مدیر کمیته امداد فومن؛مردم این شهرستان در سال  بیش از  میلیارد صدقه دادند/ از مشارکت مردم در امر کمک به نیازمندان تشکر می کنیم.

غلام‌حسین دولتی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) فومن  اظهار کرد: مردم این شهرستان در سال ۹۴، سه میلیارد و ۴۷۸ میلیون و ۲۹۵ هزار ریال صدقه داده‌اند.

دولتی

وی با بیان اینکه این میزان صدقه از ۱۵ هزار و ۳۰۸ صندوق کوچک، متوسط و بزرگ در سطح شهرستان جمع آوری شده است، افزود: میزان جمع‌آوری صدقات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) فومن گفت: درآمد صدقات برای تامین جهزیه دختران بی‌سرپرست، کمک هزینه درمانی بیماران نیازمند، هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مددجو، ساخت مسکن برای نیازمندان و… مصرف می‌شود.

دولتی با اشاره به نقش موثر پرداخت صدقه در رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه، تصریح کرد: از مردم خیر و نوع دوست فومن به دلیل مشارکت پرشور آنها در رفع نیاز نیازمندان قدردانی می‌شود و امید است امسال مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴، بیش از پنج میلیارد ریال زکات نقدی و غیر نقدی در این شهرستان جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: این میزان زکات یک میلیارد و ۴۵۹ میلیون و ۷۶۰ هزار به صورت نقدی و سه میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۱۱۵ هزار ریال به صورت غیر نقدی بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) فومن با بیان اینکه میزان زکات جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال ۹۳، ۱۶درصد رشد داشته است، اظهار کرد: اهتمام مردم به اجرایی شدن و انجام این فریضه الهی، موجب شد که رشد استقبال از ادای زکات از سوی مردم را شاهد باشیم.

دولتی افزود: اگر امروز مردم نسبت به این واجب الهی گرایش پیدا کرده‌اند، به دلیل اعتماد مردم به امانت داری و هزینه درست آن، تلاش‌ها و برنامه‌های تبلیغی گسترده است.

وی گفت: برگزاری جلسات با کشاورزان در روستاها، برگزاری نشست‌های متعدد با روحانیون شهرستان و اطلاع‌رسانی در زمینه زکات در خطبه‌های نماز جمعه و حضور چهره به چهره در روستاها و ارتباط با عاملان زکات از عوامل تأثیرگذار در پرداخت زکات در شهرستان بوده است.شبستان.

این خبر را به اشتراک بگذارید :