فرهاد نیک نهاد رئیس شورای شهر ماکلوان و عضو شوراهای شهرستان فومن:مدارس بلاتکلیف شهرستان به فضای ورزشی برای فرار جوانان از بزهکاریهای اجتماعی تبدیل شود

IMG_۲۰۱۳۰۴۱۷_۰۵۱۷۱۶

زلیخا صفری/به گزارش صبح فومن؛فرهاد نیک نهاد با اشاره به ۹ اردیبهشت روز شوراها و تبریک این روز گفت:همدلی و هم زبانی و تعامل بهترین رکن موفقیت  شوراها در پشبرد اهدافشان است

وی با اشاره به اینکه ما در شهرستان فومن بیش از ۶۰ اداره داریم که شوراها باید مشکلات را به انها منعکس کنند گفت:ممکن است فشار مردم بر شوراها گاهی انها را با صورت سرخ و زبانی تند به نزد رواسای ادارات بفرستد.

وی ارائه ندادن بیلان کاری شوراها را به فرماندارشهرستان به دلیل پراکندگی و ضعف خواند وگفت:تا امروز شوراها بر اساس برنامه و ضوابط مشخص پیش نرفتند.

رییس شورای شهر ماکلوان حاشیه نشین بودن روستاها را عنوان کرد و افزود: به همین علتها بسیاری از سامان دهی ها به فراموشی رفته و آسیبهای به دامداران رسیده است.

وی از کندی روند صدور سند روستایی و فاقد بودن طرح هادی در بعضی روستاها گفت.

نیک نهاد تداخل بین شهر و روستا را در طرح جامعه شهری توسعه یافته دید و گفت:این تداخل تکلیف افراد را نامشحص کرده و مردم نمی دانند که در شهر هستند یا روستا و ادعاهای شهردار و دهیار تداخل پیدا کرده است.

وی ۱۷ روستای شهرستان را در تفکیک جقرافیایی دارای چنین مشکلی اعلام کرد.

نیک نهاد به ۲۸ مدرسه بلامانع و بدون مصرف در شهرستان اشاره کرد و گفت:این مدارس با تعامل و قانونی در اختیار اداره ورزش قرار گیرد تا این اداره با ایجاد امکانات آن را برای جوانان مورد استفاده قرار دهد .

IMG_۲۰۱۳۰۴۱۷_۰۴۵۸۵۶

نیک نهاد شهرستان فومن را فاقد سالن ورزشی با جایگاه سکوی تماشاگر خواند و اظهار نمود:از رودخانه های تجدید پذیر شهرستان شهرداریها برای عمران و ساخت و ساز راهها استفاده کنندو به مردم با کمترین هزینه خدمات داده شود ما امروز یک کامیون شن را از رودبار یا شهرستان دیگر با هزینه بالا به شهرمان می آوریم و این به نفع ما نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فومن دو بال گردشگری دارد گفت: برای تردد راحت و آسان مسافران چهار بانده کردن جاده فومن به ماسوله و فومن به قلعه رودخان را تسریع ببخشیم تا به اشتغال کمک کنیم.

وی رونق بازار شهر را کمک به رونق بازار روستا دید و گفت:این رونق در تحرک و اشتغال روستائیان کمک می کند.

وی به پاره وقت بودن دهیاران اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه قانون به ما اجازه داده بیمه انها تمام وقت شود تا از سنوات خدمتی بهرمند شوند.

نیک نهاد خواستار پروانه فعالیت برای کشاورزان شد و گفت:این پروانه با تعرفه ۱۰ درصد می تواند برای چند نفر شغل ایجاد کند.

وی در پایان امیدوار شد تا با تعامل مسئولان و مدیران و دهیاران و بخشداران و شوراها بتوانیم انچه خواسته مردم فهیم شهرستان است را با توجه به شعار سال دولت ملت و همدلی و همزبانی و در کنار اقتصاد مقاومتی به منسه ظهور برسانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :