سردار جلایی دردانشگاه آزادفومن:اندیشیدن در مسائل انقلاب اسلامی وظیفه دانشگاهیان است/هوشیاری برشناخت شمرهای زمانه

مسئول بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گیلان در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: اندیشیدن در مسائل انقلاب اسلامی و تبیین مباحث اساسی ، دستاوردها و آرمانهای این انقلاب شکوهمند، از وظایف مهم دانشگاهیان در شرایط کنونی است.

DSC06152

به گزارش صبح فومن؛ سردار محمد جلایی در نشست بصیرتی تحت عنوان انتخابات ، امام و دستاوردهای انقلاب اسلامی که از سوی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت و با حضور دکتر سید سجاد گشتی رئیس، اعضای هیات رئیسه و شورای فرهنگی، استادان بسیجی،کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد، با گرامیداشت سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و یاد و خاطره شهیدان والامقام و امام شهدا ، افزود: تبیین و تبعیت از مباحث اساسی انقلاب اسلامی که با شعار دینی استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی و با رهبری امام خمینی(ره) و جانفشانی مردم ولایت مدار شکل گرفت و همچنین انتقال این مفاهیم ارزشمند و متعالی به نسل جوان بویژه دانشگاهیان، امری ضروری است.

وی با تشریح دوران شکل گیری انقلاب اسلامی ، تداوم آن در ۳۷ سال گذشته و دستاوردهای ارزشمند آن، اظهار کرد: اکنون مردم بویژه دانشگاهیان به عنوان آگاهان و اندیشمندان جامعه بایدبدانند که در دهه اول انقلاب با منافقین گول خورده طرف بودیم و الان با منافقین حرام خورده طرف هستیم، حرف امام راحل در مباحث مختلف مشخص است، باید با دقت و مطالعه در تاریخ دین مبین اسلام و وجود شمرهایی که یک روز خود جانباز بودند، مسائل را تشخیص دهیم.

DSC06160

وی با بیان اینکه باید ادبیات متعالی قرآن کریم وارد مسائل سیاسی، اقتصادی،اجتماعی ، فرهنگی و … شود که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: امام خمینی(ره) با تاسی از کلام حق و ائمه اطهار (ع)، به منبع قدرت همیشگی یعنی خداوند بزرگ متصل بودند و رمز ماندگاری این عالم فرزانه همین شجاعت و اتصال شان به حضرت حق بود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گیلان ادامه داد: رویکرد امام راحل و مقام معظم رهبری ، نپذیرفتن ظلم و ظلم نکردن و نیز پذیرش عدالت و ناعدالتی نکردن است و جمهوری اسلامی، از هر کسی که در این مسیر دینی و قرآنی حرکت کند، حمایت می کند.

جلایی اضافه کرد: با مطالعه در سیر اندیشه های امام راحل و آینده نگری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، متوجه خواهیم شد که ایشان انقلاب اسلامی را به ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) پیوند زده است و این پیوند الهی، با حرکت در مسیر رضایت خداوند بزرگ و بلندمرتبه که قادر و تواناست ، به حمدالهی با تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و اندیشیدن و بصیرت، محقق خواهد شد.

DSC06159

در انتهای این مراسم ، از چهار تن از استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با اهدای لوح سپاس و هدایایی، تقدیر به عمل آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :