رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:برگزاری ۲ مراسم محوری بزرگداشت شهدای دولت در گیلان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مراسم استانی بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر راس ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، ۴ شهریورماه جاری در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار می‌شود. 

به گزارش صبح فومن؛حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، ۲۹ مرداد در نشست هماهنگی بزرگداشت شهدای هشتم شهریور که در سالن اجتماعات این شورا در رشت برگزار شد، فرا رسیدن دهه کرامت را تبریک گفت و ادامه داد: امیدواریم از انوار تابناک حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) و کریمه اهل بیت(س) بهره ببریم و برای فردای محشر توشه‌ای فراهم کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، افزود: اگر چه در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ یک حادثه تلخی مشاهده شد، اما این حادثه تلخ، یک وفاق ملی ایجاد کرد و نقطه عطفی برای تحکیم نظام و تسریع در نابودی منافقین شد. در واقع انفجار عظیمی که در دفتر مرکزی نخست‌وزیر رخ داد، موجب شد که دو تن از بهترین خدمت‌گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرزندان انقلاب شهد شیرین شهادت بنوشند. مهندس محمدعلی رجایی، رئیس جمهور و دکتر محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر به لقای الهی شتافتند.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه گروهک منافقین از بدو پیروزی انقلاب اسلامی درصدد یافتن جایگاهی برای قدرت بودند، تصریح کرد: منافقین پس از ناکامی در نیل به این هدف نقشه‌های شومی را در سر پروراندند که یکی از آن نقشه‌ها کنار زدن یاران خدوم انقلاب و امام(ره) بود لذا چاره‌ای نداشتند جز اینکه نبرد مسلحانه را آغاز کنند و دست به ترور معماران و کارگزاران نظام اسلامی بزنند زیرا گمان می‌کردند که با حذف چهره‌های خدوم انقلاب و با کنار زدن معماران بزرگ نظام می‌توان در بدنه نظام از هم گسیختگی ایجاد کرد و امام را به انزوا کشاند و روحیه مردم را تضعیف نمود، اما همه این توطئه‌ها نقش بر آب شد و این خون‌های مقدس نهال انقلاب را تنومندتر و استوارتر کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مسعود کشمیری را عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری دانست و اضافه کرد: امام خمینی(ره) در ماتم این دو عزیز شهید اشک می‌ریزد و در عین حال معتقد است که با از دست رفتن شهیدانی چون رجایی و باهنر این انقلاب راه خودش را بهتر پیدا می‌کند و مسیر خودش را استوارتر ادامه می‌دهد لذا بر ماست که در همه زمان‌ها هوشیاری خود را حفظ کنیم و مرافب باشیم مبادا نامحرمانی در نظام و انقلاب جای بگیرند و چنین چهره‌های موثری را کنار بزنند؛ این هوشیاری و بیداری ضرورتی غیر قابل انکار است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کسانی که در لباس نفاق ظاهر می‌شوند می‌توانند بزرگ‌ترین آسیب‌ها را بر پیکره نظام وارد ‌کنند، ادامه داد: با هوشیاری و بیداری نباید اجازه نفوذ منافقان و فتنه‌گران را به نظام اسلامی بدهیم.

وی با بیان اینکه حادثه هشتم شهریور و شهادت دو یار خدوم انقلاب از جمله مناسبت‌های پاک‌ نشدنی از خاطر مردم است، خاطرنشان کرد: بی شک فرهنگ شهادت سبب ایجاد انقلاب و تداوم حیات طیبه نهضت اسلامی از صدر تا امروز بوده است و اگر این فرهنگ غنی شهادت نبود شاید اثری از اسلام ناب جز نامی باقی نمی‌ماند. حیات بیش از ۳ دهه انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده که خون رجایی‌ها و باهنرها پرثمر بوده و اگر چنین اسوه‌های درخشانی در تاریخ انقلاب در کنار قدرشناسی مردم ایران اسلامی نبودند، انقلاب ایران اینگونه در تاریخ درخشش فوق‌العاده‌ای نداشت.

حجت‌الاسلام اشجری هفته دولت را به همه دولت‌مردان تبریک گفت و عنوان کرد: همه دولت‌مردان باید ساده‌زیستی، ولایت‌مداری، عشق به مردم و خدمت‌گزاری برای آنان را از شهیدان رجایی و باهنر، این دو اسوه و الگوی نظام و سایر شهدای والامقام بیاموزند و با اقتدا به آنان، راه انقلاب را با صلابت و سلامت طی کنند.

وی بر لزوم تبیین اندیشه‌های والای شهید رجایی و چهره زلال شهید باهنر برای مردم به ویژه نسل جوان تاکید کرد و گفت: این فاصله ۳۴ ساله قطعا کار ما را دشوارتر می‌کند لذا معرفی چنین شخصیت‌هایی تنها در قالب چاپ بروشور و برپایی یک سخنرانی نخواهد بود و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، اثری ماندگار است که در قالب هنر تجلی پیدا کند. از اصحاب هنر و هنرمندان می‌خواهیم، هنر خودشان را در معرفی شهدای دولت به نمایش بگذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از تمهید مقدمات اجرای ۶۹ برنامه در هفته دولت از سوی دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و یادآور شد: مراسم استانی بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر راس ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، ۴ شهریورماه جاری در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار می‌شود. همچنین مراسمی دیگر راس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه، ۸ شهریورماه جاری در مصلی رشت و با سخنرانی یکی از چهره‌های ملی برگزار خواهد شد.ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :