دعوت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گیلان برای حضور پر شور در انتخابات

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با صدور بیانیه ای، از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان خواست تا با حضور پر شور خود در انتخابات، بار دیگر ثبات و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه جهانی جلوه گر کنند.

انتخابات

در این بیانیه آمده است: انتخابات میدان هم افزایی، همگرایی و تجلی وحدت و بصیرت مردم انقلابی ایران و مظهر همدلی و همزبانی ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و صحنه هایی نظیر آن، اوج نا امیدی بیگانگان و بدخواهان نظام را در بر خواهد داشت و زوال و زبونی بیگانگان در حضور پرشور مردم محقق خواهد شد.
در این بیانیه با بیان این که تمام بستر و زمینه برای انتخابی پرشور، حماسه ساز و وحدت آفرین، آماده و مهیاست، افزوده شده: اوج بصیرت انقلابی مردم، شرکت در انتخابات است و مردم، بصیرت و معرفت انقلابی خود را با شرکت در انتخابات و رأی به اصلح ترین افراد به نمایش خواهند گذاشت.
در ادامه بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آمده است: همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه نیز یک وظیفه به شمار می رود، مشارکت سیاسی که همواره نقش موثری در برقراری توسعه و ثبات سیاسی ایفا می کند به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر مورد توجه نظام اسلامی بوده که بارزترین نمود آن، انتخابات است.
در ادامه این بیانیه تصریح شده: انتخابات در تمام نظام های دنیا یک امر سیاسی است و تحقق آن مشارکت حداکثری مردم را می طلبد، مردم در انتخاب حاکم و نمایندگان سرزمین خود نقش مهمی دارند بنابراین در حکومت و نظام، خواست و انتخاب مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این بیانیه آورده است: شرکت گسترده در انتخابات علاوه بر تعیین سرنوشت کشور توسط مردم از طریق انتخاب منتخبان امین و شایسته، اقتدار میهن اسلامی و پشتیبانی مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی افزایش می دهد.
در این بیانیه اضافه شده: هفت اسفند، تجلی آشکار حضور یکپارچه گیل زنان و گیل مردان در تعیین سرنوشت خود خواهد بود و باز همانند گذشته، برنده اصلی انتخابات، مردم و نظام اسلامی هستند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود.
در استان گیلان از جمعیت حدود دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفری، یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، ۷۸ هزار نفر رأی اولی اند.
گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه است و ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :