کاندیدای احتمالی مجلس دهم در فومن و شفت؛زمین های کشاورزی فومن و شفت بجای کشت زیر خشت می روند/اگر کسی در انتخابات به طیف خاصی بدهکار باشد نمی‌تواند متعلق به همه مردم باشد.

کاندیدای احتمالی مجلس دهم در فومن و شفت با بیان اینکه در انتخابات حمایت هیچ جریان سیاسی را پشت سر خود ندارم، گفت: همانند برخی ادعای واهی مستقلی نداشته و در همه شرایط حقیقت را خواهیم گفت

rohi1

به گزارش صبح فومن؛اردشیر روحی  با اشاره به گذشت ۳۷ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و با بیان اینکه فومنات مهم ترین نقطه غرب گیلان و کل گیلان محسوب می شد، اظهار کرد: با وجود شرایط فعلی و رکود نسبت به شرایط بهتر گذشته، باید در روند مدیریتی شهرستان های فومن و شفت بازنگری صورت گیرد.

کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس دهم در فومن و شفت با بیان اینکه با استعانت از خداوند متعال برای خدمت به مردم و توسعه این حوزه انتخابیه پا به عرصه انتخابات می‌گذارم، افزود: فومن و شفت نسبت به شهرستان های همجوار خود در چندسال عقب تر سیر میکنند.

وی با بیان اینکه کشاورزی، اقتصاد، اشتغال، عمران و حوزه های فرهنگی و ورزشی فومن و شفت دچار بی توجهی هستند  دلیل عقب ماندگی فومنات را غفلت مسئولین دانست و متذکرشد: در صورت ورود به جایگاه وکالت مردم شریف فومن و شفت، از بکارگیری نیروهای مجرب، متعهد و کارشناس خارج از گرایش های سیاسی دوری نخواهیم کرد.

روحی با تاکید براینکه از ظرفیت بالای این منطقه در عرصه های مختلف باید استفاده کرد، ادامه داد: توسعه انسانی در هرجامعه ای مهم ترین توسعه محسوب می شود که در این دو شهرستان مستعد کمتر دیده شده است.

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی گیلان با یادآوری اینکه فومنات از دیرباز از وضعیت خوبی برخوردار بود و اکنون در قسمت های بهداشتی، اشتغال کشاورزی و اقتصادی در حاشیه مانده است، خاطرنشان کرد: زمین های کشاورزی فومن و شفت بجای کشت زیر خشت می روند.

روحی با بیان اینکه مسئولین باید از کشاورزان و زمین های کشاورزی حفاظت و حراست نمایند، گفت: احیای استخرهای سنتی در جهت کشاورزی، تولید و پرورش آبزیان و گردشگری کشاورزی بسیار مفید می باشد.

اردشیر روحی یکی از راه های نجات اراضی کشاورزی را طرح تجهیز آنها دانست و اضافه کرد: تجهیز اراضی از تفکیک های بی رویه و تک برداشتی بودن اراضی کشاورزی جلوگیری خواهد کرد و باید از کشاورزان، روستاییان و اراضی آنها حمایت کرد.

کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس دهم در فومن و شفت با تصریح براینکه با بی توجهی بعضی از مسئولین جوانان از کشاورزی فاصله گرفته اند، متذکرشد: کشاورزی باید به سمت مدرنیته، سهولت در کار و بازدهی بیشتر سوق پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی منطقه را رونق می دهد،ادامه داد: احیای صنایع تبدیلی در حوزه اقتصادی و اشتغال بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت عمرانی فومن و شفت نسبت به جایگاه اصلی فاصله دارد، اضافه کرد: دورترین نقاط ییلاقی شهرستان های دیگر از راه آسفالت برخوردار هستند که فومن و شفت پس از این همه مدت از این امکان بی بهره می باشد و عدم وجود زیرساخت های عمرانی در سطح روستاهای فومن و شفت موجب کوچ معکوس مردم به شهرها شده است.

