امام جمعه فومن؛شهید حجت الاسلام افتخاری جامعه روحانیت گیلان را احیاء و از افرادی انقلابی و مبارز بود

 

زلیخا صفری/به گزارش صبح فومن؛ امام جمعه فومن با اشاره به اینکه این یادواره ها در بهتر برگزاری یادواره ۸۰۰۰شهید استان گیلان است گفت:ما بعد از جنگ تحمیلی و هم اکنون نیز شاهد رویش در شهادت هستیم نه ریزش و شهدای مدافع حرم نمادی از رویش شهادت طلبی در بین جوانان و اقشار جامعه ما هستند.

امام-جمعه-فومن-صفوی

صفوی به انقلاب اسلامی ما که انقلاب سلامی و فرهنگی است اشاره و افزود؛ما در جهان شاهد انقلاب های متعدد و صنعتی هستیم ولی انقلاب ما از بتن مردم و جامعه و روحانیت و نقلابی ماندگار است.

امام جمعه فومن با بیان اینکه در صدر انقلاب ما امام خمینی(ره) بودند که روحانی و علماء ندایش را لبیک گفتند.

وی به اقشار فداکار و ایثارگر اشاره و افزود:ما در گیلان۱۵۴ طلبه روحانی شهید داریم که شهرستان فومن۱۲شهید روحانی که در محوریتشان شهید افتخاری است.

صفوی شهدای طلبه روحانی را در شاخص مختلف ذکر و اظهار کرد؛ برخی از شهدا در جبهه و جنگ و برخی ترور و برخی به قتل رسیدند.

وی از شهادت شهید اصغری به دست قاتلین و شهید کریمی در جبهه و شهید پور نصیری ،پور خوش سعادت و طلبه شهیده زهرا دقیقی و .. گفت:مردم مااهل ادعا نیستند و در جبهه و جنگ روحانیت نیز همراه و هم گام بودند.

ایشان به اهمیت و جایگاه یادواره ها در جوامع اشاره و افزود: به گفته رهبر فرزانه انقلاب یادواره و ذکر نام شهدا کمتر از شهادت نیست. امام جمعه فومن تاکید کرد نباید شهدا فراموش شوند اگر چه مردم ما امروز کمی فراموش خیالند و با یادواره شهدا مردم ما جبهه و جنگ را احساس می کنند.

صفوی با اشاره به اینکه ما در شهادت رویش داریم نه ریزش تصریح کرد؛شهدای مدافع حرم یعنی رویش قلی پور ها ، باکری ها،همت ها و ادبی مهذب ، هدایت پناه ،امام پناهی و شمسی پور ها.. و یادواره را دلگرمی برای خانواده شهدا دانست و گفت: با این یادواره ها خانواده شهدا تنها نیستند.

وی تاکید کرد:مجالس شهادت و دفاع مقدس را با یادواره ها احیاء کنیم تا بتوانیم با تربیت جوانانی چون مدافعان حرم و جهاد در راه خدا شهر های سوریه را یکی یکی آزاد کنیم.

صفوی و شهید افتخاری؛ امام جمعه فومن در وصف شهید افتخاری گفت: ایشان را زمانی که به شهر مان ماسال برای سخنرانی می آمد شناختم،جوانی خوش سیما طلبه جوان دارای مطالب متنوع که مردم ماسال علاقمند به منبرش بودند. صفوی افزود: در آن زمان که عمویم امام جمعه ماسال بود من به همراه عمو در مجالس افتخاری شرکت می کردم.

وی بسیار مهربان و خون گرم و بدون وابستگی به جناح خاص بود. امام جمعه فومن شهید افتخاری را از مدافعان روحانیت در جلسات خواند و گفت: در جلساتی سالانه روحانیت که توسط مرحوم احسانبخش برگزار می شد ایشان مسئول جلسه و با مهارت و با مدیریت بالا جلسه را اداره می کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید افتخاری را سراسر ایران می شناختند گفت:ایشان جامعه رو حانیت گیلان را احیاء و از افرادی انقلابی و مبارز بود که حتی به علت مبارزه بر علیه مسئولان کشوری به زندان رفته بود.

امام جمعه فومن تاکید کرد: نباید بگذاریم شهدایمان با چنین انگیزه و سوابق درخشان از یادها بروند باید زنده نگهداشته شوند تا چراغ راهی برای مردمان شهر و کشورمان باشند.

تهیه و تنظیم زلیخا صفری راسته کناری

این خبر را به اشتراک بگذارید :