فعال سیاسی و اجتماعی : بیکاری و خانواده های زیر خط فقر درد امروز گیلان است / نابسامانی در معیشت مردم را چه کسی پاسخگوست ؟

حسین-رضاپور-250x172

حسین رضاپور در گفت و گو با خبرگزاری  بین المللی کاسپین از رشت؛ با اشاره به  ملاک ها و ویژگی هایی که یک نامزد انتخاباتی را شایسته حضور در صحنه رقابت برای ورود به خانه ملت می کند اظهار کرد: کسانی که وارد عرصه سیاست می شوند و می خواهند پست های کلیدی کشور را به عنوان ابزاری برای خدمت به کار گیرند، باید ابتدا در خود این توان و آمادگی را ببینند و با خود رو راست باشند که آیا به واقع  لیاقت، فن و کاردانی لازم را برای خدمت به مردم دارند .

وی با تاکید بر اینکه باید بر این موضوع تامل شود که آیا همه آنهایی که خود را به عنوان کاندیدا در عرصه انتخاباتی رشت معرفی می کنند دارای توانایی لازم هستند، افزود:نگاهی به گذشته انتخاباتی گیلان و نیز بررسی وضع وجود این استان نشان می دهد استان گیلان ازقافله رقابت با سایر استان ها  در توسعه و پیشرفت جا مانده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی بر کسی پوشیده نیست گفت: ولی نگاهی به وضعیت سایر استان ها ما را به این نتیجه می رساند توانمندی ,کاردانی ،ایثار و گذشت و استمرار در خدمت و شجاعت و صراحت لهجه در بیان دیدگاه، تعامل و همگرایی از ویژگی های لازم برای فردی است که خود برای تولی امور مسلمین وارد عرصه انتخابات می کند.

رضاپور با تاکید بر اینکه اگر امروز گره و مشکلاتی در گیلان وجود دارد نشان می دهد که دوستانی که در گذشته به عنوان نماینده مردم گیلان در خانه ملت حضور یافتند عملکرد قابل قبولی ارائه نداده اند تصریح کرد: در بخش های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری و تعاون همیشه ضعف ها خود را نشان داده اند و  نقاط قوت  چندان مشخص نیست.

وی تاکید کرد: باید نمایندگان جدید به دنبال این باشند که ظرفیت ها و پتانسیل های استان را تقویت کنند ودر تدوین بر نامه ها به تاکتیک ها و استراتژی های کار آمد روی آورند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه روان سازی در قوانین و مقررات و جلو گیری از سنگ اندازی در جلوی پای سرمایه گذاران در استان حداقل کاری است که از یک نماینده انتظار می رود خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم  دریافت یک وام از بانک ها هزینه بسیاری را بر سرمایه گذاران و تولید کنندگان ما وارد می کنند و مسیر طاقت فرسایی برای سرمایه گذار برای رسیدن به هدف در استان وجود دارد.

رضاپور با اشاره به  آب و هوا و شرایط  اقلیمی گیلان گفت:باید در بخش تولید ضوابط و مقررات سرمایه گذاری به صورت منطقه ای دیده شود، به طور مثال اگر کسی می خواهد پرورش ماهی را در گیلان دنبال کند باید قوانین  متناسب با شرایط اقلیمی گیلان تعریف شود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: استان گیلان یک استان کشاورزی است امروز بخش کشاورزی گیلان به ورطه نابودی کشیده شده و برای کشاورز هیچ چیز باقی نمانده است،  کشاورز یک نیروی بی رمق است که بدون پشتوانه به کار خود ادامه می دهد و در فروش محصول و ابزار تولید مشکل دارد.

رضاپور با بیان اینکه کشاورز امروز مورد حمایت نیست گفت: در زمان صفویه در گیلان پیله، نوغان و کرم ابریشم و چای ،کالاهای پرونق بودند و در اقتصاد و معیشت مردم اثر گذار بودند و لی امروز همه از بین رفته اند و ما باید تا کی نظاره گر اینگونه مدیریت و برنامه ریزی و ادراه امور باشیم .

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه های یکی پس از دیگری در گیلان افزود:این امر معضلات اجتماعی  بسیاری را در جامعه ایجاد کرده است و باعث فقر در جامعه شده است  و افزایش بزه کاری و جرم حلقه گره خورده به بیکاری در استان است

این فعال سیاسی با بیان اینکه بیکاری جوانان و وجود خانواده هایی زیر خط فقر درد امروز گیلان است،گفت: نابسامانی که در معیشت خانواده ها وجود دارد را چه کسی پاسخگو است.

رضاپور تصریح کرد:کسی که می خواهد وارد عرصه انتخابات شود باید شجاعت ، صبر و حوصله بسیار داشته باشد و یا به تعبیری انسان همه فن حریفی باشد تا در هر صحنه ای حضور یابد در چنین شرایطی کسی باید خود را کاندید انتخاباتی مجلس دهم کند که خستگی ناپذیر و یک نیروی جهادی و ولایتمدار باشد

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :