی تهیه شده است.

ضرورت بازنگری طرح های هادی ۴۰ روستای شهرستان

به گزارش صبح فومن؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن در ادامه این جلسه با اشاره به تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی در این شهرستان، گفت: شهرستان فومن فقط یک روستای بالای ۲۰ هزار خانوار فاقد طرح هادی روستایی بود که خوشبختانه با همکاری مسئولان شهرستانی و استانی برای این روستا نیز طرح هادی تهیه شد.

میرزایی بنیاد

عسگر میرزایی با بیان اینکه مردم روستای «خداشهر» فومن برای دریافت تسهیلات و اخذ سند روستایی هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت، افزود: برای روستاهای ۱۷ گانه نزدیک به شهر در شهرستان فومن طرح های هادی تهیه شده است.

وی بازنگری برخی از طرح های هادی روستایی را اولویت کاری بنیاد مسکن شهرستان در سال ۹۵ عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه طرح هادی تهیه شده ۴۰ روستای فومن که بیش از ۱۰ سال از تهیه آن گذشته نیاز با بازنگری مجدد برای اجرا دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن با بیان اینکه طرح هادی تهیه شده ۱۸ روستای این شهرستان مربوط به ۱۵ سال پیش است، اظهار کرد: با بازنگری و تهیه طرح های جدید اجرای این طرح ها نیز در روستاهای فوق تسریع می شود.

وی طرح هادی روستای جیرده آلیان را اولین طرح تهیه هادی شده جهاد سازندگی در حدود ۲۴ سال پیش دانست و گفت: امسال با بازنگری انجام شده در این طرح بسترهای لازم برای اجرای آن فراهم شد.

میرزایی در ادامه از فرماندار شهرستان درخواست کرد تا درکمیته برنامه ریزی از اعتبارات مربوط به تملک دارای بخشی را برای اجرای این طرح اختصاص داده تا بتوان طرح های هادی بالای ۱۸ سال بخشی از این روستاها را اجرای کنند.

اجرای بیش از ۱۱ کیلومتر آسفالت با بهره گیری از ردیف قیر رایگان در شهرستان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن همچنین به موضوع استفاده از ردیف قیر رایگان برای این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان فومن جزء پنج شهرستان اول استان برای استفاده از این فرصت بوده است.

وی با بیان اینکه برای آسفالت بیش از ۱۱ کیلومتر از راه ها و معابر روستایی شهرستان فومن از حواله قیر رایگان استفاده شده است، گفت: آسفالت هشت و نیم کیلومتر نیز در دستور کار است.

به گفته این مسئول نزدیکی کارخانه های تولید قیر به شهرستان فرصت مناسب برای استفاده از این پتانسیل را در اختیار شهرستان فومن قرار داده است.

وی در خصوص شش فقره آتش سوزی منزل مسکونی در چند ماه اخیر در شهرستان فومن اظهار کرد: با بازرسی های انجام شده و تشکیل پرونده برای پنج نفر از آسیب دیدگان آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرده ایم.

میرزایی در ادامه به ساخت ساختمان اداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فومن نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به پیشرفت مناسب این پروژه هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از این ساختمان خواهیم بود.مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :