دومین همایش تجلیل از پژوهشگران برتر فومنی به همت کانون فرهنگ فرهت فومن برگزار شد.

معاون دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: قدرتی که ثروت علم ایجاد می کند، از فروش نفت بسیار مهم تر خواهد بود

IMG_1010

عرفان منصوریان/به گزارش صبح فومن؛علی باستی  در دومین همایش تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان فومن با بیان اینکه پژوهش باید در بهبود وضعیت زندگی تاثیر داشته باشد،اظهار کرد: آینده جامعه کشور بر مبنا دانایی و علم ترسیم شده است.

وی با تصریح بر اینکه کشور با تولید علم در دنیا می تواند حرف برای گفتن داشته باشد،تصریح کرد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ این امر باید به تحقق برسد.

معاون دانشجویی دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه در منطقه رتبه نخست تولید علم را داریم، متذکرشد: دین مبین اسلام تاکیدات بسیاری نسبت به علم و دانایی دارد..

باستی با یادآوری اینکه علم باید سود رسان و برحسب نیاز جامعه تولید شود، خاطرنشان کرد: چرخه علم از چرخه اقتصاد نباید جدا باشد و باید به سمت اقتصاد دانش بنیان برویم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به اقتصاد دانش بنیان اهمیت داده شده است،متذکر شد: اقتصاد دانش بنیان یک فعالیت دانشی است و به تولیدات بر پایه دانش، اقتصاد و تولید می گویند.

معاون دانشجویی دانشگاه گیلان پژوهش را در اقتصاد دانش بنیان مهم دانست و خاطرنشان کرد: قدرتی که ثروت علم ایجاد می کند، از فروش نفت بسیار مهم تر خواهد بود.

علی باستی با یادآوری اینکه تولیدات دانش بنیان ارزش افزوده بسیاری دارند افزود: کشورهایی موفق تر هستند که ارزش افزوده بالایی دارند.

این مسئول  با یادآوری اینکه دانشگاه ها باید مشکلات منطقه استقرار خود را نیز حل نمایند، تصریح کرد: تراکم جمعیت دانشجویی، سکونت هیئت علمی باید موجب پیشرفت شهر شوند.

وی با تصریح براینکه دانشگاه ها مشکلات تخصصی شهر را نیر باید برطرف نمایند گفت: دانشگاه ها در حال رسیدن به نسل سوم و چهارم هستند تا تولید علم و ثروت نمایند.

باستی با تاکید براینکه احداث مرکز رشد یا پارک علم و فناوری در فومن لمس می شود، یادآورشد: کارآفرینان باید چتر حمایتی داشته باشند.

 در پایان این همایش از پژوهشگران برتر شهرستان فومن تحلیل بعمل آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :