پیروز واقعی انتخابات مردم و کاندیداهای اخلاق مدار هستند

به گزارش صبح فومن؛چگونه می توان به کاندیدایی اعتماد کرد که برای بدست آوردن یکی از کرسی های مجلس به هر دری متوسل می شود و قانون را نادیده می گیرد، در حالی که یکی از وظایف اصلی او در مجلس « قانونگذاری» است.

657567-7898

انتخاباتی دیگر در راه است و ما بار دیگر شعور سیاسی – اجتماعی و فرهنگی خود را در هفتم اسفند ماه ۹۴ محک خواهیم زد.

انتخاباتی که بر اساس اصل ۶۳ قانون اساسی، به مدت چهار سال ، قانونگذاری و نظارت و … کشور به دست افرادی که مردم انتخاب می کنند سپرده می شود .

وقتی نگاهی به انتخابات گذشته داشته باشیم خواهیم دید تا چه حد با فرهنگ انتخابات و امور مربوط به آن آشنا هستیم  و نظرات و عقاید مخالف را تحمل کرده و برایشان احترام قایل شده ایم . همه می دانیم که برای هر دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، چندین نفر کاندید می شوند و هر کدام در مدتی معین به معرفی برنامه ها و…. خود خواهند پرداخت و طرفداران کاندیداها هم با شور و شعف بسیار در صدد جذب بیشتر آراء مردم به نفع نامزذ منتخب خود هستند. اما در این میان از خیلی چیزها به سادگی می گذریم و به بوته فراموشی می سپاریم !! در هر انتخاباتی بلأخره فرد پیروز رقابت، معرفی خواهد شد. ولی نباید از یاد ببریم که مردم و کاندیداهای اخلاق مدار، پیروز واقعی انتخابات خواهند بود !!

چگونه می توان به کاندیدایی اعتماد کرد که برای بدست آوردن یکی از کرسی های مجلس به هر دری متوسل می شود و قانون را نادیده می گیرد، در حالی که یکی از وظایف اصلی او در مجلس « قانونگذاری» است ؟؟!! طرفداران و هواداران کاندیداها هم نقش بسزایی در به وجود نیامدن جوی ناسالم و برگزاری انتخاباتی مبتنی بر احترام و ارزشهای ناب انسانی و به دور از هر گونه تخریب و ترور شخصیت افراد و دیگر کاندیداها خواهند داشت.

به حول قوه الهی مردم عزیز شهرستانهای فومن و شفت ،باید در عمل و در گفتارثابت نمایند که مردمی هستند با شعور سیاسی – اجتماعی بالا و با حفظ حرمت و شخصیت دیگر نامزدها ، از کاندیدای منتخب خود حمایت و طرفداری نمایند و از دروغ پردازی و شایعه پراکنی ، تخریب ، توهین و افترا و…. پرهیز کنند و فراموش نکنند که دیگران نیز برای خود و نامزذ منتخبشان ارزش و احترام قائل هستند!!

و نکته آخر اینکه ، باید با انتخاب شایسته ترین، آینده نگر باشیم، به قول شیخ اجل سعدی شیرازی «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد ، دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست» و برای بهتر بودن و به نتیجه رسیدن نباید رقیبان را تخریب کنیم و سر راهشان مانع بگذاریم. همین که خودمان تلاشمان را بیشتر کنیم، به نتیجه خواهیم رسید. یادمان باشد، با شکستن پای دیگران، ما بهتر راه نخواهیم رفت !!  

این خبر را به اشتراک بگذارید :