مدیرکل کتابخانه‌های گیلان: انجمن خیران کتاب گیلان تشکیل شود

100_0800

 زلیخا صفری/به گزارش صبح فومن؛مدیرکل کتابخانه‌های گیلان با بیان اینکه کتابخانه عمومی شفت با کمک خیران و اهدای زمین توسط شهرداری احداث می‌شود، گفت: انجمن خیران کتاب گیلان تشکیل شود.

امیر محمدپوری  در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، اظهار داشت: زمین احداث کتابخانه شفت توسط شهرداری این شهر اهدا می‌شود و باید انجمن خیران کتاب گیلان تشکیل شود.

وی با اشاره به تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ در شفت، افزود: با کمک خیران و اعتبارات دولتی و شورای برنامه‌ریزی این شهرستان، کتابخانه عمومی شفت احداث می‌شود.مدیرکل کتابخانه‌های گیلان با اشاره به احداث و راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی در این استان، گفت: احداث کتابخانه مستقل  کودک در پارک احمد سرگوراب شفت نیز مصوب شد.
محمدپوری با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید تعهدات نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت کنند، تصریح کرد: با دستور فرماندار شفت و موافقت استاندار گیلان، ساختمان سابق شورای شهر شفت که در حوزه نهاد کتابخانه بود مجدد به نهاد کتابخانه تبدیل شود و این اقدام با آماده شدن ساختمان شورای شهرستان اجرایی می‌شود.وی با بیان اینکه کتابخانه شفت به زودی تجهیز می‌شود، تاکید کرد: در مدت شش ماه آینده در شهرستان شفت بحث قطعی منبع کتابخانه را برطرف کرده و کتب جدید را در اختیارمردم شفت قرار می‌دهیم.مدیرکل کتابخانه‌های گیلان با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به کتابخوانی گفت: هیچ عذری از ما در مورد بی‌توجهی به کتابخوانی پذیرفته نیست.
محمدپوری کتابخوانی را ترویج فرهنگ انتقال ارزشها به نسل جدید برشمرد و گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور نسبت به سایر کشورهای جهان پایین است.وی با اشاره به اینکه برخلاف بحث سخت افزاری و امکانات و فضای سرانه کتاب در گیلان در سطح کشور که در رده خوبی نیست، اظهار داشت: سرانه مطالعه گیلان از رتبه خوبی در کشور برخوردار است.
کلیدواژه ها : , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :