مهندس خدابنده رييس اداره شيلات شهرستانهای فومن و شفت : ميزان توليد ماهي قزل آلا در سال به بيش از ۳۵۰ تن مي رسد

مهدي عباسپور / به گزارش صبح فومن؛ بمناسبت ده مبارك فجر با حضور فرماندار ، بخشداران ،رييس شيلات شهرستان ،و روساي ادارات فومن پرورش استخر ماهي قزل آلا در روستاي زيده بالا بخش سردار جنگل شهرستان افتتاح شد .

816202785_162632

در اين مراسم رييس شيلات شهرستانهای فومن و شفت گفت: با افتتاح دو پروژه در ايام الله فجر تعداد استخر هاي فعال در بخش ماهيان سرد آبي (قزل آلا )در اين شهرستانهاي به چهل رسيده است و ميزان توليد ماهي قزل آلا به بيش از ۳۵۰ تن در سال ميرسد. مهندس سينا خدابنده ضمن خدا قوت به همه توليد كنندگان زحمتكش بخش شيلات افزود: در حال حاضر ميزان توليد انواع ماهيان در دوشهرستان بيش از ۱۲ هزار تن رسيده است . وي در خاتمه از همه فرماندار ، بخشداران و كليه روساي ادارات در جهت تعامل و همكاري با اداره شيلات كمال تشكر و قدرداني را نمود.
سپس در اين افتتاحيه اسماعیل دقت کار مدير پروژه در گفتگو با ما گفت: هدف از تاسیس استخرماهي را ایجاد اشتغال زايي وکمک به بحش سلامت ودرمان جامعه از طريق پرورش ماهي قزل الا دانست و افزود: در این راستا ۲ نفر را به طور مستقیم وبيش از پنج نفر غير مستقيم در اين پروژه استخر ماهي مشغول بكار مي باشند.
اسماعیل دقت کار اضافه كرد : براي راه اندازي اين استخر اعتبار بالغ بر ۲۰۰ ميليون تومان هزينه شده است كه از اين مقدار ۵۷ میلیون تومان آن وام كه از طريق اداره شيلات شهرستان فومن به بانك عامل معرفي شده است.

وي خاطرنشان كرد :قزل آلا به عنوان منبع غنی پروتئین، به آسانی در دستگاه گوارش هضم و جذب می شود و تقریبا به طور کامل در بدن به مصرف می رسد. «روی» آن در رشد کودکان و در تنظیم بلوغ جنسی نوجوانان تاثیر مهمی دارد و مصرف آن در دوران رشد از کوتاهی قد پیشگیری می کند. بد نیست بدانیم سر و کبد این ماهی بیشترین میزان امگاـ۳ را داراست.
وي ادامه داد : براساس آخرين تحقیقات که انجام گرفته است ،ماهی قزل آلا بیشترین میزان امگاـ۳ را داراست. این اسید چرب، خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی خوابی، شکنندگی مو و ناخن ها و عدم تمرکز را کاهش می دهد و برای التیام بیماری های قلبی ـ عروقی، رماتیسم مفصلی، آسم و کاهش التهاب آرتریت روماتوئید موثر است و در زنان باردار از طریق گردش خون به جنین رسیده و موجب رشد مغزی و افزایش ضریب هوشی نوزاد می شود.
اسماعیل دقت کار مدير پروژه افزود : ماهی قزل آلا لذیذترین و محبوب ترین ماهی آب های سرد است که هم اکنون انواع پرورشی در بازار ماهی فروشان عرضه می شود.

421305410_102169
وي در خاتمه از زحمت همه مسئولين شهرستان بخصوص مهندس خدابنده و پرسنل محترمشان در تكميل اين پروژه تشكر و قدرداني نمود .
آدرس شهرستان فومن روستاي زيده بالا خيابان شهيد معصوم ،كوچه اله هشت استخر اسماعيل دقت كار

این خبر را به اشتراک بگذارید :