رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات واحدهای صنعتی استان در حوزه بانکی است, گفت: مشکلات واحدهای صنعتی گیلان برطرف می‌شود.

IMG_3555

زلیخاصفری/به گزارش صبح فومن؛علی منتظری ظهر امروز در یازدهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید گیلان در این شهرستان، با بیان اینکه ۴۴۶ مصوبه این کارگروه در حوزه‌های مختلف بانکی و دستگاه‌های دولتی خدمات‌رسان است، اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد این مصوبات مربوط به مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه بانکی است.

وی افزود:۲۷ درصد مشکلات واحدهای تولیدی در قالب مصوبات و پیگیری‌های این کارگروه حل و فصل شده و مابقی مسائل نیز در دست پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با مهم ارزیابی کردن حضور مدیران دستگاه‌های دولتی و مدیران بانک‌ها در جلسات کارگوه حمایت از تولید، گفت: این مهم فرصت بسیار مغتنمی برای حمایت عملی و قاطع از تولیدکنندگان و تلاشگران عرصه صنعت این استان است.

منتظری با اشاره به تخصیص حمایت‌های قابل توجه دولت در سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان از تولید و صنعت، تصریح کرد: باید برای جذب این تسهیلات تلاش ویژه‌ای داشته باشیم و زمینه‌های بهره‌مندی از آنها در استان بیش از گذشته فراهم کنیم.

وی با اشاره به دقت نظر و پیگیری استاندار گیلان در ایجاد نتایج مثبت از برگزاری این جلسات، تاکید کرد: در روزهای آینده خروجی و گزارش این جلسات به استاندار گیلان می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از استقرار ۱۲۰ واحد صنعتی در شهرستان فومن خبر داد و افزود: بسیاری از این واحدها برای ادامه فعالیت و حفظ اشتغال موجود نیازمند حمایت و مساعدت بانک‌ها است.

در ادامه فرماندار فومن با اشاره به اینکه صاحب نظران اقتصادی و سرمایه‌گذاران و نیروی انسانی پایه‌های اقتصاد را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند باید بر این پایه‌ها استوار شود.

میر شمس مومنی‌زاده با بیان اینکه  منابع، سرمایه و نیروی کار در شهرستان وجود دارد، افزود:برای مبارزه با فقر و بیکاری و بهبود معیشت مردم و ایجاد فرصت اشتغال  باید پایه‌های اقتصاد مقاومتی را مستحکم و ساماندهی کنیم تا بتوانیم در سند تحول چشم انداز سال ۱۴۰۰ از کشورهای برتر منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه باید در حوزه‌های مختلف از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم، گفت: امروزه فرهنگ غلط در جامعه حاکم  است و آن اینکه تولید صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی باید این فرهنگ را با عملکردها تغییر دهد و برای پیشرفت باید از تولید کننده حمایت شود.

فرماندار فومن تغییر فرهنگ را عامل پیشرفت در بخش صنعت خواند و خاطرنشان کرد: باید موانع  تا حد امکان برطرف و راهکارها بررسی شود.

کلیدواژه ها : , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :