رشید زبردست نايب قهرمان مسابقات کشتی گیله مردی گیلان شد

به گزارش صبح فومن در این دوره از رقابت ها، حدود ۱۱۰ ورزشکار این رشته ورزشی از شهرها و بخش های مختلف استان گیلان و همچنین تعدادی ورزشکار از استان مازندران حضور داشتند.

81795306-70225282

ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت ها، به مدت حدود یک ماه در دو بخش سبک وزن و سنگین وزن به منظور احیای سنت پهلوانی و ترویج ورزش های بومی، سنتی و محلی در شهر رستم آباد رودبار با هم به رقابت پرداختند.
در پایان این رقابت ها در بخش سنگین وزن، محمدرضا عاشری از شهرستان ماسال با غلبه برابر رقبای خود عنوان قهرمانی مسابقات کشتی گیله مردی قهرمانی گیلان را کسب کرد.
همچنین رشید زبردست از شهرستان فومن در مکان دوم این رقابت ها قرار گرفت و عباس پسندی از رودبار عنوان سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.
در پایان رقابت های بخش سبک وزن نیز، علی عسگری از فومن به مقام قهرمانی دست یافت، امیر دلجو از شفت دوم شد و محمد شادمان از رشت نیز در مکان سوم قرار گرفت.
در پایان از سوی مسئولان برگزاری این دوره از رقابت ها که با حضور گسترده تماشاگران برگزار شد ، به نفرات برتر هر بخش، جوایز نقدی و غیرنقدی اهداء شد.
کشتی گیله مردی یکی از ورزش های سنتی و بومی محلی استان گیلان بشمار می رود که چند صد سال قدمت دارد و همواره در ایام تابستان و همچنین پس از برداشت محصول برنج برگزار می شود.
شهرستان رودبار در جنوب مرکز گیلان واقع است.ايرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :