شیخ حسین انصاریان در مراسم مدافع حرم حضرت زینب(س) در فومن؛شخصیت سردار شهید حاج حسین همدانی به گونه ای بود که هیچ حد و مرزی برای فداکاری قائل نبود و همیشه با نگاه عمیق جمهوری اسلامی در صحنه حاضر بود.

ویژه مراسم سردار شهید حسین همدانی در فومن برگزار شد

ابراهیم فلاح/به گزارش صبح فومن؛حجت الاسلام حسین انصاریان در ویژه مراسم شهادت سردار شهید حسین همدانی در فومن اظهار داشت: با کمال تأسف و تأثر خبر شهادت یکی از برترین چهره های عرصه جهاد و اخلاص و بندگیِ حضرت محبوب و مدافع حریم اهل بیت (علیهم السلام) سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی (اعلی الله مقامه) را دریافت نمودم.

DSC05792

وی گفت: چهره نورانی او که از سال ۱۳۶۰ در میدان جهاد و نبرد با او آشنا شدم در مقابل چشمانم جلوه گری می نماید و صدای ناله ها و حال منقلب او در حین مناجات و محافل دعا و سخنرانی در گوشم طنین انداز است و درخواست دعای او برای مشرف شدن به مقام شهادت در عملیات‌های مختلف در عرصه دفاع مقدس را فراموش نمی کنم و حق او بود که عروج و تشرفش به محضر مبارک حضرت حق بر بال شهادت صورت بگیرد.

حجت الاسلام انصاریان گفت: بار دیگر اندوه فراوان از دست دادن او و همسنگران و یاران سفر کرده میدان جهاد و شهادت بر قلب و جانمان سنگینی می نماید و عاجزانه به محضر حضرت رب العالمین عرضه می دارم که مهربان پروردگارا توفیق شهادت در مسیر اعتلای اسلام را روزی همه بفرما.

وی با اشاره به فرارسیدن محرم گفت: آگاه باشید كه اين ماه ، ماه حزن و اندوه اهل بيت عليهم السّلام و شيعيان ايشان است.از حضرت رضا عليه السّلام روايت شده:چون‏ ماه محرّم فرا مى‏رسيد،كسى پدرم را خندان نمى‏ديد،و پيوسته تا روز دهم اندوه و حزن بر او غالب بود ، چون روز عاشورا مي شد روز مصيبت و حزن و گريه ، ايشان بود ، و مى‏فرمودند:امروز روزى است كه حسين عليه السّلام شهيد شد.

حجت الاسلام انصاریان خاطر نشان کرد: شب اول:سيّد ابن طاووس در كتاب«اقبال»براى اين شب ، چند نماز ذكر فرموده: اوّل: صدر ركعت كه در هر ركعت‏ سوره‏هاى «حمد» و سوره «توحيد» خوانده مى‏شود. دوّم:دو ركعت كه در ركعت اول سوره‏هاى «حمد» و«انعام» ، و در ركعت‏ دوم سوره‏هاى «حمد» و «يس» خوانده مى‏شود. سوم:دو ركعت كه در هر ركعت سوره«حمد»و يازده سوره«توحيد»خوانده مى‏شود.

وی گفت: از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله روايت شده: هركه اين دو ركعت نماز را در اين شب بجا آوردد ، و فردايش را كه اول سال است روزه‏ بدارد ، مانند كسى است كه همه طول سال را همواره كار خير كرده ، و در آن سال محفوظ باشد ، و اگر بميرد به بهشت مى‏رود.

DSC05833

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج حسین همدانی از فرزندان امت اسلامی و متعلق به خارج از چارچوب و مرزهای ایران است. گفت: این شهید گرانقدر خارج از مرزهای جغرافیایی ایران؛ در لبنان، سوریه، عراق و غیره که نیاز بوده تا از حرکت دینی حمایت شود، نقش داشتند و بر این اساس در آن سوی مرز کشور نیز افراد زیادی شهید همدانی را به خوبی می‌شناسند.

وی گفت: تمام ملت مسلمان در سوگ این شهید هستند و شخصیت این شهید گرانقدر و نگاه ایشان نسبت به دوست و دشمن در بعد جهانی باید تجزیه و تحلیل شود و بزرگان دین و جهاد از ایشان سخن بگویند.

حجت الاسلام انصاریان گفت: شخصیت سردار شهید حاج حسین همدانی به گونه ای بود که هیچ حد و مرزی برای فداکاری قائل نبود و همیشه با نگاه عمیق جمهوری اسلامی در صحنه حاضر بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :