فرماندارفومن درنشست بامسئولین ستادنامزدهای انتخاباتی؛اخلاق انتخاباتی رعایت شود/بدنبال گسترش همدلی،همزبانی و وحدت باید باشیم

به گزارش صبح فومن؛ میرشمس مومنی‌زاده فرماندار فومن عصر روز سه شنبه ۲۷بهمن در نشست با مسئولین ستاد نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی این شهرستان که در فرمانداری فومن برگزار شد، بر رعایت اخلاق اسلامی در برگزاری انتخابات تاکید و اظهار کرد: رعایت اخلاق اسلامی توسط کاندیدها، مسئولین ستادها، عوامل اجرایی و… حائز اهمیت است و تمام تلاش‌ها نیز باید در راستای برگزاری یک انتخابات سالم، پرنشاط و رقابتی باشد.

فرماندار
وی به برگزاری نشست‌هایی با کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در فومن اشاره کرد و گفت: تدابیر لازم جهت برگزاری انتخابات سالم همراه با امنیت کامل اندیشیده شده است.
مومنی‌زاده با بیان اینکه قبل ، حین و پس از انتخابات نیز باید شاهد همدلی و همزبانی باشیم، افزود: همه باید بدنبال ایجاد و گسترش همدلی و همزبانی، افزایش وحدت و انسجام و افزایش سرمایه اجتماعی باشیم و از تفرقه افکنی در جامعه جلوگیری کنیم.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مادی و معنوی در راستای توسعه شهرستان استفاده شود، خاطرنشان کرد: یقیناً کاندیداها به قصد خدمت به این عرصه وارد شده‌اند و علاقمند خدمت به شهرستان، کشور و نظام می‌باشند لذا ، لازم است اخلاق انتخاباتی را کاملأ رعایت کنند.
وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات را ملت رقم می‌زنند، اذعان داشت: همه از قبل پذیرفته‌ایم که تسلیم رای و نظر مردم باشیم و نتیجه انتخابات را هر آنچه باشد پذیرا باشیم بنابراین باید بدانیم که در حوزه انتخابیه فومن و شفت یک نفر پیروز خواهد شد و همه باید به منتخب ملت احترام بگذاریم هرکس که بود به او تبریک بگوییم و با او در جهت خدمت به مردم همکاری کنیم.
وی بر رعایت اخلاق انتخاباتی و اخلاق اسلامی توسط کاندیداها تاکید کرد و افزود: کاندیداهای انتخابات باید از تخریب و تهمت نسبت به رقبا بپرهیزند و فقط توانایی ها ، سوابق ، دیدگاه‌ها و برنامه های خود را بازگو کنند.
مومنی‌زاده با بیان اینکه تمام تلاشمان فراهم کردن امنیت و آرامش کامل جهت حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای است، ابراز کرد: انتظار است با توجه به وجود قومیت‌های مختلف در حوزه انتخابیه فومن و شفت نامزدهای انتخاباتی از تحریکات قومی و جغرافیایی بپرهیزند.
وی با تاکید بر رعایت ضوابط و مقررات تبلیغات انتخابات توسط مسئولین ستادها و کاندیداها گفت: ضوابط تبلیغات باید رعایت شود؛ چرا که توسط دستگاه‌های ذیربط نظارت لازم صورت می‌گیرد و در صورت عدم رعایت به طور قانونی با متخلفین برخورد می‌شود.
فرماندار فومن به ممنوعیت برپایی ستاد در مراکز دهستان‌ها و روستاها اشاره کرد و یادآور شد: امکان برپایی ستاد بانوان و آقایان توسط کاندیداهای انتخابات در شهرهای فومن، ماکلوان و ماسوله وجود داشته و منع قانونی ندارد.
وی با بیان اینکه ستادهای تبلیغاتی نباید به محل میتینگ تبدیل شود، متذکر شد: با ستادهایی که موجب اختلال در نظم و سلب آسایش و آرامش مردم شوند طبق قانون برخورد خواهد شد.
مومنی‌زاده با اشاره بر اینکه ستادها برای جلوگیری از ایجاد اختلال و سلب آسایش مردم باید با فاصله مناسب از یکدیگر باشند، ادامه داد:برپایی ستاد در میدان اصلی شهر ممنوع می‌باشد.
وی با بیان اینکه کاندیداها می‌توانند در زمان انتخابات سر صندوق‌های رای نماینده داشته باشند، گفت: با افرادی که در قالب برگزاری میتینگ و کارناوال خودرویی موجب سلب آسایش و امنیت مردم شوند برخورد قانونی خواهد شد.
فرماندار فومن با اشاره بر اینکه فضای شایعه سبب بروز اختلال، اختلاف و مشکلات اجتماعی در جامعه میشود تصریح کرد: نقد منصفانه و واقع بینانه ، سازنده و راهشگا با نفی ، تخریب ، توهین و تهمت کاملأ متفاوت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هدف حضور حداکثری مردم توام با امنیت ، شور و نشاط انتخاباتی است، یادآور شد: شور و نشاط باید توام با امنیت و آرامش باشد.
فرماندار فومن در پایان با بیان اینکه امید است با همکاری و مشارکت کاندیداها و هواداران آنان شاهد انتخاباتی توام با نشاط و امنیت باشیم، اظهار کرد: نتیجه انتخابات فقط وقتی از اعتبار قانونی برخوردار است که به طور رسمی توسط فرمانداری شهرستان اعلام شود و اعلام نتایج پیش هنگام توسط افراد و اشخاص حقیقی یا حقوقی فاقد اعتبار قانونی بوده و مردم نباید به اینگونه اخبار غیر رسمی توجه نمایند.روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن

این خبر را به اشتراک بگذارید :