نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:صلاحیت نمایندگان باید از طرف شورای نگهبان رصد شود

عاشوری

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صلاحیت نمایندگان باید از طرف شورای نگهبان رصد شود، گفت: شورای نگهبان بهترین مرجع تایید صلاحیت نمایندگان مجلس است.

ناصر عاشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به طرح دو فوریتی الحاق یک جزء به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس مبنی بر استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی برای ثبت‌نام در انتخابات دور بعد، اظهار کرد: بنده کاملاً مخالف این طرح هستم.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نظارت دقیقی بر کار نمایندگان مجلس دارد، افزود: رسیدن به مجلس و ماندن یک دوره در آن نشانه تایید صلاحیت همیشگی یک فرد نیست و شورای نگهبان باید بر مجلس و نمایندگان آن نظارت کامل داشته باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان را مرجع امین و دقیق تایید صلاحیت نمایندگان مجلس برشمرد و یادآور شد: نمایندگان باید در چارچوب قانون به کار و وظایف خود عمل کنند.

وی رای نمایندگان به طرح مذکور را بی‌توجهی به اصل موضوع دانست و تصریح کرد: با این طرح مخالف هستم و صلاحیت نمایندگان نیز باید همواره از سوی شورای نگهبان رصد شود.

عاشوری با اشاره به اینکه نماینده هنگام ورود به مجلس صلاحیت دارد، خاطر نشان کرد: امکان دارد در اواخر دوره نمایندگی نتواند صلاحیت خود را برای این جایگاه حفظ کند و شورای نگهبان نیز به عنوان یکی از مراجع عالی حافظ منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی ناظر بر اعمال و قوانین است.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :