حسین رضاپور: مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که عزت و شرافت امروز این مملکت را مدیون صورت های سیلی خورده ای هستند که در مقابل سیلی های هتاکانه دشمن لب به سخن نگشودند.

حسین رضاپور: مسئولان باید بدانند اسرا و آزادگان نور چشم این انقلاب و مردم هستند

از مهمترين درسهاي نهضت کربلا و از الفباي نخستين فرهنگ عاشورا، آزادگي و حريت و تن به ظلم ندادن و اسير ذلت نشدن است.حسين بن علي «ع » فرموده است: «موت في عز خير من حياة في ذل » مرگ با عزت بهتر از زندگي با ذلت است.

ایشان در مقابل تسليم و بيعت، فرمود: «لا و الله، لا اعطيهم بيدي اعطاء الذليل و لا اقر اقرار العبيد» دست ذلت به شما نمي دهم و چون بردگان تسليم شما نمي شوم.

همچنين در کربلا وقتي آن حضرت را ميان جنگ يا بيعت مخير کردند، فرمود:

«الا و ان الدعي بن الدعي قد رکزني بين اثنتين، بين السلة و الذلة، هيهات منا الذلة…» ناپاک ناپاکزاده مرا بين دو چيز، شمشير و ذلت مخير قرار داده است، ذلت از ما بسيار دور است. در نبرد عاشورا نيز در حمله هايي که به صفوف دشمن مي کرد، رجز مي خواند و مي فرمود:

«الموت اولي من رکوب العار و العار اولي من دخول النار». مرگ، بهتر از ننگ است و ننگ، بهتر از دوزخ!وقتي که مجروح بر زمين افتاده بود، شنيد که سپاه دشمن قصد حمله به حرم و خيمه گاه او را دارد، بر سرشان فرياد کشيد: «ياشيعة آل ابي سفيان!ان لم تکن لکم دين و کنتم لا تخافون المعاد فکونوا احرارا في دنياکم…» ؛ اي پيروان آل ابوسفيان! اگر دين نداريد و از قيامت نمي ترسيد، پس در دنيايتان آزاده باشيد. نهضت عاشورا، به همه مظلومان، درس مبارزه و به همه مبارزان، الهام مقاومت وروحيه آزادگي داده است. «درس آزادي به دنيا داد، رفتار حسين!».گاندي، مصلح بزرگ هند گفته است:«من براي مردم هند، چيز تازه اي نياوردم.فقط نتيجه اي را که از مطالعات و تحقيقاتم درباره تاريخ زندگي قهرمانان کربلا به دست آورده بودم، ارمغان ملت هند کردم.اگر بخواهيم هند را نجات دهيم، واجب است همان راهي را بپيماييم که حسين بن علي «ع » پيمود.».

 SAM_5960

۲۶مرداد در تاریخ حیات ملت ما، روز بزرگداشت مقام مردان و زنانی است که با شجاعت دوری از وطن را تحمل کردند و با تحمل شکنجه و سختی ها دشمن را به ستوه آوردند. کسانی که به تاسی از مولا و سرورشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تمام سختی ها را به جان خریدند تا حرف امامشان بر زمین نماند. آنانی که برای حفظ عقاید و باورهای ارزشمندشان سالها به غربت نشستند و در زیر تازیانه های خصم، سر تسلیم فرود نیاوردند امروزه تمام مسئولان و مردم باید به تجلیل از صبر این عزیزان راست قامت  به افتخارشان بایستند و به حقانیت شان بارهای باراعتراف بنمایند. آزادگان، بندگانی بودند ، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین انسانهای معاصر به پذیرش قضای الهی ، اینان آزاده نامیده شدند؛ چون از قید نفسانیات رها بودند. مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که عزت و شرافت امروز این مملکت را مدیون صورت های سیلی خورده ای هستند که در مقابل سیلی های هتاکانه دشمن لب به سخن نگشودند و مظلومانه و در غربت یا به شهادت رسیده اند و یا با کوله باری از جراحت و آسیب های روحی و بدنی به میهن بازگشته اند. مسئولان باید بدانند اسرا و آزادگان نور چشم این انقلاب و مردم هستند و باید قدردان آنها باشند

این خبر را به اشتراک بگذارید :