حسین رضاپور رسانه ای ترین کاندیدای احتمالی مجلس دهم از حوزه انتخابیه رشت

هر چقدر به انتخابات مجلس دهم نزدیک تر می شویم مردم و صاحب نظران نیز جدی تر پیگیر برنامه ها و اهداف نامزدهای مجلس دهم می شوند تا بتوانند انتخاب بهتری را انجام دهند و مسئولیت خود را برای توسعه استان که با انتخاب نمایندگان بهتر قابل شکل گیری است را به درستی انجام دهند.

 حسین رضاپور چهره ای که در دوسال گذشته از نگاه اهل رسانه و مردم گیلان به عنوان اقتصادی ترین کاندیدای احتمالی توانسته نظر بسیاری را به خود جلب بنماید.

مصاحبه های اقتصادی همراه با ارائه راهکارهای عملیاتی که می تواند نقش  به سزایی در پیشرفت استان گیلان داشته باشد. راهکارهایی مثل نگاه جدی به اقتصاد مقاومتی، نگاه ویژه به گردشگری ، راه های جذب گردشگر و درآمد از حوزه توریسم و رسیدگی به معظلات کشاورزان ، بازگشایی کارخانجات تعطیل استان و احیای دوباره شهرک های صنعتی جهت رفع بیکاری در استان  از مهترین آنها می باشد. حسین رضاپور با تجربه مدیریت ۲۰ ساله در تهران به عنوان فردی برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری در گیلان خود را معرفی کرده است و تا به امروز افراد زیادی از چهره های شاخص استانی و مردمی را نیز با خود همراه کرده است و این امر  و سایر ویژگیهای رضاپور از جمله حضور او در رده های بالای مدیریتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درصورت حضور قطعی در انتخابات می تواند ایشان را به عنوان رقیبی جدی و قابل احترام برای سایر کاندیداها بدل کند.

در ادامه بخشی ازمصاحبه های این کاندیدای احتمالی را بازخوانی می کنیم:

۱۲ فروردین در مراسم رونمایی از کتاب نقش تعاون و تعاونی ها در اقتصاد مقاومتی /  سایت خبری گیل اورنگ

رضاپور: خاموش بمانیم کارخانه های بیشتری تعطیل می شوند

مولف کتاب تعاون و تعاونی ها در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت :مشکل امروز جامعه ما بیکاری و ،معیشت مردم و فرصت سوزی است

رضا پور با تصریح بر اینکه امروز در دنیا اکثر مدیران و دانشمندان ،ایرانی ها هستند افزود: ایرانیان مدیران لایق و دلسوز و علاقه مند به کار و تلاش با ثمر هستند و باید از این ظرفیت نیروی انسانی به درستی بهره گرفته شود.

مولف کتاب تعاون و تعاونی ها در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت :در کشور ما هنوز فرهنگ تعاون جا نیفتاده است و لازم است دولت به تعاونی ها کمک کند.

وی با تصریح بر اینکه تعاونی ها باید آموزش ببیند و باید فرهنگ تعاون در جامعه جا بیفتد گفت: در حال حاضر همراهی دولت و مسئولانی که در این بخش حضور دارند بسیار ضعیف است

رضا پور با اشاره به اینکه باید در ارائه تهسیلات به تعاونی ها توجه ویژه شود ،گفت: نباید به تعاون به عنوان بخش حاشیه ای در اقتصاد نگریسته شود.

رضا پور،با اشاره به پروژه مسکن مهر ؛خاطرنشان کرد:مسکن مهرباعث شد تعداد زیادی در جامعه ما صاحب خانه شوند و تولید در کشور ایجاد شد و این نکته حائز اهمیت است تولید و اشتغال ،امید به زندگی را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسکن مهر طرح خوبی بود افزود: دولت ها نباید طرح ها را حذف کنند باید ضعف های طرح را بر طرف کنند وقتی دولتی عوض میشود نباید طرح ها عوض شوند باید در راستای کاهش ضعف های طرح گام بردارند.

کارشناس ارشد مدیریت رسانه تصریح کرد:مسکن مهر با کمترین هزینه مردم را صاحب خانه می کرد و طرح خوبی در راستای تامین مسکن برای نیازمندان بود اگر امروز مسکن مهر با مشکل مواجه است ناشی از ضعف مدیریتی است و به دلیل ضعف طرح نیست و خود اصل طرح بسیار مناسب است.

رضا پور با اشاره به مشکلاتی که کشاورزان گیلانی با آن روبرو هستند تصریح کرد: رسانه ها باید فریاد کشاورزان را به گوش مسئولان برسانند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی در بخش خصوصی می تواند مورد توجه باشد تصریح کرد: کشاورزی در گیلان مورد بی مهری است و ما بازخود کارهای آنهایی که شعار کشاورزی را می دهند نمی بینیم و کشاورزان استان پشتوانه ای ندارند.

رضا پور با تاکید بر اینکه کشاورزی گیلان در حال نابودی است گفت: ورود بی رویه برنج خارجی در ایران به ویژه در گیلان امروز مشکل ساز شده است.

وی با اشاره به آلودگی هایی که در برنج های وارداتی وجود دارد گفت:این برنج ها برای سلامتی جوانان ما زیان بار است

وی با اشاره به کارخانجات تعطیل شده در گیلان اظهار داشت : کارخانه پوشش که زمانی حرف اول را در استان می زد پر از بوته های تمشک شده و به حال خود رها شده است

وی با تاکید بر اینکه اگر همه مسئولان باهم جمع شوند و همت کنند این کارخانه احیا می شود افزود: ما چقدر باید شاهد باشیم که این شرکت مورد استفاده افراد سودجو قرار می گیرد.

 

رضا پور تاکید کرد: اگر همت مسئولان استان باشد،کارخانجاتی مانند پوشش و فرش گیلان احیا شود دیگر لازم نیست جوانان ما پشت در اتاق این مسئول و آن مسئول تقاضای کار کنند.

مولف تعاون و تعاونی ها در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : استان گیلان ظرفیت و ساختار بسیاری دارد و باید از آن استفاده کرد و هر چقدر ما خاموش بمانیم کارخانه های بیشتری تعطیل می شوند.

وی پیشنهاد سازنده و ارائه راهکارهای مناسب را مورد تاکید قرارداد و گفت : دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند و باید قوانین دست و پا گیر را از جلو پای بخش خصوصی بردارد.

۲۰ دی ۱۳۹۳ سایت خبری آوای رشت / چه کسی متولی بازگشایی کارخانجات تعطیل است؟!

استان ما استان غنی است که با توزیع عادلانه ثروت می توان مشکلات زیادی را حل کرد که کار بسیار دشواری نبوده و در سایه کار و تلاش بیشتر محقق خواهد شد. وی ادامه داد: باید با ایجاد پویایی بیشتر به سوی پیشرفت حرکت کنیم و به اهداف بلندمان برسیم گیلان استان سرزنده و بزرگی بوده و هست. معادن، فرهنگ والا، ترانزیت کالا، نمایندگان و مسئولان دلسوز، همه و همه از پتانسیل های استان محسوب می شوند.

رضاپور امنیت و اقتصاد پویا را با اهمیت دانست و افزود: کشور ما دارای بهترین امنیت در دنیا است و در صورت وجود امنیت، اقتصاد، آسایش و نظام اجتماعی خوب معنا پیدا می کند. وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید آویزه گوش همه مسئولان باشد. اقتصاد مقاومتی فقط یک واژه نیست، شعار هم نیست بلکه یک اندیشه پایدار است که بر پایه دین اسلام استوار و پویایی جامعه به آن وابسته است.

این چهره ارزشی درباره تحصیلات رایگان به قوانین اساسی کشور استناد کرد و گفت: در قوانین کشور به آموزش رایگان توجه شده است. ما منکر خصوصی سازی و اینگونه اقدامات نبوده و نیستیم اما باید طبق قوانین اساسی باشد. وی ادامه داد: شهید بهشتی یکی از بزرگترین تئوریسینهای اسلامی بود و در زمان وضع قوانین اساسی نیز به ضعف ها و مشکلات آینده واقف بود. همانطور که در بخشهای مختلف قانون اساسی به آن اشاره شده است آموزش باید رایگان باشد تا فرزندان این مرز و بوم توانایی علم آموزی داشته باشند نه اینکه برای آموختن علم چنین هزینه های سرسام آوری بپردازند.

رضاپور در ادامه به ورشکستگی کارخانجات استان اشاره نمود و افزود: در استان گیلان شاهد کارخانجات تعطیل و ورشکستگی شرکت ها هستیم که هزاران نفر در آن شرکت ها مشغول بوده اند. چه کسی مسئول بازگشایی این کارخانجات هستند؟ متولی حل این مشکلات کیست؟ چه وقتی بازگشایی می شوند. چندین سال این کارخانه ها تعطیل هستند. تاحالا متولیان حل این مشکلات با خود اندیشیده اند که این کاگران و خانواده های آنها چه می کنند؟

نیاز جامعه اقتضا می کند که این کارخانه ها بازگشایی شوند و با توجه به تولید و همچنین کشاورزی به سوی توسعه حرکت کنیم. بد نیست نگاهی به استان های اصفهان و یا اردبیل و زنجان بیاندازیم. زمانی زنجان جزء گیلان بود و اردبیل چندین سالی است که استان شده است به سویی حرکت کرده ایم که گیلانیها برای اشتغال باید به استانهای دیگر بروند.

این  فعال سیاسی، امنیت شغلی برای مدیران را پر اهمیت خواند و گفت: فقدان اهمیت شغلی باعث تضعیف مدیران می شود. تعویض مکرر مدیران و انتصاب دوباره آنها در بخش دیگر پسندیده جامعه ما نیست. بنده معتقدم مدیران باید پشتیبانی شوند. بنده نگاه جناحی ندارم و اعتقاد دارم آدم های خوب و قوی در همه جناح ها حضور دارند و یادمان باشد که همه متعلق به یک آب و خاک هستیم. در زمان جنگ به دلیل اتحادی که وجود داشت پیشرفت داشتیم. اما امروز وضعیت به گونه دیگریست و ضعف های زیادی بوجود آمده است.

 

رضاپور در ادامه درباره مشکلات کشاورزی گفت: واردات بی رویه برنج باعث نابودی کشاورزی شده است و نه تغییرات کاربری که امروز از آن صحبت می کنند. باید به معیشت کشاورزان توجه کرد. قدرت خرید کشاورزان به شدت کاهش یافته و حتی محصولات خود را زیر قیمت هم نمی توانند بفروشند. وی ادامه داد: تولیدات در کشاورزی مادر همه پیشرفت هاست بنابراین کارشناسان باید ریشه یابی کنند و مسئولان نیز دلسوزانه تر مطالبات کشاورزان را پیگیری کنند.

اول اردیبهشت ۱۳۹۴ پایگاه خبری تحلیلی گیلان نو

 بیکاری از معضلات دولت، ملت و مسئولین است

 گیلان تعداد زیادی نیروی انسانی جوان دارد که این جوانان اکثرا تحصیل کرده هستند و هزینه های زیادی را برای تحصیل متحمل شده اند. آنها علاقمند هستند که زندگی خوبی را تجربه کنند اما متاسفانه امکانات کافی برای شروع زندگی ندارند. وقتی صحبت از تشکیل زندگی و ازدواج جوانان می کنیم باید یک امکانات حداقلی را برای آنها فراهم کنیم. گیلانی های زیادی در شهرهای دیگر، تهران و حواشی تهران زندگی می کنند و متاسفانه زندگی خوبی ندارند و می توان گفت زیست می کنند نه زندگی! آنها به خاطر نبودن امکانات کافی به اجبار استان را ترک کردند تا با مردانگی معیشت خود را حفظ کنند. اگر امکانات برای جوانان و زندگی آنها فراهم باشد آنها قطعا ازدواج می کنند و به جامعه کمک می کنند و این یک پیام دندان شکن برای دشمنان خواهد بود. بیکاری از معضلات دولت، ملت و مسئولین است.

مسئولان باید به داد این استان برسند بسته بودن کارخانجات از چالش های استان است اگر مسئولان قادر به باز گشایی کارخانه ها نیستند می توانند با دعوت از بخش های خصوصی و حمایت از این فرصت ها استفاده کنند تا جامعه و استان آباد شوند.

طولانی شدن تعطیلی کارخانجات به ضرر استان است اگر در یک سال یک کارخانه بازگشایی شود در طول ۴ سال ۲۰۰۰۰ نفر شاغل خواهند شد. این یعنی خوشحالی ۲۰۰۰۰ نفر و امیدواری به آینده.

کارخانه پوشش تبدیل به محلی برای تولید شغال شده است امیدواریم یک روز به جای صدای شغال، صدای گردش صنعت را بشنویم. کارخانه پوشش باید راه اندازی شود تا جوانان گیلانی در استان خودشان مشغول به کار شوند.

صید و صیادی رونق همیشگی را ندارد و این بخش نیازمند حمایت بیشتری است. در بخش های چای نیز باید معضلات حل گردد حق و حقوق مردم از سوی سازمان چای باید در این زمینه کارگروه هایی تشکیل شود دیدگاهها بررسی شود و تلاش شود صنعت چای که محصول استراتژیک و میراث گرانبهایی است حفظ شود. باغات چای و عطر چای فرحبخش است مردم از دیدن زیبایی های باغات چای لذت می برند و باید با همت و همراهی مسئولان مشکلات چی و چایکاری را حل کنیم تا شاهد خشکی این باغات نباشیم

۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ پایگاه خبری گیل و اورنگ / جهاد کشاورزی هیچ فعالیتی برای رفع مشکلات کشاورزان ندارد!

گیلان حرف اول را در کشاورزی کشور می زند اما با مشکلات بسیار جدی مواجه است. تسهیلات بانکی کوتاه مدت و پرسود و همچنین ورود بی رویه برنج، از جمله این مشکلات هستند.کشاورزی نیاز به پشتیبانی مسئولین مرتبط دارد خصوصا جهاد کشاورزی که عملا از آن بویی از خدمات نمی اید و هیچ فعالیتی برای رفع مشکلات کشاورزان ندارد. کدام سازمان باید کشاورزان را تحت پوشش قرار بدهد؟ کشاورز تمام معیشت خود را از همان زراعت بدست می اورد. چگونه باید زندگی خود را بگذراند؟ ایا کشاورز فرزند ندارد برای ازدواجشان چه باید بکند؟ آیا کشاورز نیاز به بیمه ندارد؟ مسئولان جهاد کشاورزی باید حضور بیشتری در بین کشاورزان داشته باشند تا مشکلات را از نزدیک لمس کنند و راه کارهایی ارائه دهند؟

گیلان نو

این خبر را به اشتراک بگذارید :