شکارچیان غیرمجاز شب‌ها به شکار پرندگان فومن می‌روند ‌

‌رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: شکارچیان غیر‌مجاز ‌شب‌ها برای شکار پرندگان در داخل زیستگاه‌های طبیعی و آببندان‌ها اقدام می‌کنند.

81399757-6098144

به گزارش صبح فومن؛ با اشاره به اینکه شکارچیان غیر‌مجاز ‌شب‌ها ‌اقدام به شکار پرندگان در داخل زیستگاه‌های طبیعی و آببندان‌ها می‌کنند، گفت: شب گذشته مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن هم زمان با کنترل و پایش شبانه روزی عرصه‌های طبیعی ۵ قبضه اسلحه شکاری و‌ ۲۰ رشته تور هوایی مخصوص صید پرندگان را در حین شکار غیر قانونی ضبط کردند.

وی اضافه کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از این متخلفین ۴ قبضه اسلحه شکاری دارای جواز، یک قبضه اسلحه شکاری دولول غیر مجاز دو قطعه مرغابی و ۱۴ قطعه بلدرچین شکار شده کشف کردند.

سعدی تصریح کرد: این ابزار شکار ضبط شدند و پرونده افراد متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن در ادامه از صدور اخطار زیست محیطی برای۱۴ واحد تولیدی و صنفی در شهرستان فومن خبر داد و گفت: در اقدامات پایشی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی این اخطاریه‌ها به علت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی و ایجاد آلودگی‌ ‌صادر شده است.

وی افزود: این واحدها که شامل واحدهای تولیدی، صنعتی، مرغداری، واحدهای خدماتی و مهمان پذیر واقع در مسیرهای گردشگری بودند، به علت عدم کنترل و مدیریت پسماندهای جامد و زباله ‌و فاضلاب باعث ‌ایجاد آلودگی محیط زیست شده بودند. واحدهای مذکور جهت جلوگیری از ادامه آلایندگی و بهبود شرایط زیست محیطی اخطاریه دریافت کردند.

سعدی تصریح کرد: طی پایش‌های انجام شده درسال ۱۳۹۴ در مجموع ۲۷ اخطاریه زیست محیطی از طرف حفاظت محیط زیست برای اصلاح شرایط زیست محیطی در سطح شهرستان برای واحد‌های مختلف صادر شد که تعدادی از این واحدها ضمن تمکین اقدام به اصلاح شرایط زیست محیطی ‌کردند و تعداد ۱۰ واحد تولیدی و خدماتی دیگر نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :