نطق علیرضا علیدوست در جلسه شورای شهر خطاب به رییس شورا:تاکنون نتوانسته ایم زیر ساخت ها و بسترهای لازم را در داخل شهر فومن مهیا کنیم

علیدوست

به گزارش صبح فومن ریاست محترم شورای اسلامی شهر فومن جناب آقای مختار ابراهیمی

سلام علیکم؛

احتراما به استحضار می رسانم: دومین جلسه شورای اسلامی شهر فومن در سال ۹۵ و یکصد و سی و یکمین جلسه آن شورا با دستورتصمیم گیری در خصوص الویت بندی های پروژه های نیمه تمام سال نود و چهار و برنامه ریزی و الویت بندی پروژه های پیشنهادی در سال هزارو سیصدو نود و پنج در حال بر گزاری است.لازم می دانم نکاتی را در راستای دستورجلسه خدمت حضرتعالی و  سایر همکاران اعلام نمایم.                          

 طبق بند ۱۲ ماده ۷۱ قانون وظایف و اختیارات شورای اسلامی: تصویب ، اصلاح ، متمم، و تفریق بودجه سالانه شهرداری و موسسات و شرکت های وابسته به شهرداری با رعایت آیین نامه مالی شهرداری ها و همچنین تصویب بودجه شورای شهر ،یکی از وظایف اصلی شوراها می باشد و همچنین طبق ماده ۲۳ آیین نامه مالی شهر داری ها مصوب ۱۲/۴/۱۳۴۶ ؛بودجه شهرداری عبارت است از یک برنامه جامع مالی که درآن کلیه خدمات ، فعالیت ها و اقداماتی که باید در طی سال مالی انجام شود، همراه با بر آورد مبلغ و میزان مخارج ودرامدهای لازم برای تامین هزینه انجام آنها پیش بینی، و پس از تصویب شورای شهر قابل اجرا است.                          

با تصویب بودجه امسال در واقع ما سه دوره مالی و سه بودجه را تصویب نمود ه ایم.نکته حایز اهمیت این است که بعد از تصویب بودجه که در واقع میثاق شورا و شهرداری و چراغ راه آینده می باشد ، معمولا اجرای مفاد بودجه کمتر مورد توجه مدیریت شهری و مجموعه شهرداری قرار می گیرد. بودجه و برنامه ای که باید هر لحظه وهر دم زیر دست شهردار محترم قرار گیرد بعد از تصویب و سیر مراحل قانونی در گوشه ای از اتاق مالی و فایل بایگانی جا خوش می کند ، در حالی طبق ماده ۶۲ آیین نامه از پیش گفته مسولیت تنظیم و مراقبت در حسن اجرای آن بر عهده شهردار و مسول امور مالی است و واگذاری این وظیفه از طرف شهردار به هریک از مامورین دیگرشهرداری باعث رفع مسولیت شهردار نمی شود.                                                                       

در گذشته ما شاهد بودیم که مدیریت محترم شهری بدون توجه به بودجه و کدهای مصوب نسبت به انحراف از بودجه اقداماتی را انجام داده است. بطور مثال طبق بودجه مصوب سال ۱۳۹۴ قرار بود پروژ ه های عمرانی از قبیل؛پروژه پیاده رو سازی خیابان یاداوران ،ایجاد فضای سبز ،روشنایی بلوار علامه طباطبایی ،زیبا سازی و ترمیم پارک ها و میادین و ایجاد فضای سبز ودرختکاری و روشنایی معابر سطح شهر ،بهسازی و تجهیز پارک مرکزی شهر،انتقال بازار هفتگی و اموراتی از این دست  در سطح شهر فومن انجام گیرد که در حال حاضر برخی از پروژ ه ها انجام و برخی همچنان ناتمام مانده است و خروجی مثبتی را برای شهروندان به ارمغان نیاورده و همین  امر موجب آزردگی خاطر مردم عزیز و شهروندان گرامی شده است.                                             

غیر از پروژه های ذکر شده فوق،پروژ های دیگری چون سی ان جی شماره ۲،آسفالت ارتباطی شاهد،سرپوش کردن نهر خیابان بسیج نیز همچنان نیم کاره رها شده و مورد بی توجهی قرار گرفته است.                         

اکنون که در ابتدای سال مالی قرار داریم و برای این دوره مالی مبلغ یکصدمیلیارد(ده میلیارد تومان) بودجه به تصویب رسیده و ۶۰درصد این رقم مربوط به بخش عمرانی و ۴۰ درصد آن مربوط به بخش های جاری می باشد،از این رو از جناب عالی و همکاران محترم در خواست دارم ، با کمک و همکاری و هم دلی یکدیگر تصویب نماییم : مدیریت محترم شهری با تعیین بازه زمانی معین و با تلاش و پی گیری شبانه روزی نسبت به اتمام پروژه های ناتمام اقدام نموده و علاوه بر اتمام پروژ های بر زمین مانده ؛ پروژه های نظیر : احداث بلوار شهید افتخاری تا پارک جنگلی پیش حصار،پیاده رو سازی خیابان دامپزشکی،پیاده روسازی بلوار علامه طباطبایی،احداث کمربند سبز و جاده سلامت در بلوار شهید شکوری ، پیگیری و ادامه عملیات احداث پارک جنگلی در منطقه ماوردیان و پیش حصار در بودجه سال ۹۵ تصویب شود.                                             

بدون شک امروز شهرستان عالم پرور فومن از مناطق توریستی و گردشگری محسوب می گردد و وجود دو قطب گردشگری ماسوله و قلعه رودخان مو جب شده تا کل پهنه شهرستان فومن به صورت یک مجموعه گردشگری باشد.                                                                                                                                

حقیقت تلخ و واقعیت موجود این است که تاکنون ما نتوانسته ایم زیر ساخت ها و بسترهای لازم را حداقلی را در داخل شهر فومن مهیا کنیم.                                                                                                 

امروز ما ورود مسافران و گردشگران را نه تنها فرصت بلکه تهدید دیده ایم.بطور مثال در ایام عید امسال که مسافرین زیادی به شهرستان فومن آمده بودند همه تلاش ما و سایر دستگاه های مرتبط این بوده که به هرطریق ممکن مسافرین را از شهر خارج کنیم.                                                                              

دلیل اثبات این ادعا این است که در وسط اکثر خیابان های ما تابلو های هدایتگر مسافرین. از قبیل تابلو های فلزی و پلاستیکی در داخل شهر و ورودی ها بکار گرفتیم تا بهر قیمت ممکن مسافران رااز شهر دور کنیم.مسافری که قرار بود باورود و ماندگاری در سطح شهر و خرید از مغازه داران و کسبه محترم داخل شهر رونق اقتصادی وگرمی بازار را برای ما و شهر ما و مردم ما به ارمغان بیاورد،بلحاظ عدم توجه و کم کاری ما و مدیریت شهری و سایر مسولین مربوط کمترین ماندگاری وحتی برخی از آنها فرصت و اجازه ورود به داخل شهر را نداشته اند.                                                                                                                       

ازاین رو پیشنهاد دارم به منظور ایجاد جاذبه های گردشگری و ارایه امکانات حداقلی و توریست پذیر مدیریت محترم شهری را مکلف نمایم ،مقدمات ساخت نوار سبز در کمربندی شهید شکوری رابه عنوان پروژه اولویت دار در دستور کار خود قرار داده تا علاوه بر انتقال بازار هفتگی سه شنبه به آن محل با ساخت پیاده رو و سرویس های بهداشتی و نماز خانه مکان های استقرار چادر،جاده سلامت و همچنین فضای سبز  و دلپذیر با المان های شهری نظیر:  بلور کشاورز تهران و یا شهر های دیگر اقدام نمایند تا در شروع فصل گردشگری که بعد از تعطیلی مدارس و اتمام ماه مبارک رمضان امسال شروع خواهد شد؛شرمنده شهروندان عزیز و مسافرین گرامی نباشیم و به رسالت خود که همان عمران و آبادی شهرمان می باشد عمل کرده و شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری با شعار اقتصاد مقاومتی ؛اقدام و عمل باشیم.                                                                                  

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

با احترام

علیرضا علیدوست عضو شورای اسلامی شهر فومن

این خبر را به اشتراک بگذارید :