وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:اولویت دولت، مبارزه به فساد و بهبود روابط با گروه های اجتماعی است

به گزارش صبح فومن،وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اولویت دولت تدبیر و امید؛ مبارزه با فساد، بهبود روابط با گروه های مختلف اجتماعی و مبارزه با فقر براساس وعده های رییس جمهوری است.

علی ربیعی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت افزود: مبنای ما حفظ بیت المال، حفظ حقوق مردم و اعلام آمار واقعی به آنان است.
وی با اشاره به کودتای ۲۸ مردادماه ادامه داد: بزرگترین درس از ۲۸ مردادماه این است؛ وقتی مردم ناامید می شوند که بین نخبگان و گروه های مرجع اختلاف افتد و به همین ترتیب، دولتی هرچند محبوب متزلزل می شود.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دلیل خنثی کردن توطئه های دشمنان را تاکنون امیدوار نگه داشتن مردم دانست و افزود: انسجام در کشور را توانستیم زیر نظر رهبری حفظ کنیم.

** پرستیژ کشور در عرصه جهانی بالا رفت
ربیعی در ادامه سخنانش، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید چند سیاست را همزمان دنبال کرده، نخستین سیاست را ژئوپولیتک سیاسی در مذاکرات هسته ای خواند و با اشاره به جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین اظهار کرد: در سایه حمایت های رهبری و تدبیر دولت، پرستیژ کشورمان در عرصه بین المللی ارتقاء یافته است.
وی ادامه داد: این مهم در کنار فراهم شدن ظرفیت های سرمایه گذاری، از دستاوردهای بزرگ دولت است.
ربیعی بزرگترین مخالفان جمع بندی مذاکرات هسته ای را رژیم صهیونیستی ذکر و بیان کرد: خوشحالیم که این رژیم غاصب، یک بار دیگر از ما عصبانی باشد.
وی با بیان اینکه نباید انتظار فزاینده از جمع بندی مذاکرات هسته ای داشته باشیم، گفت: انتظار فزاینده، آسیب این موفقیت است.

* گشایش سرمایه گذاری در کشور از دستاوردهای دولت است
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید را گشایش در حوزه سرمایه گذاری خواند و گفت: در دولت تدبیر و امید گشایش هایی در حوزه سرمایه گذاری اتفاق افتاد و بسیاری از شرکت های خارجی، برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ابراز تمایل کرده اند که هم عزت را برای کشور دارد و هم تعامل با سایر کشورها را.
وی افزایش واردات را یک آفت برای کشور دانست و گفت: متاسفانه با واردات در زمینه چای و برنج ، ذائقه ایرانیان برای چای تغییر کرد و درباره برنج نیز با واردات بی رویه برنج، این مسئله در حال رخ دادن بود در حالیکه نباید بگذاریم این اتفاق بیافتد و دولت به این موضوع توجه دارد.

* نگاه دولت، نگاهی صدقه ای به مردم نیست
ربیعی با بیان اینکه سیاست رفاهی از سیاست های اصلی دولت است، گفت: دولت، نگاه جبرانی و صدقه ای ندارد چراکه رفاه، حق مردم است.
وی با اشاره به شناسایی زنان و کودکان دارای سوء تغذیه تصریح کرد: طی سال گذشته به حدود ۱۰ میلیون نفر سبدهای غذایی برای مقابله با کمبود کالری و پروتئین اعطا کردیم.
وی ادامه داد: تاکنون در دولت تدبیر و امید، ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و مطالعات ما نشان می دهد تقریبا بخش اعظمی از افرادی که بیمه شده اند، حاشیه نشین بودند.
ربیعی دفترچه های بیمه را اوراق بهادار خواند و افزود: فراهم کردن شرایط استفاده بهتر از دفترچه های بیمه های درمانی و سلامت، روندی است که دولت پیشرفت آن را متوقف نخواهد کرد.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجباری شدن مشاوره ژنتیکی، اجرای طرح های مسکن اجتماعی، شناسایی افراد دارای سوء تغذیه در کشور و تقویت سفره های آنان را از دیگر اقدامات دولت در بخش سیاست های رفاهی عنوان کرد.

* بهبود شاخص های اشتغال در گیلان ملموس است
وی به کاهش نرخ بیکاری در گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: براساس بررسی های این وزراتخانه، بهبود شاخص های اشتغال در گیلان ملموس است.
وی با بیان اینکه آمارهای مرکز آمار ایران نیز گویای کاهش شاخص بیکاری در گیلان است، گفت: روند بهبود شاخص های ایجاد اشتغال در این استان در بررسی هایی که این وزارتخانه نیز انجام داده، به خوبی مشاهده شده است.
ربیعی تصریح کرد: بیش ترین حجم ایجاد اشتغال در گیلان، مربوط به مشاغل کسب و کار خرد بوده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صدور بیمه های اجباری اشتغال در استان را دارای افزایش دانست و افزود: حدود پنج درصد، به بیمه شدگان اجباری اشتغال در گیلان اضافه شده و سه هزار نفر نیز از شمار افرادی که تحت پوشش بیمه بیکاری بوده اند، کاهش یافته است.
ربیعی اهتمام مسوولان گیلان برای کاهش جمعیت بیکار استان را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به ظرفیت هایی همچون گردشگری، کشاورزی، شیلات و فرش دستباف؛ می توان در جهت افزایش اشتغال در گیلان اقدامات موثرتری انجام داد.
علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر پنجشنبه خط تولید پنیر uf 400 و پنیر حلب شرکت پگاه گیلان در رشت را افتتاح کرد. وی همچنین در جمع قشرهای مختلف مردم لاهیجان اعم از کارگران، تشکل های تعاونی، صنفی، کارفرمایی حضور یافت و با آنان گفت وگو کرد. عملیات اجرایی ساخت مجموعه فرهنگی – ورزشی کارگران شهرستان رودسر در شرق استان گیلان نیز عصر پنجشنبه با حضور علی ربیعی آغاز شد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز درگذشت دکتر محمد معین در شهرستان آستانه اشرفیه حضور یافت.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز جمعه و در آخرین روز از سفر خود به گیلان، با تشکل ها و نهادهای مدنی از جمله اعضای کانون های شوراهای اسلامی کار و کارآفرینان و انجمن صنفی کارفرمایان و اتاق تعاون استان دیدار می کند.ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :