یکی از جوان‌ترین داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از گیلان را بیشتر بشناسید

تشکیل شورای رهبری در راستای تضعیف جایگاه ولایت و رهبری طرح می‌شود و از کدهای نفوذ دشمن است.

139411281153572767142994

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رهنما مجلس خبرگان را نقطه تلاقی بین جمهوریت نظام و رکن اسلام که ولایت و رهبری است، دانست.

وی مجلس خبرگان را پشتوانه محکمی برای ولایت و رهبری خواند و تصریح کرد: افرادی که برای مجلس خبرگان انتخاب می‌شوند باید از پشتوانه رای قوی و مقبولیت و بصیرت لازم برخوردار باشند.

این داوطلب ۳۴ ساله نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از گیلان درباره حضورش در انتخابات این مجلس تصریح کرد: نظر اساتید حوزه علمیه قم حضور جوانان در انتخابات مجلس خبرگان بود و این مسئله از سال گذشته در نشست‌ها مورد توجه قرار گرفت.

وی حضورش از حوزه انتخابیه گیلان را به دلیل احساس ضرورت از طرف برخی اساتید عنوان کرد و افزود: برخی اساتید مانند آیت‌الله اسلامیان گفتند که ما درباره گیلان احساس ضرورت می‌کنیم.

رهنما با اشاره به اینکه باید برای گیلان کاری انجام داد، گفت: توجه بیشتر به بستر فرهنگی در قالب فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد شبکه منسجم برای فعالان این عرصه مهم‌ترین اقدام است.

وی بالا بردن تراز حوزه و جامعه روحانیت در گیلان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله موجب گسترش دامنه تاثیرگذاری قشر ارزشمند روحانیت می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم درباره برخی اظهارات مبنی بر تشکیل شورای رهبری تصریح کرد: کلمه شورا از مصادیق کدهای نفوذ دشمن است.

وی با بیان اینکه هیچ شورایی نمی‌تواند جایگزین شخصیت ممتاز امام خامنه‌ای شود، متذکر شد: دشمن با استفاده از این کلمه به دنبال تضعیف جایگاه ولایت و رهبری است و باید نسبت به این مسئله حساس باشیم.

رهنما در ادامه توجه به جوانان و نیازهای آنها را امری مهم خواند و خاطرنشان کرد: این مسئله مغفول مانده و باید توجه بیشتری به نیازمندی‌های جوانان شود.

 استاد رهنما در سال ۱۳۶۰ در رشت به دنیا آمد و پدرش از روحانیون محبوب و مردمی خطه گیلان و مادرش نیز دختر یکی از بازاریان به‌نام رشت بوده و اکنون استاد حوزه علمیه خواهران قم است.

مهدی رهنما در سال ۱۳۷۷ با توجه به استعداد و نبوغی که داشت در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه دولتی و رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد تهران قبول شد اما ترجیح داد عمر خود را صرف علوم دینی و اسلام عزیز کند و به همین منظور وارد مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) تحت اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی شد.

رهنما از همان سال به عنوان شاگرد نمونه حوزه‌های علمیه برگزیده شد و مقدمات حوزه را به نحو مطلوب به پایان رساند و پس از طی مراحل تحصیل حوزوی، اکنون یکی از اساتید حوزه علمیه قم عضو انجمن دانش‌آموختگان مدرسه فقهی امام محمد باقر (ع) و قائم مقام مدیر مدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) است.

وی با ۳۴ سال سن یکی از جوان‌ترین داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از گیلان است.فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید :