صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان فومن ؛پایبند بودن نمایندگان دولت و ملت به شعار سال رکن اصلی موفقیت هاست

IMG_۲۰۱۳۰۴۰۹_۲۳۳۰۳۸

گفتگو با مهدی صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان فومن و عضو شورای اسلامی بخش مرکزی پایبند بودن نمایندگان دولت و ملت به شعار سال رکن اصلی موفقیت هاست

زلیخا صفری/به گزارش صبح فومن؛شورای اسلامی شهر و روستا نام شوراهایی است که در شهرها و روستاهای ایران اسلامی به طور جداگانه با رای مردم همان حوزه انتخاب می شوند و لزوم وجود شوراهای اسلامی مختلف در قانون اساسی تصریح شده است،اولین دوره انتخابات سراسری شورای اسلامی در ایران ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۷۷ با استقبال پرشور مردم در بیش از ۴۰۰۰۰ حوزه انتخاباتی برگزار گردید و منتخبین مردم جهت اداره امور شهرها و روستاها در آمدند.

شروع کار شورای اسلامی از ۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸ و همزمان با پیام حضرت امام خمینی (ره) و با صدور پیام ویژه ای از سوی رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد با این مقدمه با آقای مهدی صالحی عضو شورای اسلامی بخش مرکزی و رئیس شورای اسلامی شهرستان فومن ،ماکلوان و ماسوله و بخش های مرکزی وسردار جنگل گفتگویی داشتیم که از نگاه شما می گذرد.

صالحی رئیس شوراهای اسلامی شهرستان فومن با اشاره به اینکه امروزه این نهاد مردمی فعالیت گسترده و موثری در کل کشور دارد بیان نمود:در سالی که با تاکیدات مقام عظمای ولایت به سال دولت و ملت،همدلی و هم زبانی نام گزاری شده من امید وارم بتوانیم در کنار هم با هم دلی به توفیقات روز افزون برسیم.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی و تشکیلات آن برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی،اقتصادی،عمرانی،بهداشتی،فرهنگی و آموزشی و سایر امور رفاهی در روستا،بخش،شهر،شهرستان و استان است افزود:با توجه به اینکه شوراها منتخب مردمند و رواسای ادارات نمایندگان دولت ،ما امید داریم که تعامل و همدلی در بین شوراها و ادارات بیشتر شود تا منشأ پیشرفت عالی شهرستان باشیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان فومن با اشاره به دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا که چهار سال است و با انتخاب مردم و آراء آنها می باشد اظهار کرد:در شهرستان فومن رئیس شوراههای اسلامی شهرستان تمام شهرهای فومن ،ماسوله، ماکلوان و دو بخش مرکزی و سردار جنگل را و نظارت بر مصوبات شوراهای اسلامی را تحت پوشش خود دارد.

صالحی اعضای شورای اسلامی شهرستان فومن را که ۵ عضو هستند اقایان فرهاد نیک نهاد،نورالدین نعمتی،عمار زیرک،مازیار دارایی و مهدی صالحی معرفی نمود و گفت:این اعضا با یک دلی و هماهنگی و هم سویی برای عمران و آبادانی شهرستان گام بر می دارند.

وی تصریح کرد؛ رئیس شورای اسلامی شهرستان همچنین عضو شورای آموزش و پرورش وکمیسیون نظارت می باشد.

رییس شوراههای اسلامی شهرستا ن با اشاره به اینکه من از تمامی شوراها می خواهم که از درگیریهای درون شورایی پرهیز کنند گفت:تا این نهاد بتواند در چهارمین دوره خود در عرصه سازندگی گام برداشته و هرچه سریعتر و بهتر اهداف خود را پیش ببرد.

وی اظهار کرد: اگر شوراها درگیر شوند هرگز نمی توانند به عنوان منتخبین مردم مشکلات مردمی را حل کنند.

صالحی با اشاره به اینکه تمامی مصوبات شوراههای شهرستان به ما می رسد افزود:اعضای شورای شهرستان در جریان کارهای شورای شهر قرار می گیرند.

وی که از اعضای شوراههای اسلامی بخش مرکزی فومن و از منتخبین شورای این بخش است گفت:ما در بخش مرکزی شهرستان فومن نیز بررسی مصوبات شوراههای اسلامی و رسیدگی به مشکلات را داریم.

عضو شورای مرکزی شهرستان از سرکشی به روستاهای فاقد دهیاری ،بررسی مشکلات شوراهای روستاها و حل و فصل اختلافات در این بخش خبر داد.

وی تعامل شوراها با شورای بخش را خوب دید و گفت: این تعامل بین شوراهها و بخشدار باعث شده که شورا به بخشدار نزدیک باشد.

رئیس شورای شهرستان فومن عمده ترین وظیفه شورای بخش مرکزی را بررسی صورت جلسات،حل و فصل اختلافات شوراها و دهیاران،رسیدگی به شکایات مردمی از شوراها،کمکهای ورزشی به شورای ورزشی روستاهاو برگزاری همایشها و یادواره ها با حضور شوراها و دهیاران خواند.

وی اعضای شوراهای بخش مرکزی و منتخبین شوراههای این بخش را سید علی سید آموزنده-عباس جهان یار-مهدی صالحی-حبیب اصلاحکار-محمد مهدی حیدری نام برد.

صالحی از برگزاری همایش شوراههای بخش مرکزی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد فومن به مناسبت ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران کل استانی و اعضای شوراههای اسلامی و مسئولین برگزار شد خبر داد.

وی خواستارهمکاری بین شوراهای اسلامی و رواسای ادارات شد و افزود: پایبند بودن نمایندگان دولت و مردم به شعار سال رکن اصلی موفقیت هاست.

وی شوراها را خادمان بی منت ، بی اجر و مزد مردم دانست و گفت: انها برای مردم و کشور با عشق خدمت می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فومن بخش مرکزی را با ۴ دهستان رودپیش و لولمان و گوراپس و گشت اعلام کرد و افزود:این بخش دارای ۱۰۷ روستا با شورای اسلامی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :