بارش باران در گیلان تا آخر هفته ادامه داد

سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از استقرار و فعالیت تناوبی سامانه پرفشار سرد و بارشی در سطح زمین، در طول هفته جاری است.

به گزارش صبح فومن؛مازیار غلامی اظهار کرد: نقشه‌های پیش‌یابی طی دو روز آینده حاکی از استقرار و فعالیت تناوبی سامانه پرفشار سرد و بارشی در سطح زمین و گذر تدریجی امواج کم ارتفاع تراز میانی جو روی دریای خزر است که براین اساس شرایط برای ابرناکی، بارندگی و گاهی وزش باد مهیا است و دریا نیز در طول این روزها مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: هوای گیلان برای روز شنبه نیمه ابری، مه آلود و در بعضی ساعات همراه با بارندگی، رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

غلامی افزود: برای روز یکشنبه نیز هوای گیلان نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات با بارندگی خفیف، طی عصر و شب با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای روز دوشنبه نیز هوای گیلان کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با افزایش نسبی دما و در اواخر وقت با رشد ابر پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی، از روز سه‌شنبه تا آخر هفته شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی متذکرشد: بیشینه و کمینه دما در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرهای منجیل و ماسوله بوده است که منجیل با ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین شهر و ماسوله با ۸ درجه سانتیگراد سردترین شهر این استان بودند.

 بیشترین میزان بارش در استان گیلان از ساعت ۹:۳۰ صبح پنجشنبه ۱۶ مهر تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز به ترتیب چابکسر با ۲۲۲ میلی‌متر، انزلی ۱۶۱ میلی‌متر، رودسر ۱۴۱ میلی‌متر، آستارا ۱۱۹ میلی‌متر، ماسال ۱۰۸ میلی‌متر، لاهیجان ۱۰۶ میلی‌متر و رشت ۱۰۴ میلی‌متر گزارش شده است.ایسنا

کلیدواژه ها : , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :