امام جمعه فومن درجلسه شورای فرهنگ عمومی؛زیر سوال بردم تجمع بزرگ عاشوراییان کار درستی نیست/از شاعران،نویسندگان و هنرمندان فومن باید  حمایت شود/وی خطاب به نماینده شهرستان گفت؛جوانان شهر از شما انتظار دارند

 

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن با حضور اعضای این شورا در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

زلیخا صفری/به گزارش صبح فومن؛حجت السلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن نیز در این نشست بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: هر ماه یک جلسه با مداحان برگزار می شود و تذکرات و توصیه های لازم به آنها را خواهیم داشت.
وی خواستار حمایت از شاعران،نویسندگان و هنرمندان شد و بر لزوم پیگیری مصوبات این جلسه تاکید نمود.
امام جمعه فومن به مشکلات مردم و وضعیت اقتصادی آنها اشاره کرد و گفت:وقتی سفره ی خانوار کوچک شده است چگونه می توان به دیگر مقولات توجه لازم داشته باشیم.
حجت الاسلام صفوی خطاب به نماینده شهرستان فومن در مجلس گفت: جوانان شهر از شما انتظار دارند و باید شهرک صنعتی کوچه چال و گوشلوندان راه اندازی شود.
photo_2015-11-07_11-14-54
وی توجه به زندانیان را از دیگر موارد توجه به فرهنگ عمومی دانست و گفت: کمک به زندانیان نشاط معنوی در جامعه را به دنبال دارد.
امام جمعه فومن از برخی از جرائد و هفته نامه های محلی فومن گلایه کرد و یادآور شد:تجمع بزرگ عاشورائیان با زحمات زیادی برگزار شده و این کار قشنگی نیست که عده ای این تجمع را زیر سوال ببرند.
حجت الاسلام صفوی خواستار ایجاد نشاط معنوی در مجالس مذهبی شد و بر لزوم ایجاد فضای ورزشی , برگزاری جشنواره های محلی،حمایت از هنرمندان و رفع سدمعبر در فومن تاکید کرد. 
ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در این نشست اظهار کرد: در فرهنگ دینی به ارزشها اشاره شده و ما نیز باید پایبند به ارزشها باشیم.
وی با اشاره به اینکه برای انتقاد و نقد ارزش قائل هستم گفت: نباید در انتقادات خود نقاط مثبت جامعه را منفی ببنیم . زیر سوال بردن کار آسانی است اما باید ببینیم خودمان چقدر عملگرا هستیم.
نماینده مردم فومن و شفت نقد منصفانه را موثر خواند و تاکید کرد:باید مثبت اندیشی و امید را به نسل فعلی و آینده انتقال دهیم و قدردان داشته هایمان باشیم. این مسئول خاطرنشان کرد:در فرهنگ ما حرص و طمع, مال اندوزی و زراندوزی ارزش نیست بلکه ضد ارزش است.
وی اشتغال,ازدواج و مسکن را در فرهنگ عمومی جامعه تاثیر گذار خواند و گفت: معضلاتی چون طلاق و اعتیاد در حال افزایش است و این مساله به فرهنگ عمومی جامعه لطمه وارد می کند. گفتنی است نصب آثار هنرمندان ممتاز فومن در سطح شهر در جهت ارتقاء نشاط اجتماعی و تشکیل کار گروه تخصصی ارتقاء نشاط اجتماعی از جمله خواسته های نیک انجام رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :