رییس ارشاد اسلامی فومن؛نمایشگاه عکس عاشورایی در نگارخانه این اداره با ۳۰۰عکس برپا می‌شود.

یوسف نیک‌انجام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: همزمان با ششم محرم‌الحرام نمایشگاه«عکس عاشورایی» در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عکس‌های این نمایشگاه توسط چهار عکاس این شهرستان گرفته شده است، افزود: نمایشگاه «عکس عاشورایی» مراسمات دهه اول محرم شهرهای فومن، ماکلوان و ماسوله است که عکاسان فومنی به ثبت تصاویری از لحظه‌های شور حسینی و حماسه عاشورایی به سبک بومی و محلی پرداخته‌اند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی در فومن، آشنا کردن عموم مردم با آئین‌ها و سنت‌های محلی به ویژه آداب و رسوم عزاداری‌های محلی و انتقال آن به نسل‌های آینده است.

نیک‌انجام، ترویج فرهنگ عاشورایی، ثبت وانتقال فرهنگ عزاداری، تقویت و تبادل تجربه‌های هنری را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان و تصریح کرد: این نمایشگاه حرکتی در راستای زنده نگاه داشتن سنت‌ها و آئینهای بومی و مذهبی و عزاداری سنتی در فومن است.

وی خاطرنشان کرد: در طول برپایی این نمایشگاه علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهراز آن دیدن کنند و بازدید برای عموم مردم آزاد است.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :