شهردار فومن درجمع دانش آموزان فومنی:شما سفیران خانواده و شهرتان هستید/عکس

طرح تفکیک از مبدا یکی از مهمترین مسایل شهری در بحث محیط زیست و بهداشت و سلامت شهر می باشد که شهرداری فومن تمام تلاش خود را برای در هرچه بهتر اجرا شدن این طرح را در دستور کار قرار داد.

به گزارش صبح فومن؛ مهندس هوشنگ عباسقلی زاده طی دیداری در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید محمد رضا کدیور از اهمیت این موضوع سخن گفت و افزود : امروز شما دانش آموزان سفیران خانوادهایتان در بحث زباله و اجرای طرح تفکیک از مبدأ هستید و شهرمان نیازمند همدلی و همیاری شما و همه شهروندان این شهر است.

شهردار فومن با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است ، افزود: جمع آوری زباله ‌ها به صورت جداگانه نقش موثری در کاهش اثرات سوء زیست محیطی و سبب کاهش بخشی از هزینه‌ های سنگین دفع زباله دارد .

وی اظهار داشت  ؛ بازیافت پسماندها، خالص سازی پسماندهای تر برای تولید کمپوست مرغوب، خالص سازی پسماندهای خشک (مواد مصنوعی) برای بازیافت و بازگشت بهینه این گونه مواد به چرخه تولید از جمله اهداف طرح جداسازی پسماندها است

وی در جمع دانش آموزان گفت : شما دانش آموزان آینده سازان این شهر و مملکت هستید و باید به فکر آینده به خصوص در بحث زیست محیطی باشید و همه ما نباید بی تفاوت نسبت به این مسئله مهم نگاه کنیم .

در این دیدار صمیمانه هریک از دانش آموزان نقطه نظرات خود را در خصوص مسایل شهری عنوان نمودند که شهردار فومن نیز به سوالات تک تک دانش آموزان پاسخ داد.

در پایان این دیدار بسته های فرهنگی طرح تفکیک در اختیار دانش آموزان قرار گرفت ، همچنین گفتنی است حضور شهردار فومن در مدارس شهر جهت آگاهی هرچه بیشتر طرح تفکیک از مبدأ ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :