مهندس صادقی شهردار ماکلوان:با ساخت و سازهای غیرمجاز وفاقدپروانه برخورد می شود/درب اتاق بنده به روی مراجعین بازاست

مهدي عباسپور /به گزارش صبح فومن؛ بمناسبت دهه مبارك فجر خدمت شهردار بومي ، فعال و جوان شهر ما رفتيم تا از عملكرد شهرداري ماكلوان گفتگويی با مهندس صادقي داشته باشيم كه به شرح زير مي باشد:

شهردارماکلوان
*آقاي شهردار ضمن عرض سلام و تبريك بمناسبت دهه مبارك فجر بفرماييد كه مهمترین مسئله شهری در شهر ماکلوان در حال حاضرچیست؟
عرض سلام اداب و تبريك بمناسبت ۳۷ سالگرد انقلاب شكوه مند اسلامي به شهروندان عزيز ما ، بايد عرض كنم كه عدم وجود راه دسترسی مناسب در بافت شهر،عدم وجود تاسیسات زیر بنایی لازم برای یک شهر، وجود دیوار حفاظتی مناسب در رودخانه ماسوله رودخان که هر آن احتمال طغیان آن می رود و شهر را به نوعی تهدید می کند. پراکندگی شهر ومشکلات ناشی از خدمات رسانی به یک شهر پراکنده را مي توان مهمترين مسئله شهري عنوان نمود .

*مهمترین فعالیت های عمرانی در مدت تصدی شما را نام ببريد؟
فعاليتهاي زيادي با كمك اعضاي محترم شورا اسلامي و مردم فهيم اين شهر صورت گرفته است كه الحمدالله مي توان گفت: موثر هم بوده است كه از جمله تعریض و ساماندهی نقاط حادثه خیز خیابان ورودی شهر ، دیوار حفاظتی در چندین نقطه از شهر در رودخانه ها ، احداث پارک ساحلی ، آسفالت خیابان های داخل بازار، هدایت و دفع آبهای سطحی شهر با لوله گذاری در چندین نقطه از شهر، اجرای نقشه جامع شهری ، تعریض جاده بام سبز ، آسفالت نقاطی از شهر مي توان نام برد .

*در زمینه تکریم ارباب رجوع چه تدابیر خاصی جهت پاسخگوئی سریع تر ارباب رجوع اندیشیده شده است؟
درب اتاق بنده همواره برای مراجعین باز است و تایم و وقت خاصی برای ارباب رجوع تعیین نشده و سعی می شود که به درخواست متقاضیان بدون اطاله پاسخ داده می شود. در خصوص انتقادات و پیشنهادات صندوقی هم در محل شهرداری تعبیه شده است و همچنین در راستای خدمات بهتر به شهروندان و احترام به مراجعین محترم قصد داریم صندوقهایی در مکان های مشخص شده نصب نمائیم و نیز از طریق سامانه الکترونیکی شهرداری انتقادات، نظرات و پیشنهادات شهروندان را دریافت نماییم و نقاط ضعف را شناسایی و در جهت پوشش آن اقدام نماییم. همچنین این شهرداری راه اندازی نرم افزار الکترونیکی اپلیکیشن موبایل جهت خدمات شهری را در دستور کار قرار داده است.

*آقای شهردار در خصوص زباله ها و پسماندها چقدر شهرداری توانسته است در حفظ محیط زیست، تفکیک زباله های خشک و تر موفق گردد؟
شهرداری در این زمینه اقداماتی را از قبیل ۱- خرید ماشین مکانیزه فوتون برای حمل زباله ۲- ساخت جایگاه دریافت پسماند خشک با بطری هایpET 3 – خرید سطل های بزرگ زباله جدید و استقرار در سطح شهر۴- اجرای طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا با سطح ۷۰ درصد ۵- اجرای فعالیت های آموزشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه جمع آوری، ذخیره و جدا سازی پسماند ها ۶- اختصاص ماشین آلات مخصوص برای جمع آوری پسماند خشک ۷- جمع آوری به روز زباله در سطح شهر و حومه شهر را در دستور کار قرار داده است.

*وضعیت روشنایی شهر ومعابر عمومی چگونه می باشدو این سطح روشنایی به چه صورت است؟
در ابتدای سال جاری با نصب ۸۰ چراغ معابر در سطح شهر و تعویض لامپ پن تاب موجود به تعداد ۶۰ عدد در کوچه و خیابان ها، سطح شهر از روشنایی خوبی برخوردار است. همچنین نصب چهار عدد برج نور در جلوی مسجد جامع ماکلوان جلوی پل آبرود(محدوده شهر) و پارک شهر ماکلوان و همچنین چراغانی پل های موجود و اطراف آن از اقدامات شهرداری بوده است.

*در بخش فرهنگی چه قدمهای در شهرداری ماكلوان برداشته شده است؟
دفترچه اطلاع رسانی کا های عمرانی در طی سه سال، اطلاع رسانی و اجرای طرح تفکیک از مبدا، برگزاری جشن ها و اعیاد، برگزاری راهپیمایی های ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن و همچنین حضور و ایجاد غرفه در نمایشگاههای مختلف همزمان با ایام عید نوروز یکی از قدم های برداشته شده در سه سال گذشته طراحی چند بروشور متفاوت جهت شناساندن فرهنگ بومی و محلی به مهمانان گرامی از جمله فعاليت هاي فرهنگي اين شهر مي توان نام برد.

*امکان و جاذبه های توریستی شهر ماکلوان را براي ما معرفی نمایید و در زمینه توریست و گردشگری تا امروز چه اقداماتی انجام داده اید؟
امکان و جاذبه های توریستی شهر ماکلوان مي توان منطقه بام سبز که در اینده از آن بیشتر خواهید شنیدنام برد و بازار سنتی محصولات صنایع دستی ، رودخانه ماسوله رودخان ، ییلاقات اطراف ،پارک کنار رودخانه مي توان عنوان نمود .

*در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و برخورد با متخلفین چه اقدامات خاصی شهرداري انجام داده است ؟
شهرداری ماکلوان بر اساس ضوابط و مواد قانونی با ساخت و ساز های غیر مجاز و فاقد پروانه برخورد می کند که تاکنون کمیسیون ماده صد نیز در شهرداری تشکیل شده و احکام لازم صدور گردیده است.

*آقا شهردار كمي از همکارانتان در شهرداری صحبت کنید آیا توانسته اید از نیروهای متخصص در شهرداری برخوردار شوید؟
بحمدالله عملکرد نیروهای شاغل در شهرداری رضایت بخش است و تاکنون امورات شهرداری در بخش های مختلف به نحو احسن انجام گرفته است.

* لطفاً آمار و ارقام از شهر ماکلوان اعم از مساحت شهر ، متراژ معابر سطح فضای سبز و دیگر اطلاعات مورد نیاز افکار عمومی را ارائه فرمایید؟
مساحت شهر: ۳۰۰-۲۸۰ هکتار
متراژ معابر: ۲۵۰۰۰ متر
مساحت فضای سبز: ۲۰۰۰ متر مربع در حال حاضر مي باشد.

* از شهروندان ماکلوان چه در خواستي دارید؟
ضمن تشکر از همکاری و تعامل شهروندان فهیم شهر از این عزیزان انتظار داریم در زمینه توسعه هر چه بهتر شهر، مشارکت داشته باشند، شهر ماکلوان نوپا است و شاید انتظارات شهروندان بنحو احسن برآورده نشده اما در صدد هستم به بهترین نحو به شهروندان خدمات ارائه دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :