فرامینی؛سیلاب به تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان ۲۲میلیارد ریال خسارت وارد کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از خسارت ۲۲میلیارد ریالی سیلاب اخیر به تاسیسات آبرسانی ۳۵ روستایی استان خبر داد.

به گزارش صبح فومن محمدعلی فرامینی بیان کرد: باران شدید و وقع سیلاب طی اوایل هفته جاری در برخی شهرستان ها همچون رودسر، لنگرود، املش، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، فومن، ماسال و تالش به تاسیسات آبرسانی این روستاها خسارت جدی وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه برای وضعیت بحران، امکانات از پیش تعیین شده ای پیش بینی شده و در سیلاب اخیر نیز با قطعی آب شرب مواجه نبودیم اظهار کرد: در جریان این سیلاب ۱۲ هزار متر از خطوط آبرسانی و یک باب مخزن زمینی تخریب شد.
فر امینی با بیان اینکه تلاش برای بازسازی امکانات آسیب دیده شده و تخریبی مخازن در دستور اجراست، تصریح کرد: بر اثر این حادثه شش دستگاه پمپ آب و تعدادی تابلوی برق نیز دچار سوختگی شد.
وی با بیان اینکه سیلاب و رانش زمین موجب تخریب و فرو ریختن بخشی از دیوار حفاظتی در مجتمع آبرسانی و دو باب مخزن در این روستاها شد، افزود: آسیب دیدگی دو باب ایستگاه پمپاژ و پنج عدد روگذر فلزی در سیل اخیر از دیگر خسارت های وارد شده به تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان مجموع میزان این خسارات را به تاسیسات آب شرب روستایی ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد.
بر اساس اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تا کنون میزان خسارت اولیه ناشی از بارش باران در استان افزون بر ۶۰۰میلیارد ریال برآورده شده است.
۲۶۲ هزار مشترک در یکهزار و ۷۳۰ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :