با اقتدا به سیره حضرت زینب، دسیسه‏ هاى استکبار جهانى خنثى می شود

به گزارش صبح فومن،  به مناسبت فرارسیدن  میلاد  با سعادت  حضرت زینب (س)  جشن بزرگ  عقلیه  بنی  هاشم روز شنبه ٢٤  بهمن ماه جاری در سالن شهداء خدمتگزار اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی  فومن  برگزار  گردید.

یوسف نیک انجام در این مراسم با اشاره به نقش  حضرت  زینب (س)، گفت: حضرت زینب (س) یکى از چهره‏ هاى برجسته جهان اسلام است که به دلیل برخوردارى از ویژگى ‏هاى منحصر به فرد در تمام زمینه‏ ها می‏تواند به عنوان یک الگوی و نمونه  برای بانوان  همه اعصار مطرح شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تصریح کرد : زینب کبری (س) پرورش یافته خاندان طهارت و دختر علی علیه السلام است. حضرت زینب (س) در فصاحت، بلاغت، پارسایی و عبادت، همانند پدرش علی و مادرش فاطمه دانست.

وی افزود: برتری های زینب علیهاالسلام و ویژگی های پسندیده اش، علم و عملش، عصمت و عفتش، و نیز نورانیت و شرف و زیبایی اش، هم چون مادرش زهراست.

نیک انجام با بیان اینکه همان‏گونه که این بانوى گران‏قدر در یکى از حساس‏ترین برهه‏هاى تاریخ اسلام، از طریق تدبیر و فداکارى و شهامت ‏خطرى را که متوجه کیان اسلام بود، برطرف نمود، به  نقش بانوان در جامعه امروز، اشاره و اظهار داشت: بانوان جامعه اسلامى از طریق اقتدا به سیره و عملکرد و فضایل شیر زن کربلا حضرت زینب کبرى‏(س)  می توانند همه دسیسه ‏هاى ناجوانمردانه استکبار جهانى را در استیلا بر افکار بانوان مسلمان  خنثى نمایند.

مولودی خوانی، اجرای نمایش کمدی با حضور  هنرمندان  مطرح صدا و سیما، اجرای موسیقی سنتی، مسابقه، تجلیل  از پرستاران  نمونه شهرستان و اهدای  جوایز به برندگان از  اهم برنامه های این جشن بود

این خبر را به اشتراک بگذارید :