روحی یکی از دلایل نبود سرمایه گذاران بخش خصوصی را فقدان زیرساخت های مناسب عمرانی و اداری دانست و خاطرنشان کرد: راه دسترسی به دو قطب گردشگری فومن هنوز از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

اردشیر روحی یکی از دلایل پیشرفت را وجود زیرساخت های عمرانی بیان کرد و گفت: شهر شفت پس مدت ها هنوز چهره شهری به خود نگرفته است.

کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس دهم در فومن و شفت با تصریح براینکه جاده سراوان به دلیل بی توجهی و کندی کار موجب مرگ بسیاری از هموطنان شده است، اضافه کرد: بنده شخصا برای پل ورودی شهر با حداث میدان موافق هستم.

وی با یادآوری اینکه بیشتر قسمت های آباد شده شفت متعلق به زمان جهاد سازندگی می باشد، افزود: محیط های دانشگاهی فومن باید رونق علمی بیشتر پیدا کنند.

روحی با تاکید براینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف دادخواهی کمتری برای مردم انجام داده اند، گفت: نمایندگان مردم گیلان باید برای احقاق حق مردم و رفاه آن ها برای وزارت خانه ها هزینه تراشی و جذب اعتبار بیشتری کنند.

اردشیر روحی با اشاره به اینکه فومن و شفت از نظر ظرفیت های مختلف غنی می باشند، افزود: سیستم مدیریتی دو شهرستان از این ظرفیت بهره کافی نبرده است.

وی فومن و شفت را دارای ظرفیت مبدل شدن به هدف اول گردشگری استان بیان کرد و گفت: شهرستان های فومن و شفت در حوزه گردشگری فروغ کمی را به خود دیده اند.

مدیرکل سابق جهادکشاورزی گیلان با تصریح براینکه نیروهای متخصص و متعهد باید شناسایی شده و درکارها استفاده شوند، یادآورشد: برنامه کاری بنده در صورت اعتماد مردم، ایجاد وحدت، همدلی و توسعه خواهد بود.

وی یکی از علل عدم استفاده از ظرفیت انسانی منطقه را مدیریت ضعیف حاکم دانست و متذکرشد: اختلافات سلیقه ای و سیاسی را در راه پیشرفت فومن و شفت راه نخواهیم داد.

روحی با تاکید براینکه راه خدمت برای همه باید باز شود، افزود: مهم ترین نیاز شهرستان های فومن و شفت ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی است تا که مردم را از دغدغه های مختلف خارج نماید.
اردشیر روحی با تصریح بر اینکه جاذبه‌های درآمدی مختلف، اشتغال و…باید ایجاد شود، خاطرنشان کرد: با صنایع بزرگ در فومن موافق نیستم و باید به سمت شهرک های صنعتی و صنایع تبدیلی حرکت نماییم.

کاندیدای احتمالی مجلس دهم در فومن و شفت با یادآوری اینکه کارخانه هایی که احداث می شوند باید با شرایط اقلیمی و وجود مواد اولیه تولید همخوانی و نزدیکی داشته باشند، اضافه کرد: تولیدات کشاورزی و توریست کشاورزی می تواند اقتصاد منطقه را با رونق مواجه کند.

مدیر کل سابق جهادکشاورزی گیلان با اشاره به اینکه از کوچ جوانان به سمت شهرها باید با ایجاد رفاه و اشتغال در روستاها جلوگیری کرد،گفت: ماسوله می تواند مکان مناسبی برای احداث دانشکده معماری باشد.

روحی ماسوله را دومین شهر تاریخی زنده دنیا دانست و با بیان اینکه هنوز از این شهرک به درستی بهره وری نشده است،خاطرنشان کرد: جوانان به عنوان سرمایه های کشور دارای امکانات مناسبی نیستند.

وی با اشاره به مدت طولانی ساخت سالن ورزشی ماکلوان، گفت: زمینه های تفریحات و اوقات فراغت مفرح و سالم باید در دوشهرستان پیگیری و ایجاد شود.

کاندیدای احتمالی مجلس دهم در فومن و شفت با یادآوری اینکه جایگاه ارزشمند جوانان برای بعضی از مسئولان ملموس نیست، افزود: برای آینده جوانان باید تفکر و تدبیر کرد.

اردشیر روحی با تصریح براینکه برای رفاه مردم باید جنگندگی و پیگیری کرد، ادامه داد: بسیاری از کارخانجات استان به علت نداشتن گردش مالی مناسب دچار رکود شده اند.

روحی با تصریح براینکه بعضی از کارخانه های فومن در سطح خوبی هستند و فعالیت مناسبی دارند، افزود: واحد های صنعتی پیشرو باید اشتغال جوانان را توسعه دهند.

وی با ذکر اینکه بعضی از بانک ها بجای پشتوانه از تولید و اقتصاد خود وارد کارهای اقتصادی شده اند، گفت: واردات بی رویه و نبود بازار خرید تولیدات داخل، اقتصاد را با چالش مواجه کرده است.

کاندیدای احتمالی مجلس دهم در فومن و شفت با بیان اینکه برای انتخابات حمایت هیچ جریان سیاسی را پشت سر خود ندارم، گفت: مثل بعضی ها برای بازی دادن اذهان مردم، ادعای واهی مستقلی نداشته و در همه شرایط حقیقت را خواهیم گفت.

روحی با بیان اینکه بنده بیش از سی سال مدیر اجرایی بوده ام و مدیر باید یک شخص ریسک پذیر و مدبر باشد،گفت : ذهن های خشک و کلیشه ای نمی‌تواند مدیریت درستی را انجام دهد.

روحی با تصریح براینکه بنده از ورود به انتخابات قصد بکارگیری تجربه چندین ساله خود را دارم،خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک خداوند پس از اعتماد مردم شریف شهرستان های فومن و شفت،این حوزه را به سمت پیشرفت هدایت کنم.

کاندیدای احتمالی مجلس دهم در فومن و شفت با بیان اینکه با افتخار میگویم که یک فرد جهادی هستم،گفت: جهاد سازندگی در هر نقطه ای از این دو شهرستان یادگاری دارد.

روحی با اشاره به اینکه در سه سال مدیریت خود بر جهاد کشاورزی استان سطح اعتباری استان گیلان را ۲۰ پله در کشور بالا آوردم،افزود: بنده به دوران مدیریتی خود در جهاد استان از نمره ۲۰ نمره ۱۷ می دهم.

اردشیر روحی با بیان اینکه خواسته ما انتخاب افراد اصلح از سوی مردم است، ادامه داد: اگر کسی در انتخابات به طیف خاصی بدهکار باشد نمی‌تواند متعلق به همه مردم باشد.

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی استان گیلان با یادآوری اینکه مدیریتی که با پول و زور به دست بیاید ارزش ندارد، افزود: مجلس را باید جای خدمت به ملت بنگریم.

روحی افزود: بنده در دوران مدیریتی خود در جهاد پشت درب اتاق وزیر مینشستم و شمع روشن میکردم تا برای مردم استانم اعتبار و امکانات جذب نمایم و هرگز دست خالی برنمی گشتم.

وی با تصریح براینکه نیروهای جهاد کشاورزی در زمان بنده دغدغه حقوق و مزایا و… را نداشته و امید به کار و خدمت داشتند،گفت: دو شهرستان به دلیل بعضی غفلت ها از جذب اعتبارات کافی عقب مانده است و باید برای رفاه مردم از هیچ تلاشی چشم پوشی نکرد.

وی با تاکید براینکه بنده برای گرفتن حق مردم مستقیما از رییس جمهور دادخواهی می کردم، ادامه داد: کشاورزی کشور و استان گیلان نیاز به احیا و دمیدن روح تازه دارد.

وی خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات شد و افزود: مردم قطعا بهترین انتخاب را خواهند کرد تا افرادی با تجربه،امین و قدرتمند وارد مجلس شوند.

وی همچنین در پایان در پاسخ به انتقاد یکی از کاندیداها از وضعیت شهرستان و دادن وعده های متعدد، متذکرشد شد: آن کاندیدا که خود را جدیدا مستقل معرفی کرده است اگر توانایی کار و خدمت داشت، دردی از مردم روستای خود را دوا می کرد.کاسپین

این خبر را به اشتراک بگذارید :