رییس جهاد کشاورزی فومن؛۴۴پرونده تغيير كاربري اراضي كشاورزي فومن به مراجع قضایی ارسال شد.

به گزارش صبح فومن؛تبديل و تغییرکاربری در اراضي حاصلخيز،تهديدي جدی برای امنیت غذایی کشور است. این پدیده نامبارک، علاوه بر از بین بردن اراضی کشاورزی، صنعت گردشگری را نیز مورد تهدید قرار داده است زیرا نه تولید را بالا می‌برد و نه سهمی در ارزش افزوده‌ دارد.

پدیده تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی که نماد آن در ویلاسازی‌های شمال کشور آشکار است آثار ناگواری را به همراه داشته که اقتصاد ملی را نیز تاثیر قرار می‌دهد.

اراضی حاصلخیز فومن به دلیل برخورداری این شهرستان از نعمت فراوان طبیعت زیبا از دست متخلفین و سودجویان در امان نیستند و مورد طمع سودجویان قرار گرفته‌اند.

ابراهیم زاده جهاد

محمدرضا ابراهیم‌زاده مدیر جهادكشاورزي فومن در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اعلام كرد:از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۴پرونده تغییرکاربری زمینهای زراعی و باغی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی اضافه کرد:حکم ۶مورد قلع و قمع این پرونده ها نهایی شده و حکم قضایی نیز اجرا شده است.

ابراهیم زاده از مردم ومسافرین استان خواست تا قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز و تغییرکاربری زمین های زراعی از مراجع ذیصلاح مجوز دریافت کنند.با سهل انگاران در خصوص این امر به جد برخورد قانونی صورت می گیرد.

پس از رسيدگي به گزارش هاي صورت گرفته از سوي جهاد كشاورزي شهرستان فومن،جرم مابقی واحدها اثبات شده است.

وي از همه مردم خواست تا در صورت مشاهده تغيير كاربري غير مجاز با اطلاع به سامانه ۱۳۱ گشت اراضي،در حفظ اين نعمت بزرگ كوشا باشند.ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :