دکترمودبی دامپزشک بخش خصوصی فومن؛برای پیشگیری و درمان دامهای منطقه با رعایت اصول علمی و عملی تا به امروز قدم برداشتم

دکتر مودبی مدير كلينك و داروخانه سلامت، دامپزشك بخش خصوصي شهرستان فومن : برای پیشگیری و درمان دامهای منطقه با رعایت اصول علمی و عملی تا به امروز قدم برداشتم

مودبی
به گزارش صبح فومن؛امروزه دامپزشکی بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در کنترل و پیشگیری بیماریهای بین دام و انسان را دارد تا جاییکه می توان گفت یکی از بازوان بخش دولتی در بحث سلامت غذایی در حال فعابیت می باشند ،در این خصوص گفتگویی با یکی از فعالان و خوش نام بخش خصوصی در عرصه دامپزشکی جناب دکتر میثم مودبی داشتیم که شان نظرتان می رسانیم :

لطفا خوتان رابيشتر براي مخاطبانمان معرفي نماييد ؟

با عرض سلام وادب خدمت همه مخاطبان ، اینجانب دکتر میثم مودبی دانش آموخته رشته دکتری دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز می باشم، كه بعد از دو سال فعالیت در استان تهران در خرداد سال ۹۲ به گیلان بازگشتم و کلینیک و داروخانه خود را در شهر فومن تاسیس کردم و تا امروز هم سعي كردم ، بعنوان عضو كوچكي از خانواده دامپزشكي تمام تلاش خود را براي سلامت انسان و دام انجام دهم، اميدوارم توانسته باشم رضايت ارباب رجوع خود را بدست آورم.

در كلينك و داروخانه شما چه خدمات متمايزي براي متقاضيان خود انجام مي دهيد ؟

در كلينك و داروخانه سلامت ، کلیه امور درمانی مربوط به دام و طیور در حد امکانات از وظایف و خدمات اینجانب در فومن و شهرهای اطراف می باشد انجام مي گيرد، البته همکاری با شبکه دامپزشکی شهرستان فومن در امر واکسیناسیون از دیگر وظایف این مرکز می باشد.
تنها کار متمایز بنده بالا بردن سطح دانش و آگاهي دامداران نسبت به بیماریهای مختلف دامی بوده که مي توان گفت اين امر هم در سلامت دام توانسته نقش بسزايي داشته باشد و همچنين جلوگيري از بيماريهاي دام و انسان موفقيت چشم گيري داشته است.

  آقاي دكتر بعنوان يك دامپزشك مشكلات دامداران شهرستان را در چه مي بينيد ؟

مشکلات دامپزشکی در شهرستان فومن به چند بخش تقسیم میشود که در چهار مورد مهم مد نظر اینجانب می باشد :
۱-افزایش قیمت داروها و نهاده های دامی
۲-شیوع بیماری صعب العلاج لمپی اسکین
۳- آگاهی نداشتن برخی دامداران از بيماريهاي دامي که اين امر باعث سوء استفاده سودجویان قرار می گیرد از قبیل درمانهای غیر مجاز و توزیع داروهای قاچاق و واکسنهای تقلبی با قیمتهای عجیب.
۴-کمبود نیرو انساني و امکانات برای مقابله کامل با کشتار غیر مجاز دام و …مي توان نام برد.

تا به امروز چقدر توانستيد در كنترل بيماري هاي دامي موفق باشيد؟

اینجانب قطره ای از دریای دامپزشکی می باشم و همیشه در حد توان سعی برخدمت رسانی مناسب در پیشگیری و درمان دامهای منطقه با رعایت اصول علمی و عملی کامل را داشته ام و به امید خدادر آينده هم خواهم داشت، هدف از ایجاد رشته دامپزشکی ارتقا سطح بهداشت دامی و به تبع آن سطح سلامت جامعه می باشد که این امر مستلزم همکاری تمامی دست اندرکاران دام و انسان می باشد.خدا را شاکرم که مهمترین دغدغه ی شبکه دامپزشکی فومن نیز همین سلامت غذایی دام و انسان مي باشد.

 بعنوان يك دامپزشك از مسئولين ،شوراها ،دهياران روستا و دامداران شهرستان چه تقاضاي داريد؟

تقاضای بنده از مسئولین محترم اين است که با اعطای تسهیلات و یارانه به تولید بنابر فرموده مقام معظم رهبری باعث رونق دوباره تولید در بخش دامپروری گردند بيشتر نمايند، و از شوراهاي اسلامي و دهياران محترم روستاها كه بازوان اصلي در روستا در امر خدمات رساني به روستاها مي باشند نيز خواهشمنديم همكاري وتعامل بيشتري با ما در امر كنترل و نظارت بيماريهاي دامي در روستاها داشته باشند تا با كمك همديگر در سلامت و بهداشت دام و انسان موفق گرديم .
از دامداران زحمتكش كه نقش موثري در توليدات فرآوردهاي پروتيني در جامعه دارند تقاضا دارم توجه بیشتر به بیماریها و خصوصا بیماریهای مشترک از قبیل بروسلوز و غيره .. داشته باشند، همکاری بیشتر با دامپزشکی داشته باشند.

حرف آخر:

در پایان از تمامی دست اندرکاران بخش دامپزشکی و دامپروری بخصوص دكتر بابايي وپرسنل زحمتكش دامپزشكي شهرستان فومن ، شوراها محترم و دهياران فعال در روستا ، دامداران زحمتكش و همشهريان عزير كه هميشه يارو ياور ما درامر سلامت دام وانسان با بخش خصوصي همكاري و تعامل همه جانبه داشته اند تشكر نماييم ، در پايان نيز پيشاپيش سال نو راسالي سرشار از سلامتي و پيروزي براي همه عزيزان از خداوند منا خواستارم .
آدرس وتلفن كلينك و داروخانه سلامت:
داروخانه دامپزشکی سلامت در خرداد ۹۲ در شهر فومن روبروی مزار شهدا تاسیس شد که به تازگی برای رفاه دامداران به فلکه شکاربانان منتقل گردیده است و اماده تهیه و توزیع تمامی داروهای مورد نیاز دامداران در بخشهای مختلف از قبیل دام.طیور .ابزیان و زنبور عسل می باشد.
آدرس ضلع شرقی میدان شکاربانان تلفن: ۳۴۷۳۱۶۱۱ – همرا:۰۹۱۱۳۳۵۰۲۹۶

خبرنگار: مهدي عباسپور

این خبر را به اشتراک بگذارید :